טור

הפרסומת הכי משעממת - שהייתה גם הכי מעניינת בסופרבול

מה היה בפרסומת של ברגר קינג עם אנדי וורהול? כלום ושום דבר והכל. לירון בן יעקב על הפרסומת שהייתה אנטיתזה לפרסום בסופרבול, שהיתה משוכפלת והכי רחוקה משכפול
לירון בן יעקב | (2)
מי היה מאמין שאנדי וורהול, אמן הפופ המפורסם בהיסטוריה, האיש ששם את אומנות ההכפלות והשכפולים של התרבות הפופולרית במרכז חייו וטבע את הביטוי ש"בעתיד, כל אדם יזכה לפרסום עולמי של 15 דקות" - דווקא הוא יככב בפרסומת של מוצר צריכה פופולרי, באירוע הספורט הכי גדול והכי מושקע בעולם, ואם לא די בכך, שזה יקרה 30 שנה לאחר מותו.   מה היה בפרסומת, כלום ושום דבר והכל. מי שלא הכיר את הדמות בפרסומת, פשוט צפה בתיעוד של גבר צעיר אוכל וופר, על פניו אירוע כל כך משעמם  ונטול חשיבות, אך באותה הזדמנות כל כך מרענן, נטול יומרות, פילטרים ועריכות. הכי רחוק מאור הזרקורים.   מי שכן הכיר את הדמות בפרסומת, פשוט צפה בתיעוד של אנדי וורהול הצעיר אוכל וופר, על פניו אירוע כל כך משעמם ונטול חשיבות, אך באותה הזדמנות כל כך מרענן, נטול יומרות, פילטרים ועריכות. הכי רחוק מאור הזרקורים.   אולי הדבר הכי מעניין וגם אירוני במידה מסוימת היא העובדה שהפרסומת של אנדי וורהול היא אנטיתזה לפרסום בסופרבול, שהוא בדרך כלל מוגזם וחסר פרופורציות, ברמה ההפקתית והכלכלית גם יחד. בעולם שחי ונושם טכנולוגיה, שמוצף בפרסומות מושקעות, הייתם מצפים לקבל את השכפול של אנדי, אחרי שעבר דרך מסננת טכנולוגית, עם תוכנת AI שיודעת לחקות את המימיקות שלו, ומחשב חדש שיודע ליצור במדויק את גלי הקול שלו. לא, זה בכלל לא אנדי, זו תוכנת תלת חדשה שעוד לא יצאה לשוק, כזו שבנתה את דמותו של וורהול על ידי צפיית בינג' בקלטות ובצילומים שלו ושהצליחה לשחזר במדויק את אנדי האמיתי. אולי הדבר שהופך את הפרסומת הזו לכל כך מעניינת היא העובדה שהיא הכי רחוקה משכפול. אולי הדבר שהופך את הפרסומת הזו לכל כך מעניינת היא העובדה שהיא הכי קרובה לשכפול.   למעשה, הפרסומת היא קטע מסרט אמיתי שצולם בשנת 1982, שכלל 66 סצנות על החיים באמריקה. באחד מהקטעים מראים פוטג' של אנדי וורהול, אוכל וופר במשך ארבע וחצי דקות, בסגנון ובאופן האכילה המיוחד שמאפיין אותו. הפוטג' מוצג במלואו במוזיאון וויטני לאמנות אמריקאית Whitney Museum of American Art בניו יורק.   אז, אחרי כל זה אחרי כל זה, נסו לרגע או יותר נכון ל - 4 דקות וחצי, לעזוב הכל ולראות את הגרסה המלאה של הסרטון. תקשיבו לסאונד הקרנצ'י הנובע מהפקה דלה, נטולת אמצעים, פשוטה עד כאב, מתקופה נוסטלגית שבה רובכם עוד אפילו לא ינקתם, שלא לדבר, נחשפתם לפרסומות סופרבול.   אגב, כמו אנדי, גם אני הרשתי לעצמי לשכפל חלק מהטקסטים. בהומור כמובן.  
הפרסומת הכי משעממת בסופרבול. היא הפרסומת הכי מעניינת בסופרבול   הפרסומת של בורגר קינג עם אנדי וורהול דורגה במקום הכי נמוך על פי סקר של USA TODAY Ad Meter. המחקר שביצע אתר החדשות בין צופי הסופרבול גילה שרוב הצופים בכלל לא הכירו את הדמות שהופיעה בפרסומת  ולא ידעו שמדובר בכלל באדם שמת לפני יותר מ – 30 שנה. נתון די מפתיע לאור העובדה שמדובר בדמות שכל אמריקאי לומד עליה בבית הספר מגיל צעיר. חלק בכלל חשבו שהוא כוכב רוק או דוגמן שצולם במיוחד לפרסומת גם האוהדים של אנדי לא התרשמו יותר מידי על המציאה, במיוחד לא על הגרסה המקוצרת של הסרט ששודרה במהלך הסופרבול. קחו לדוגמא את הביוגרף של אנדי וורהול שטען שכל הכוונה בקליפ הייתה לצפות באנדי וורהול אוכל המבורגר מהתחלה ועד הסוף ולא ב-45 שניות שמדודות על פי תקציב של פרסומת סופרבול.  
מצד שני, היו גם אלו שהתפעלו מההופעה המפתיעה של אנדי וורהול בפרסומת סופרבול ושמחו על החוויה. כמו למשל, Adbrands.net, אתר פופולרי המדרג את "הפרסומות הטובות ביותר בעולם", שפרגן ונתן קרדיט דווקא למי שעבד קשה על השגת האישורים הנדרשים לשידור הקטע וגרם לפרסומת לקרות.  

View this post on Instagram

"Eat Like Andy". What a find! There weren't many big surprises among the Super Bowl's hitherto un-sneaked ads, but Burger King's spot was one of them. Oddly, it's credited to both the fast feeder's main creative agencies David Miami and MullenLowe, despite the fact that neither shop did much more than find this great piece of archive footage, which comes from a 1982 documentary by director Jorgen Leth entitled '66 Scenes in America'. No other creative work was required , making it one of the least complicated ads in the Big Game. However, typically in these lawyer-dominated times, it took a whole year to negotiate usage rights with the Jorgen Leth estate and the Andy Warhol Foundation. It was probably worth it; this is a little gem of cinema verite art in its own right. - - Let us know what you think in the comments below! - - Follow us for more great new ads every day, or come visit us at https://www.adbrands.net for more ad industry coverage. - - #eatlikeandy #burgerking #andywarhol #superbowlLIII #superbowl2019 #sbLIII #adagency #tvads #advertising #tvcommercial #ads #greatads #adbrands #adagencies #adbrandsnet #creativity #marketing #creative #tvads #advertisingagency #superbowlads

A post shared by Adbrands.net (@adbrandsnet) on

או מורה לאומנות ששמחה על ההופעה של אנדי בפרסומת וקראה לתלמידים שלה להגיב האם הם ראו אותה ומה הם חושבים עליה.  
נו טוב, בסוף, גם לפרסומת של ברגר קינג, כמו לעוד אלף פרסומת אחרות יש רק מטרה פופולרית אחת. למכור. או שלא. או שלא רק. או שכל אחד יחליט לעצמו בעצמו. הכותב הוא איש קריאייטיב במשרד הפרסום NoNoNoNoNoYes ומרצה לפרסום במסלול האקדמי המכללה למנהל  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הגהה? (ל"ת)
    מה עם 14/02/2019 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    החלול הוא המלא החדש (ל"ת)
    אלי 14/02/2019 16:15
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.