עסקת השנה: טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברת ענק אחת
2 חברות המלצות התוכן הישראליות, טאבולה ואאוטבריין ששולטות בשוק המקומי והעולמי, בדרך לאחת העסקאות הדרמטיות בשוק הפרסום הדיגיטלי. במסגרת העסקה טאבולה תשלם לאאוטבריין 250 מיליון דולר ותחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת כדשהיתרה, 30% מהמניות יהיו בידי אאוטבריין. בראש החברה הממוזגת שתפעל תחת מותג טאבולה, יעמוד אדם סינגולדה מייסד טאבולה.
2 החברות שהוקמו לפני יותר מעשור פועלות בתחום המלצות התוכן במתכונת דומה, מבוססת אלגוריתם, שיודע לנתח את העדפות התוכן של הגולש ולהמליץ לו על כתבות נוספות שעשויות לעניין אותו. הכתובת המומלצות שמופיעות בתחתית העמוד כוללות המלצות לכתבות מאותו האתר שבו הן מופיעות וכתבות ממומנות שהן למעשה כלי פרסום "נייטיב" - הגדרה לפרסום שמשתלב באופן אורגני בחוויית הגלישה של הקוראים.
הדירקטוריון צפוי להיות מורכב ממנהלים משני הצדדים: אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין יהיו אחראים מטעם 2 החברות להוביל את האינטגרציה בין הצדדים. במסגרת זו התחייב ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין, לפקח באופן אקטיבי על המיזוג ב-12 החודשים הקרובים.
- עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבע הדברים, בשוק הפרסום הדיגיטלי, התחרות האמיתית של אאוטבריין וטאבולה היא בגוגל ופייסבוק ששולטות בכשני שליש מהפרסום הדיגיטלי העולמי. המחזורים המשותפים של אאוטבריין וטאבולה יחד נאמדים בכ-2 מיליארד דולר, בהיקפים דומים של כל אחד מהצדדים. העסקה כאמור טעונה אישור רגולטורי, הן בישראל והן בשווקי חו"ל שבהן פועלות החברות הבינלאומיות. ךהערכת החברות, סיכויי אישור העסקה גבוהים בהתייחס לנתח השוק הקטן שלהן מול ענקיות הדיגיטל פייסבוק וגוגל.
המנטרה החוזרת של החברות בהתייחסות לגוגל ופייסבוק, מקדמת את חזון ה-Open Web שלהן אל מול "הגן הסגור" של אלו. "אנחנו רואים הזדמנות גדולה בשילוב הכוחות כדי להביא את הגל הבא של החדשנות לפאבלישרים, לשותפים ולמפרסמים שלנו" אומר ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין.
"אנחנו ברי מזל שיש לנו כישרונות גדולים הן באאוטבריין והן בטאבולה", אומר אלדד מניב. "ברגע שבמיזוג יושלם, נחל לעבוד על אינטגרציה בין הצוותים, מחלקות הטכנולוגיה והממשקים כך שנוכל לעבור במהירות לצמיחה בכל הרבדים. שמנו לעצמנו יעדים מאתגרים כדי להציג ערך ללקוחותינו בעזרת חדשנות טכנולוגית, וכדי להניב תוצאות פיננסיות לבעלי המניות".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
החברה הממוזגת תעסיק למעלה מ-2,000 עובדים ב-23 סניפים מסביב לעולם. לקוחות החברה עומדים על למעלה מ-20,000 ביותר מ-50 מדינות, בצפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, ואיזור אסיה-פסיפיק. בחברה מציינים כי מדובר במיזוג "לצורך צמיחה ולא התייעלות" ונכון לעכשיו אין תכנית שכוללת התייעלות גם בכוח האדם שתוביל לצמצום.
על פי הדיווח לתקשורת, אאוטבריין מגיעה ל-1.2 מיליארד אנשים מדי חודש. בין לקוחותיה המובילים מתחום התוכן נמנים CNN, BBC, הוואשינגטון פוסט, הגארדיאן הבריטי, דר שפיגל הגרמני, אל פאיס הספרדי ו-SKY NEWS. מטה החברה יושב בניו יורק ולה 18 סניפים ברחבי העולם. טאבולה מנגד מגיעה ל-1.4 מיליארד אנשים מדי חודש, מחזיקה גם היא במטה בניו יורק ומפעילה 15 סניפים ברחבי העולם. בין לקוחותיה המובילים נמנים CNBC, NBC, USA TODAY, האפינגטון פוסט, מיקרוסופט, ביזנס אינסיידר, אל מונדו, The Independent, לה פיגרו ועוד.
במבט קדימה, כדי לנכס לעצמן זירת פעילות חדשה שתבטיח מנועי צמיחה עתידיים, 2 החברות מכוונות לעולם שמעבר להמלצות התוכן וממתגות עצמן כחברת Discovery - גילוי שבין יתרונותיה המלצות על אפליקציות ומוצרים. "אנחנו נותנים למפרסם את הבחירה להגיע למקומות שגוגל לא יכולה להגיע אליהם" אומר דייויד קוסטמן, שמוסיף: "אנחנו בתחום הדיגיטל Non Search, ניתן לעסקים קטנים ובינוניים ומפרסמים גדולים אלטרנטיבה אמיתית להגיע ליוזרים".
לדברי קוסטמן, רכיב טאבולה NEWS מותקן כיום בעשרות מיליוני מכשירי מובייל כחל משיתוף פעולה עם חברת T-MOBILE. במסגרת זו, משתמשים נחשפים להמלצות תוכן ואפליקציות בתוך תוכן שעולה במכשירים. לדברי קוסטמן, כיום יותר מ-60% מהקליקים של היוזרים הם על כתבות שאינן תוכן פרסומי כשהחזון הוא להעניק תמיכה לעיתונות אמיתית.
- 2.מלכה 04/10/2019 16:50הגב לתגובה זו.
- 1.גלאי מחייך כי הוא עשה מיליונים (ל"ת)סינגולדה עשה דיל טוב 03/10/2019 14:35הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
