אדם סינגולדה. טאבולה
צילום: טאבולה

עסקת השנה: טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברת ענק אחת

על פי מתווה העסקה הנרקמת שכפופה לאישור רגולטורי, טאבולה תשלם 250 מיליון דולר ותחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת. אדם סינגולדה, מייסד טאבולה ישמש כמנכ"ל
משה בנימין | (2)

2 חברות המלצות התוכן הישראליות, טאבולה ואאוטבריין ששולטות בשוק המקומי והעולמי, בדרך לאחת העסקאות הדרמטיות בשוק הפרסום הדיגיטלי. במסגרת העסקה טאבולה תשלם לאאוטבריין 250 מיליון דולר ותחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת כדשהיתרה, 30% מהמניות יהיו בידי אאוטבריין. בראש החברה הממוזגת שתפעל תחת מותג טאבולה, יעמוד אדם סינגולדה מייסד טאבולה.

2 החברות שהוקמו לפני יותר מעשור פועלות בתחום המלצות התוכן במתכונת דומה, מבוססת אלגוריתם, שיודע לנתח את העדפות התוכן של הגולש ולהמליץ לו על כתבות נוספות שעשויות לעניין אותו. הכתובת המומלצות שמופיעות בתחתית העמוד כוללות המלצות לכתבות מאותו האתר שבו הן מופיעות וכתבות ממומנות שהן למעשה כלי פרסום "נייטיב" - הגדרה לפרסום שמשתלב באופן אורגני בחוויית הגלישה של הקוראים. 

הדירקטוריון צפוי להיות מורכב ממנהלים משני הצדדים: אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין יהיו אחראים מטעם 2 החברות להוביל את האינטגרציה בין הצדדים. במסגרת זו התחייב ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין, לפקח באופן אקטיבי על המיזוג ב-12 החודשים הקרובים. 

מטבע הדברים, בשוק הפרסום הדיגיטלי, התחרות האמיתית של אאוטבריין וטאבולה היא בגוגל ופייסבוק ששולטות בכשני שליש מהפרסום הדיגיטלי העולמי. המחזורים המשותפים של אאוטבריין וטאבולה יחד נאמדים בכ-2 מיליארד דולר, בהיקפים דומים של כל אחד מהצדדים. העסקה כאמור טעונה אישור רגולטורי, הן בישראל והן בשווקי חו"ל שבהן פועלות החברות הבינלאומיות. ךהערכת החברות, סיכויי אישור העסקה גבוהים בהתייחס לנתח השוק הקטן שלהן מול ענקיות הדיגיטל פייסבוק וגוגל. 

המנטרה החוזרת של החברות בהתייחסות לגוגל ופייסבוק, מקדמת את חזון ה-Open Web שלהן אל מול "הגן הסגור" של אלו. "אנחנו רואים הזדמנות גדולה בשילוב הכוחות כדי להביא את הגל הבא של החדשנות לפאבלישרים, לשותפים ולמפרסמים שלנו" אומר ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין. 

"אנחנו ברי מזל שיש לנו כישרונות גדולים הן באאוטבריין והן בטאבולה", אומר אלדד מניב. "ברגע שבמיזוג יושלם, נחל לעבוד על אינטגרציה בין הצוותים, מחלקות הטכנולוגיה והממשקים כך שנוכל לעבור במהירות לצמיחה בכל הרבדים. שמנו לעצמנו יעדים מאתגרים כדי להציג ערך ללקוחותינו בעזרת חדשנות טכנולוגית, וכדי להניב תוצאות פיננסיות לבעלי המניות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

החברה הממוזגת תעסיק למעלה מ-2,000 עובדים ב-23 סניפים מסביב לעולם. לקוחות החברה עומדים על למעלה מ-20,000 ביותר מ-50 מדינות, בצפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, ואיזור אסיה-פסיפיק. בחברה מציינים כי מדובר במיזוג "לצורך צמיחה ולא התייעלות" ונכון לעכשיו אין תכנית שכוללת התייעלות גם בכוח האדם שתוביל לצמצום. 

על פי הדיווח לתקשורת, אאוטבריין מגיעה ל-1.2 מיליארד אנשים מדי חודש. בין לקוחותיה המובילים מתחום התוכן נמנים CNN, BBC, הוואשינגטון פוסט, הגארדיאן הבריטי, דר שפיגל הגרמני, אל פאיס הספרדי ו-SKY NEWS. מטה החברה יושב בניו יורק ולה 18 סניפים ברחבי העולם. טאבולה מנגד מגיעה ל-1.4 מיליארד אנשים מדי חודש, מחזיקה גם היא במטה בניו יורק ומפעילה 15 סניפים ברחבי העולם. בין לקוחותיה המובילים נמנים CNBC, NBC, USA TODAY, האפינגטון פוסט, מיקרוסופט, ביזנס אינסיידר, אל מונדו, The Independent, לה פיגרו ועוד. 

במבט קדימה, כדי לנכס לעצמן זירת פעילות חדשה שתבטיח מנועי צמיחה עתידיים, 2 החברות מכוונות לעולם שמעבר להמלצות התוכן וממתגות עצמן כחברת Discovery - גילוי שבין יתרונותיה המלצות על אפליקציות ומוצרים. "אנחנו נותנים למפרסם את הבחירה להגיע למקומות שגוגל לא יכולה להגיע אליהם" אומר דייויד קוסטמן, שמוסיף: "אנחנו בתחום הדיגיטל Non Search, ניתן לעסקים קטנים ובינוניים ומפרסמים גדולים אלטרנטיבה אמיתית להגיע ליוזרים".

לדברי קוסטמן, רכיב טאבולה NEWS מותקן כיום בעשרות מיליוני מכשירי מובייל כחל משיתוף פעולה עם חברת T-MOBILE. במסגרת זו, משתמשים נחשפים להמלצות תוכן ואפליקציות בתוך תוכן שעולה במכשירים. לדברי קוסטמן, כיום יותר מ-60% מהקליקים של היוזרים הם על כתבות שאינן תוכן פרסומי כשהחזון הוא להעניק תמיכה לעיתונות אמיתית. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מלכה 04/10/2019 16:50
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    גלאי מחייך כי הוא עשה מיליונים (ל"ת)
    סינגולדה עשה דיל טוב 03/10/2019 14:35
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפער כמעט נסגר: הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לומר שהמהדורה המרכזית של חדשות 12 זה כמו לומר שיש כח משיכה. זה כמו כח טבע. אבל לאחרונה, מגמת ההיחלשות של 12 - שהשיגה רייטינג חלש יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף - הולכת ומתגברת. בד בבד, ערוץ 14 הולך ומתחזק, ואמנם מבחינת רייטינג עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף, וכבר נמצא עמוק בטריטריות שבהם החזיק 12 לבדו עד היום. וזה עוד לפני שינוי אופן המדידה. 

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם דפנה ליאל בקשת 12 הוביל עם 7.6% רייטינג ו-169 אלף צופים, כאשר אחריהם מוריה וברקו הצליחו להגיע למקום השני, עם 5.4% רייטינג ו-145 אלף צופים בלבד. את הרשימה סגרו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-133 אלף צופים.