פרסום ראשון

המשרדים לא בעניין - JCDecaux ביטלה את תחרות הקריאייטיב

תחרות הקריאייטיב שנערכת מדי שנה מזה כעשור בוטלה לאחר שהמשרדים לא נענו להשתתף. בשנה שעברה כבר נרשמו הסדקים הראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו המשרדים שנציגיהם שפטו בתחרות
משה בנימין | (7)

תחרות הקריאייטיב של חברת השילוט החוצות הבינלאומית JCDecaux הפועלת גם בישראל בוטלה לאחר היענות נמוכה של משרדי הפרסום. במייל ששלח אחראי השיווק התפעולי עז פוזננסקי, והגיע לידי אייס, הוא כתב למשרדי הפרסום: "רציתי לעדכן אותך שמאחר ואין ממש היענות מטעם משרדי הפרסום והמפרסמים להשתתפות השנה, החליטה הנהלת החברה על ביטול התחרות".

תחרות הקריאייטיב של החברה היא מהוותיקות בשוק הפרסום הישראלי ונערכת מדי שנה מזה כעשור. היא הפכה לפופולרית מאוד בקרב עובדי הענף בזכות הפרס שאותו העניקה לזוכים במקום הראשון - חבילת טיסה ואירוח זוגית בפסטיבל קאן בשווי של כ-5,000 אירו. זאת בנוסף לפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים כמדיה על נכסי השילוט של החברה. 

במרוצת השנים זכו בתחרות אנשי קריאייטיב צעירים שהשתמשו בבמת התחרות כמקפצה לקריירה מוצלחת לאחר שסומנו כטאלנטים. ההיענות הרבה של המשרדים הצליחה לנקז אל התחרות מספר עבודות בעלות איכות קריאייטיבית מרשימה לאורך השנים. עם זאת, בשנה שעברה, החלו לצוץ סדקים ראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו משרדים שנציגיהם שפטו בעצמם בתחרות. תוצאה שהצליחה להעלות את זעמם של המשרדים המשתתפים בתחרות וייתכן אף שהובילה לחוסר ההיענות המופגן השנה.

בכנות שאינה אופיינית לשוק הישראלי, מנכ"ל החברה פיליפ רו אמר על תוצאות התחרות בשנה שעברה: "השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו הייתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".

יוסי צרפתי, מבעליו של משרד הפרסום twentythree ואחד המתמודדים (המאוכזבים) שכבר התחיל לעבוד על הגשת מודעה לתחרות אמר לאייס: "חבל שבעידן שבו יש פחות רעיונות ויותר טכנולוגיה, בחרו ב-JCDecaux לבטל את התחרות שהפכה למסורת בקרב אנשי הקריאייטיב. אני מקווה שהתחרות תחזור בשנה הבאה במתכונת משודרגת ועם הליך שיפוט ראוי ושקוף".

מ-JCDecaux נמסר בתגובה: "תחרות הקריאטיב של JCDecaux המתקיימת מדי שנה כבר 8 שנים ברציפות, היא פלטפורמה מדהימה המאפשרת לאנשי הקריאייטיב מהתעשייה להפגין את כישורי היצירתיות שלהם ולזכות בהכרה הראויה. הופתענו השנה לראות שמספר העבודות שהוגשו לתחרות היה נמוך ביחס לשנים קודמות ולכן הוחלט לבטלה. ענף שילוט החוצות רשם גידול מרשים של 9% בעוגת הפרסום בשנת 2017 וזאת בזכות המפרסמים הרבים שהאמינו באפקטיביות של המדיה הזו וממשיכים "להצביע ברגליים" גם בשנת 2018, עם נתוני צמיחה מרשימים של כ- 20% בהיקף פעילות החברה, ברבעון הראשון. אנחנו מקווים שבשנה הבאה ההיענות בקרב משרדי הפרסום תהיה כבשנים עברו ונוכל לקיים את התחרות כסדרה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עוד אחד 01/05/2018 22:03
    הגב לתגובה זו
    התחרות אכן מכורה מראש, אבל לא בגלל השופטים שהצביעו לעצמם. בואו נודה באמת: כמה אפשר עוד לראות פוסטר עם נורות חשופות, קיפולי נייר, משחקים עם זכוכית ועם מילים מעולם התחבורה הציבורית? במקום תחרות על קריאייטיב טוב, יש כאן תחרות על שטיקים ידועים מראש לכל איש קריאייטיב. חבל על הזמן והכסף שמבזבזים על התחרות הזאת.
  • 5.
    טקסס 01/05/2018 15:21
    הגב לתגובה זו
    מהביזיון של שנה שעברה. גם ביטול.
  • 4.
    וחרפה 01/05/2018 11:20
    הגב לתגובה זו
    שמבטלים תחרות קריאייטיב שבוע לפני מועד ההגשה. יש משרדים שעבדו קשה.
  • 3.
    יעל 30/04/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    זה ממש לא בסדר לבטל ברגע האחרון. המון אנשים עבדו בזה. לקוחות הוציאו הרבה כסף על הפקת השלטים. ממש חוצפה
  • כנראה שלא עמדו להגיש עבודות (ל"ת)
    יאיר 01/05/2018 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יורם 30/04/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
    פחות פרסים על פייק ופשוט יותר פרסום טוב
  • 1.
    אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן (ל"ת)
    אבל 30/04/2018 13:10
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.