המשרדים לא בעניין - JCDecaux ביטלה את תחרות הקריאייטיב
תחרות הקריאייטיב של חברת השילוט החוצות הבינלאומית JCDecaux הפועלת גם בישראל בוטלה לאחר היענות נמוכה של משרדי הפרסום. במייל ששלח אחראי השיווק התפעולי עז פוזננסקי, והגיע לידי אייס, הוא כתב למשרדי הפרסום: "רציתי לעדכן אותך שמאחר ואין ממש היענות מטעם משרדי הפרסום והמפרסמים להשתתפות השנה, החליטה הנהלת החברה על ביטול התחרות".
תחרות הקריאייטיב של החברה היא מהוותיקות בשוק הפרסום הישראלי ונערכת מדי שנה מזה כעשור. היא הפכה לפופולרית מאוד בקרב עובדי הענף בזכות הפרס שאותו העניקה לזוכים במקום הראשון - חבילת טיסה ואירוח זוגית בפסטיבל קאן בשווי של כ-5,000 אירו. זאת בנוסף לפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים כמדיה על נכסי השילוט של החברה.
במרוצת השנים זכו בתחרות אנשי קריאייטיב צעירים שהשתמשו בבמת התחרות כמקפצה לקריירה מוצלחת לאחר שסומנו כטאלנטים. ההיענות הרבה של המשרדים הצליחה לנקז אל התחרות מספר עבודות בעלות איכות קריאייטיבית מרשימה לאורך השנים. עם זאת, בשנה שעברה, החלו לצוץ סדקים ראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו משרדים שנציגיהם שפטו בעצמם בתחרות. תוצאה שהצליחה להעלות את זעמם של המשרדים המשתתפים בתחרות וייתכן אף שהובילה לחוסר ההיענות המופגן השנה.
בכנות שאינה אופיינית לשוק הישראלי, מנכ"ל החברה פיליפ רו אמר על תוצאות התחרות בשנה שעברה: "השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו הייתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".
יוסי צרפתי, מבעליו של משרד הפרסום twentythree ואחד המתמודדים (המאוכזבים) שכבר התחיל לעבוד על הגשת מודעה לתחרות אמר לאייס: "חבל שבעידן שבו יש פחות רעיונות ויותר טכנולוגיה, בחרו ב-JCDecaux לבטל את התחרות שהפכה למסורת בקרב אנשי הקריאייטיב. אני מקווה שהתחרות תחזור בשנה הבאה במתכונת משודרגת ועם הליך שיפוט ראוי ושקוף".
מ-JCDecaux נמסר בתגובה: "תחרות הקריאטיב של JCDecaux המתקיימת מדי שנה כבר 8 שנים ברציפות, היא פלטפורמה מדהימה המאפשרת לאנשי הקריאייטיב מהתעשייה להפגין את כישורי היצירתיות שלהם ולזכות בהכרה הראויה. הופתענו השנה לראות שמספר העבודות שהוגשו לתחרות היה נמוך ביחס לשנים קודמות ולכן הוחלט לבטלה. ענף שילוט החוצות רשם גידול מרשים של 9% בעוגת הפרסום בשנת 2017 וזאת בזכות המפרסמים הרבים שהאמינו באפקטיביות של המדיה הזו וממשיכים "להצביע ברגליים" גם בשנת 2018, עם נתוני צמיחה מרשימים של כ- 20% בהיקף פעילות החברה, ברבעון הראשון. אנחנו מקווים שבשנה הבאה ההיענות בקרב משרדי הפרסום תהיה כבשנים עברו ונוכל לקיים את התחרות כסדרה".
- 6.עוד אחד 01/05/2018 22:03הגב לתגובה זוהתחרות אכן מכורה מראש, אבל לא בגלל השופטים שהצביעו לעצמם. בואו נודה באמת: כמה אפשר עוד לראות פוסטר עם נורות חשופות, קיפולי נייר, משחקים עם זכוכית ועם מילים מעולם התחבורה הציבורית? במקום תחרות על קריאייטיב טוב, יש כאן תחרות על שטיקים ידועים מראש לכל איש קריאייטיב. חבל על הזמן והכסף שמבזבזים על התחרות הזאת.
- 5.טקסס 01/05/2018 15:21הגב לתגובה זומהביזיון של שנה שעברה. גם ביטול.
- 4.וחרפה 01/05/2018 11:20הגב לתגובה זושמבטלים תחרות קריאייטיב שבוע לפני מועד ההגשה. יש משרדים שעבדו קשה.
- 3.יעל 30/04/2018 13:16הגב לתגובה זוזה ממש לא בסדר לבטל ברגע האחרון. המון אנשים עבדו בזה. לקוחות הוציאו הרבה כסף על הפקת השלטים. ממש חוצפה
- כנראה שלא עמדו להגיש עבודות (ל"ת)יאיר 01/05/2018 10:02הגב לתגובה זו
- 2.יורם 30/04/2018 13:11הגב לתגובה זופחות פרסים על פייק ופשוט יותר פרסום טוב
- 1.אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן (ל"ת)אבל 30/04/2018 13:10הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
