פחות תלונות נגד HOT ו-yes - ועל מה התלוננו הכי הרבה?
לאחר הטלטלה הגדולה שעבר העולם בכלל ושוק התקשורת בפרט בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בשנת 2020 והעלייה הדרמטית באותה שנה בפניות למועצת הכבלים והלוויין, שנה לאחר מכן חלה ירידה משמעותית בכמות הפניות למועצה. המועצה היא הרגולטור המפקח על חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות HOT ו-yes, וגם על ערוץ כנסת ערוצי I24 וערוץ הקניות.
ב-HOT נרשמה ירידה גדולה יותר, אולם יש להביא בחשבון שנגד yes הוגשו פחות תלונות. נגד HOT התקבלו 15.5 תלונות על כל 10,000 לקוחות - ירידה משמעותית של 45% בהשוואה ל-2020. נגד yes התקבלו 5.65 תלונות ל-10,000 לקוחות - ירידה של 18% בהשוואה לשנה שלפני כן.
במועצת הכבלים והלוויין מציינים כי החברות המפוקחות שכללו את יכולותיהן להתמודד עם השלכות נגיף הקורונה והתאימו את התנהלותן למצב החדש. מהדוח השנתי של תלונות הציבור לשנת 2021 עולה כי עיקר הפניות למועצה עסקו בנושאים כספיים ובנושאי שירות לקוחות. פניות בנושא קושי להתנתק פחתו ב-HOT בכ- 83% וב-yes בכ-10%. הירידה בשיעור התלונות בנושא זה מעידה על כך שהחברות הצליחו לשפר את השירות ביחס לשנת הקורונה, וכי החלטות המועצה ופעילות האגף לפניות הציבור במועצת הכבלים והלוויין תרמו אף הן.
.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
בזכות התערבותה של מועצת הכבלים והלוויין, במהלך 2021 הוחזרו למעלה מ-300 אלף שקלים למנויים כהחזרים כספיים מהחברות המפוקחות. בסך הכל, הוחזרו כספים לכ-580 פונים למועצה.
הנושא שהכי הטריד את הפונים למועצת הכבלים והלוויין היה כספים - עם 29% מהפניות. 17.3% מהפניות היו בנושא שירות, 12% על סוגיות הורדת ערוצים, שידורים לא הולמים, תכוניות אלימות, שידורים חוזרים ופרסום סמוי, 8% על הערמת קשיים לניתוק מהחברות הטלוויזיה הרב-ערוציות, 14% על בעיות טכניות, וכ-6% על סוגיות בשידורי ספורט.
.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
.
מבין כלל התלונות, 35.2% נמצאו מוצדקות, 7.1% לא מוצדקות, 22.3% מוצדקות חלקית, וקצת מעל שליש - תלונות שטרם התקבלה הכרעה לגביהן.
ואם תהיתם מדוע מועצת הכבלים והלוויין מפיצה את הנתונים במסגרת הדוח השנתי בחישוב לפי 10,000 מנויים, ולא בחישוב אבסולוטי של כמה תלונות הוגשו נגד HOT וכמה נגד yes, הסיבה- המועצה חוששת שחשיפת מספר התלונות יחשוף גם את מספר המנויים הכללי של חברות אלה. ואולם, יש להזכיר כי מספר מנויי yes מתפרסם מדי רבעון בדוחות בזק. מספר לקוחות HOT אינם מתפרסמים בדוחות הבינלאומיים של החברה-האם אלטיס הצרפתית, שבבעלותו של פטריק דרהי, בעוד שנתונים אחרים כן מתפרסמים, כגון מנויי מובייל.
"אנו מצפים מחברות הכבלים והלוויין להמשיך ולפעול למתן שירות מיטבי לכלל ציבור המנויים, ואף מעבר לכך - למתן דגש שירותי למנויים הנמנים על אוכלוסיות לגביהן נדרשת תשומת לב ייחודית כגון קשישים, בעלי מוגבלויות וכיו"ב", אומר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניר שויקי.
שר התקשורת, יועז הנדל מסר: "אנחנו נבחנים רק בתוצאות. מאות אלפי שקלים שחוזרים לצרכן הישראלי כתוצאה מתלונות - זו תוצאה ראויה. חשוב להציף את המשמעות של תלונות הציבור. דו"ח פניות הציבור ממחיש את החשיבות שיש כתובת אליה ניתן לפנות. בסבב הזה הוחזרו לציבור מאות אלפי שקלים מהחברות המפוקחות בגין מנויים כפולים, איחור טכנאי, חבילות תוכן שלא הוזמנו ועוד. נמשיך לעודד את הציבור לפנות ולחסוך".
דגנית קרמר, מ"מ מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי, מסרה: "השנה האחרונה הייתה שנת המהפך של yes, עם הפיכתנו לחברה הגדולה בישראל בטלוויזיה על גבי אינטרנט ושיתופי הפעולה האסטרטגיים עם דיסני פלוס ונטפליקס. במקביל אנו מחויבים להמשיך להשקיע ולהעניק את השירות הטוב, היעיל והמתקדם ביותר עבור לקוחותינו ולספק להם את חוויית הצפייה החדשנית והמתקדמת בישראל. ההובלה שלנו בשירות היא תוצאה ישירה של השקעה ועבודה מאומצת של צוותי השירות והטכנאים הנמצאים בקשר ישיר מול הלקוחות".
- 2.פחות לקוחות פחות תלונות בע"ה עוד מעט לא יהיו להם לקוחות וכך יהיו אפס תלונות (ל"ת)ישראל999 17/07/2022 20:41הגב לתגובה זו
- 1.שמחה 17/07/2022 20:37הגב לתגובה זוהשירות של הוט מעולה עברנו אחרי 30 שנה ביאס
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
