בעקבות המלחמה באוקראינה: גם ספוטיפיי נוטשת את רוסיה

החברה סגרה את משרדיה ברוסיה, הסירה תכנים שקשורים לערוץ RT וסוכנות הידיעות ספוטניק, ומחפשת במאגר התוכן שלה תכני תעמולה רוסיים. גם Live Nation שמוכרת כרטיסים להופעות, מפסיקה לעבוד ברוסיה
אלכסנדר כץ |

שוק הבידור העולמי ממשיך להפגין סולידריות עם אוקראינה. אחרי שדיסני, וורנר מדיה וסוני הודיעו כי לא ישחררו סרטים להקרנה ברוסיה, עוד שתי חברות ענק נוקטות בגישה דומה.

השלטון הרוסי חייב בחוק כל חברת מדיה חברתית עם יותר מחצי מיליון משתמשים יומיים, להחזיק משרדים מקומיים ברוסיה, החל מינואר השנה. אמש הודיעה SPOTIFY TECHNOLOGY כי סגרה את משרדיה בבירה מוסקבה לפרק זמן בלתי מוגבל, בשל "המתקפה על אוקראינה".

בהודעת ספוטיפיי נמסר כי "העדיפות הראשונה שלנו בשבוע האחרון הייתה לביטחון של העובדים שלנו ולהבטיח שספוטיפיי תמשיך לשמש מקור חשוב לחדשות גלובליות ואזוריות בתקופה שבה הגישה למידע חשובה מתמיד".

בנוסף החליטה החברה גם לבדוק את התוכן שלה כדי לגלות במאגר העצום האם ישנם פודקאסטים שמשודרים על ידי כלי תקשורת המזוהים על רוסיה או מגויסים אידיאולוגית למהלכיו של הנשיא ולדימיר פוטין. היא גם הסירה את כל הפודקאסטים שקשורים לכלי תקשורת רוסים - הערוץ הממשלתי RT וסוכנות הידיעות ספוטניק, בארה"ב, אירופה ועוד.

גם חברת Live Nation המתמחה במכירת כרטיסים להופעות, הודיעה כי תפסיק לעבוד ברוסיה. "לייב ניישן מצטרפת לעולם בגינוי החריף נגד פלישת רוסיה לאוקראינה", נמסר בהודעת החברה. "לא נקדם הופעות ברוסיה ולא נעשה עסקים עם רוסיה". החברה הוסיפה כי תפסיק לעבוד עם ספקים רוסיים.

מוקדם יותר השבוע הודיעו כאמור חברות ואולפנים בארה"ב על הפסקת הקרנת סרטים ברוסיה. ענקית הבידור האמריקאית  WALT DISNEY דיווחה כי תעצור לאלתר את השקות הסרטים המתוכננות שלה ברוסיה. "בהינתן ההתקפה חסרת הפרובוקציה מצד מוסקבה על אוקראינה, וכן המשבר ההומניטרי החמור ששורר כעת במדינה, החלטנו לעצור לאלתר את כל שחרור הסרטים ברוסיה", מסרה דיסני באתר החברה.

ענקית הבידור WarnerMedia הנמצאת בשליטת  AT&T INC מסרה כי תדחה את מועד שחרור הסרט "The Batman" בתוך שטחי רוסיה, לאחר שהסרט אמור היה לצאת לאקרנים במדינה בשישי הקרוב. גם Sony Pictures הנמצאת בשליטת SONY GROUP CORPORATION AMERICAN הודיעה גם היא כי תשהה בשלב זה את שחרור הסרטים החדשים שלה ברוסיה, כולל סרט "Morbius".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.