עסקת השנה: טאבולה ואאוטבריין מתמזגות לחברת ענק אחת
2 חברות המלצות התוכן הישראליות, טאבולה ואאוטבריין ששולטות בשוק המקומי והעולמי, בדרך לאחת העסקאות הדרמטיות בשוק הפרסום הדיגיטלי. במסגרת העסקה טאבולה תשלם לאאוטבריין 250 מיליון דולר ותחזיק ב-70% ממניות החברה הממוזגת כדשהיתרה, 30% מהמניות יהיו בידי אאוטבריין. בראש החברה הממוזגת שתפעל תחת מותג טאבולה, יעמוד אדם סינגולדה מייסד טאבולה.
2 החברות שהוקמו לפני יותר מעשור פועלות בתחום המלצות התוכן במתכונת דומה, מבוססת אלגוריתם, שיודע לנתח את העדפות התוכן של הגולש ולהמליץ לו על כתבות נוספות שעשויות לעניין אותו. הכתובת המומלצות שמופיעות בתחתית העמוד כוללות המלצות לכתבות מאותו האתר שבו הן מופיעות וכתבות ממומנות שהן למעשה כלי פרסום "נייטיב" - הגדרה לפרסום שמשתלב באופן אורגני בחוויית הגלישה של הקוראים.
הדירקטוריון צפוי להיות מורכב ממנהלים משני הצדדים: אלדד מניב, נשיא וסמנכ"ל התפעול של טאבולה ודיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין יהיו אחראים מטעם 2 החברות להוביל את האינטגרציה בין הצדדים. במסגרת זו התחייב ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין, לפקח באופן אקטיבי על המיזוג ב-12 החודשים הקרובים.
- עוד גל קיצוצים בטידס: פיטורים של עד 10% מהעובדים בעולם
- הרווח נעלם: טידס מתקשה להתייצב אחרי המיזוג עם אאוטבריין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטבע הדברים, בשוק הפרסום הדיגיטלי, התחרות האמיתית של אאוטבריין וטאבולה היא בגוגל ופייסבוק ששולטות בכשני שליש מהפרסום הדיגיטלי העולמי. המחזורים המשותפים של אאוטבריין וטאבולה יחד נאמדים בכ-2 מיליארד דולר, בהיקפים דומים של כל אחד מהצדדים. העסקה כאמור טעונה אישור רגולטורי, הן בישראל והן בשווקי חו"ל שבהן פועלות החברות הבינלאומיות. ךהערכת החברות, סיכויי אישור העסקה גבוהים בהתייחס לנתח השוק הקטן שלהן מול ענקיות הדיגיטל פייסבוק וגוגל.
המנטרה החוזרת של החברות בהתייחסות לגוגל ופייסבוק, מקדמת את חזון ה-Open Web שלהן אל מול "הגן הסגור" של אלו. "אנחנו רואים הזדמנות גדולה בשילוב הכוחות כדי להביא את הגל הבא של החדשנות לפאבלישרים, לשותפים ולמפרסמים שלנו" אומר ירון גלאי, מייסד משותף ומנכ"ל אאוטבריין.
"אנחנו ברי מזל שיש לנו כישרונות גדולים הן באאוטבריין והן בטאבולה", אומר אלדד מניב. "ברגע שבמיזוג יושלם, נחל לעבוד על אינטגרציה בין הצוותים, מחלקות הטכנולוגיה והממשקים כך שנוכל לעבור במהירות לצמיחה בכל הרבדים. שמנו לעצמנו יעדים מאתגרים כדי להציג ערך ללקוחותינו בעזרת חדשנות טכנולוגית, וכדי להניב תוצאות פיננסיות לבעלי המניות".
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
החברה הממוזגת תעסיק למעלה מ-2,000 עובדים ב-23 סניפים מסביב לעולם. לקוחות החברה עומדים על למעלה מ-20,000 ביותר מ-50 מדינות, בצפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון, ואיזור אסיה-פסיפיק. בחברה מציינים כי מדובר במיזוג "לצורך צמיחה ולא התייעלות" ונכון לעכשיו אין תכנית שכוללת התייעלות גם בכוח האדם שתוביל לצמצום.
על פי הדיווח לתקשורת, אאוטבריין מגיעה ל-1.2 מיליארד אנשים מדי חודש. בין לקוחותיה המובילים מתחום התוכן נמנים CNN, BBC, הוואשינגטון פוסט, הגארדיאן הבריטי, דר שפיגל הגרמני, אל פאיס הספרדי ו-SKY NEWS. מטה החברה יושב בניו יורק ולה 18 סניפים ברחבי העולם. טאבולה מנגד מגיעה ל-1.4 מיליארד אנשים מדי חודש, מחזיקה גם היא במטה בניו יורק ומפעילה 15 סניפים ברחבי העולם. בין לקוחותיה המובילים נמנים CNBC, NBC, USA TODAY, האפינגטון פוסט, מיקרוסופט, ביזנס אינסיידר, אל מונדו, The Independent, לה פיגרו ועוד.
במבט קדימה, כדי לנכס לעצמן זירת פעילות חדשה שתבטיח מנועי צמיחה עתידיים, 2 החברות מכוונות לעולם שמעבר להמלצות התוכן וממתגות עצמן כחברת Discovery - גילוי שבין יתרונותיה המלצות על אפליקציות ומוצרים. "אנחנו נותנים למפרסם את הבחירה להגיע למקומות שגוגל לא יכולה להגיע אליהם" אומר דייויד קוסטמן, שמוסיף: "אנחנו בתחום הדיגיטל Non Search, ניתן לעסקים קטנים ובינוניים ומפרסמים גדולים אלטרנטיבה אמיתית להגיע ליוזרים".
לדברי קוסטמן, רכיב טאבולה NEWS מותקן כיום בעשרות מיליוני מכשירי מובייל כחל משיתוף פעולה עם חברת T-MOBILE. במסגרת זו, משתמשים נחשפים להמלצות תוכן ואפליקציות בתוך תוכן שעולה במכשירים. לדברי קוסטמן, כיום יותר מ-60% מהקליקים של היוזרים הם על כתבות שאינן תוכן פרסומי כשהחזון הוא להעניק תמיכה לעיתונות אמיתית.
- 2.מלכה 04/10/2019 16:50הגב לתגובה זו.
- 1.גלאי מחייך כי הוא עשה מיליונים (ל"ת)סינגולדה עשה דיל טוב 03/10/2019 14:35הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
