עסקת השנה: טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברת ענק אחת
2 חברות המלצות התוכן הישראליות, טאבולה ואאוטבריין ששולטות בשוק המקומי והעולמי, בדרך לאחת העסקאות הדרמטיות בשוק הפרסום הדיגיטלי. במסגרת העסקה טאבולה תשלם לאאוטבריין 250 מיליון דולר ותחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת כדשהיתרה, 30% מהמניות יהיו בידי אאוטבריין. בראש החברה הממוזגת שתפעל תחת מותג טאבולה, יעמוד אדם סינגולדה מייסד טאבולה.
2 החברות שהוקמו לפני יותר מעשור פועלות בתחום המלצות התוכן במתכונת דומה, מבוססת אלגוריתם, שיודע לנתח את העדפות התוכן של הגולש ולהמליץ לו על כתבות נוספות שעשויות לעניין אותו. הכתובת המומלצות שמופיעות בתחתית העמוד כוללות המלצות לכתבות מאותו האתר שבו הן מופיעות וכתבות ממומנות שהן למעשה כלי פרסום "נייטיב" - הגדרה לפרסום שמשתלב באופן אורגני בחוויית הגלישה של הקוראים.
הדירקטוריון צפוי להיות מורכב ממנהלים משני הצדדים: אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין יהיו אחראים מטעם 2 החברות להוביל את האינטגרציה בין הצדדים. במסגרת זו התחייב ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין, לפקח באופן אקטיבי על המיזוג ב-12 החודשים הקרובים.
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבע הדברים, בשוק הפרסום הדיגיטלי, התחרות האמיתית של אאוטבריין וטאבולה היא בגוגל ופייסבוק ששולטות בכשני שליש מהפרסום הדיגיטלי העולמי. המחזורים המשותפים של אאוטבריין וטאבולה יחד נאמדים בכ-2 מיליארד דולר, בהיקפים דומים של כל אחד מהצדדים. העסקה כאמור טעונה אישור רגולטורי, הן בישראל והן בשווקי חו"ל שבהן פועלות החברות הבינלאומיות. ךהערכת החברות, סיכויי אישור העסקה גבוהים בהתייחס לנתח השוק הקטן שלהן מול ענקיות הדיגיטל פייסבוק וגוגל.
המנטרה החוזרת של החברות בהתייחסות לגוגל ופייסבוק, מקדמת את חזון ה-Open Web שלהן אל מול "הגן הסגור" של אלו. "אנחנו רואים הזדמנות גדולה בשילוב הכוחות כדי להביא את הגל הבא של החדשנות לפאבלישרים, לשותפים ולמפרסמים שלנו" אומר ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין.
"אנחנו ברי מזל שיש לנו כישרונות גדולים הן באאוטבריין והן בטאבולה", אומר אלדד מניב. "ברגע שבמיזוג יושלם, נחל לעבוד על אינטגרציה בין הצוותים, מחלקות הטכנולוגיה והממשקים כך שנוכל לעבור במהירות לצמיחה בכל הרבדים. שמנו לעצמנו יעדים מאתגרים כדי להציג ערך ללקוחותינו בעזרת חדשנות טכנולוגית, וכדי להניב תוצאות פיננסיות לבעלי המניות".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
החברה הממוזגת תעסיק למעלה מ-2,000 עובדים ב-23 סניפים מסביב לעולם. לקוחות החברה עומדים על למעלה מ-20,000 ביותר מ-50 מדינות, בצפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, ואיזור אסיה-פסיפיק. בחברה מציינים כי מדובר במיזוג "לצורך צמיחה ולא התייעלות" ונכון לעכשיו אין תכנית שכוללת התייעלות גם בכוח האדם שתוביל לצמצום.
על פי הדיווח לתקשורת, אאוטבריין מגיעה ל-1.2 מיליארד אנשים מדי חודש. בין לקוחותיה המובילים מתחום התוכן נמנים CNN, BBC, הוואשינגטון פוסט, הגארדיאן הבריטי, דר שפיגל הגרמני, אל פאיס הספרדי ו-SKY NEWS. מטה החברה יושב בניו יורק ולה 18 סניפים ברחבי העולם. טאבולה מנגד מגיעה ל-1.4 מיליארד אנשים מדי חודש, מחזיקה גם היא במטה בניו יורק ומפעילה 15 סניפים ברחבי העולם. בין לקוחותיה המובילים נמנים CNBC, NBC, USA TODAY, האפינגטון פוסט, מיקרוסופט, ביזנס אינסיידר, אל מונדו, The Independent, לה פיגרו ועוד.
במבט קדימה, כדי לנכס לעצמן זירת פעילות חדשה שתבטיח מנועי צמיחה עתידיים, 2 החברות מכוונות לעולם שמעבר להמלצות התוכן וממתגות עצמן כחברת Discovery - גילוי שבין יתרונותיה המלצות על אפליקציות ומוצרים. "אנחנו נותנים למפרסם את הבחירה להגיע למקומות שגוגל לא יכולה להגיע אליהם" אומר דייויד קוסטמן, שמוסיף: "אנחנו בתחום הדיגיטל Non Search, ניתן לעסקים קטנים ובינוניים ומפרסמים גדולים אלטרנטיבה אמיתית להגיע ליוזרים".
לדברי קוסטמן, רכיב טאבולה NEWS מותקן כיום בעשרות מיליוני מכשירי מובייל כחל משיתוף פעולה עם חברת T-MOBILE. במסגרת זו, משתמשים נחשפים להמלצות תוכן ואפליקציות בתוך תוכן שעולה במכשירים. לדברי קוסטמן, כיום יותר מ-60% מהקליקים של היוזרים הם על כתבות שאינן תוכן פרסומי כשהחזון הוא להעניק תמיכה לעיתונות אמיתית.
- 2.מלכה 04/10/2019 16:50הגב לתגובה זו.
- 1.גלאי מחייך כי הוא עשה מיליונים (ל"ת)סינגולדה עשה דיל טוב 03/10/2019 14:35הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.