נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
צילום: Getty images Israel

בעקבות המלחמה באוקראינה: גם ספוטיפיי נוטשת את רוסיה

החברה סגרה את משרדיה ברוסיה, הסירה תכנים שקשורים לערוץ RT וסוכנות הידיעות ספוטניק, ומחפשת במאגר התוכן שלה תכני תעמולה רוסיים. גם Live Nation שמוכרת כרטיסים להופעות, מפסיקה לעבוד ברוסיה
אלכסנדר כץ |

שוק הבידור העולמי ממשיך להפגין סולידריות עם אוקראינה. אחרי שדיסני, וורנר מדיה וסוני הודיעו כי לא ישחררו סרטים להקרנה ברוסיה, עוד שתי חברות ענק נוקטות בגישה דומה.

השלטון הרוסי חייב בחוק כל חברת מדיה חברתית עם יותר מחצי מיליון משתמשים יומיים, להחזיק משרדים מקומיים ברוסיה, החל מינואר השנה. אמש הודיעה SPOTIFY TECHNOLOGY כי סגרה את משרדיה בבירה מוסקבה לפרק זמן בלתי מוגבל, בשל "המתקפה על אוקראינה".

בהודעת ספוטיפיי נמסר כי "העדיפות הראשונה שלנו בשבוע האחרון הייתה לביטחון של העובדים שלנו ולהבטיח שספוטיפיי תמשיך לשמש מקור חשוב לחדשות גלובליות ואזוריות בתקופה שבה הגישה למידע חשובה מתמיד".

בנוסף החליטה החברה גם לבדוק את התוכן שלה כדי לגלות במאגר העצום האם ישנם פודקאסטים שמשודרים על ידי כלי תקשורת המזוהים על רוסיה או מגויסים אידיאולוגית למהלכיו של הנשיא ולדימיר פוטין. היא גם הסירה את כל הפודקאסטים שקשורים לכלי תקשורת רוסים - הערוץ הממשלתי RT וסוכנות הידיעות ספוטניק, בארה"ב, אירופה ועוד.

גם חברת Live Nation המתמחה במכירת כרטיסים להופעות, הודיעה כי תפסיק לעבוד ברוסיה. "לייב ניישן מצטרפת לעולם בגינוי החריף נגד פלישת רוסיה לאוקראינה", נמסר בהודעת החברה. "לא נקדם הופעות ברוסיה ולא נעשה עסקים עם רוסיה". החברה הוסיפה כי תפסיק לעבוד עם ספקים רוסיים.

מוקדם יותר השבוע הודיעו כאמור חברות ואולפנים בארה"ב על הפסקת הקרנת סרטים ברוסיה. ענקית הבידור האמריקאית  WALT DISNEY דיווחה כי תעצור לאלתר את השקות הסרטים המתוכננות שלה ברוסיה. "בהינתן ההתקפה חסרת הפרובוקציה מצד מוסקבה על אוקראינה, וכן המשבר ההומניטרי החמור ששורר כעת במדינה, החלטנו לעצור לאלתר את כל שחרור הסרטים ברוסיה", מסרה דיסני באתר החברה.

ענקית הבידור WarnerMedia הנמצאת בשליטת  AT&T INC מסרה כי תדחה את מועד שחרור הסרט "The Batman" בתוך שטחי רוסיה, לאחר שהסרט אמור היה לצאת לאקרנים במדינה בשישי הקרוב. גם Sony Pictures הנמצאת בשליטת SONY GROUP CORPORATION AMERICAN הודיעה גם היא כי תשהה בשלב זה את שחרור הסרטים החדשים שלה ברוסיה, כולל סרט "Morbius".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.