תחרות הקריאייטיב של JCDecaux
צילום: יח"צ/ צילום מסך
פרסום ראשון

המשרדים לא בעניין - JCDecaux ביטלה את תחרות הקריאייטיב

תחרות הקריאייטיב שנערכת מדי שנה מזה כעשור בוטלה לאחר שהמשרדים לא נענו להשתתף. בשנה שעברה כבר נרשמו הסדקים הראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו המשרדים שנציגיהם שפטו בתחרות
משה בנימין | (7)

תחרות הקריאייטיב של חברת השילוט החוצות הבינלאומית JCDecaux הפועלת גם בישראל בוטלה לאחר היענות נמוכה של משרדי הפרסום. במייל ששלח אחראי השיווק התפעולי עז פוזננסקי, והגיע לידי אייס, הוא כתב למשרדי הפרסום: "רציתי לעדכן אותך שמאחר ואין ממש היענות מטעם משרדי הפרסום והמפרסמים להשתתפות השנה, החליטה הנהלת החברה על ביטול התחרות".

תחרות הקריאייטיב של החברה היא מהוותיקות בשוק הפרסום הישראלי ונערכת מדי שנה מזה כעשור. היא הפכה לפופולרית מאוד בקרב עובדי הענף בזכות הפרס שאותו העניקה לזוכים במקום הראשון - חבילת טיסה ואירוח זוגית בפסטיבל קאן בשווי של כ-5,000 אירו. זאת בנוסף לפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים כמדיה על נכסי השילוט של החברה. 

במרוצת השנים זכו בתחרות אנשי קריאייטיב צעירים שהשתמשו בבמת התחרות כמקפצה לקריירה מוצלחת לאחר שסומנו כטאלנטים. ההיענות הרבה של המשרדים הצליחה לנקז אל התחרות מספר עבודות בעלות איכות קריאייטיבית מרשימה לאורך השנים. עם זאת, בשנה שעברה, החלו לצוץ סדקים ראשונים באיכות התחרות לאחר ש-3 הזוכים במקומות הראשונים היו משרדים שנציגיהם שפטו בעצמם בתחרות. תוצאה שהצליחה להעלות את זעמם של המשרדים המשתתפים בתחרות וייתכן אף שהובילה לחוסר ההיענות המופגן השנה.

בכנות שאינה אופיינית לשוק הישראלי, מנכ"ל החברה פיליפ רו אמר על תוצאות התחרות בשנה שעברה: "השנה היתה ירידה של 15% בכמות העבודות שהוגשו ביחס לשנה שעברה. שנית, בנוסף לירידה בכמות, שמנו לב לכך שאיכות העבודות שהוגשו הייתה יותר נמוכה, מאחר ולא היתה אפילו עבודה אחת שיצאה דופן או בלטה באיכותה מבין כל השאר, דבר שהוביל לשיפוט מוטה. יותר מכך, אנו מצרים על כך ששלושת העבודות הזוכות הן של משרדי פרסום אשר נציגיהם היו חברים בוועדת השיפוט, וכתוצאה מכך החל מהשנה הבאה JCDecaux תשנה את תהליך השיפוט של התחרות. ברכות לצוותים הזוכים, למשרדי הפרסום ולקוחותיהם".

יוסי צרפתי, מבעליו של משרד הפרסום twentythree ואחד המתמודדים (המאוכזבים) שכבר התחיל לעבוד על הגשת מודעה לתחרות אמר לאייס: "חבל שבעידן שבו יש פחות רעיונות ויותר טכנולוגיה, בחרו ב-JCDecaux לבטל את התחרות שהפכה למסורת בקרב אנשי הקריאייטיב. אני מקווה שהתחרות תחזור בשנה הבאה במתכונת משודרגת ועם הליך שיפוט ראוי ושקוף".

מ-JCDecaux נמסר בתגובה: "תחרות הקריאטיב של JCDecaux המתקיימת מדי שנה כבר 8 שנים ברציפות, היא פלטפורמה מדהימה המאפשרת לאנשי הקריאייטיב מהתעשייה להפגין את כישורי היצירתיות שלהם ולזכות בהכרה הראויה. הופתענו השנה לראות שמספר העבודות שהוגשו לתחרות היה נמוך ביחס לשנים קודמות ולכן הוחלט לבטלה. ענף שילוט החוצות רשם גידול מרשים של 9% בעוגת הפרסום בשנת 2017 וזאת בזכות המפרסמים הרבים שהאמינו באפקטיביות של המדיה הזו וממשיכים "להצביע ברגליים" גם בשנת 2018, עם נתוני צמיחה מרשימים של כ- 20% בהיקף פעילות החברה, ברבעון הראשון. אנחנו מקווים שבשנה הבאה ההיענות בקרב משרדי הפרסום תהיה כבשנים עברו ונוכל לקיים את התחרות כסדרה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עוד אחד 01/05/2018 22:03
    הגב לתגובה זו
    התחרות אכן מכורה מראש, אבל לא בגלל השופטים שהצביעו לעצמם. בואו נודה באמת: כמה אפשר עוד לראות פוסטר עם נורות חשופות, קיפולי נייר, משחקים עם זכוכית ועם מילים מעולם התחבורה הציבורית? במקום תחרות על קריאייטיב טוב, יש כאן תחרות על שטיקים ידועים מראש לכל איש קריאייטיב. חבל על הזמן והכסף שמבזבזים על התחרות הזאת.
  • 5.
    טקסס 01/05/2018 15:21
    הגב לתגובה זו
    מהביזיון של שנה שעברה. גם ביטול.
  • 4.
    וחרפה 01/05/2018 11:20
    הגב לתגובה זו
    שמבטלים תחרות קריאייטיב שבוע לפני מועד ההגשה. יש משרדים שעבדו קשה.
  • 3.
    יעל 30/04/2018 13:16
    הגב לתגובה זו
    זה ממש לא בסדר לבטל ברגע האחרון. המון אנשים עבדו בזה. לקוחות הוציאו הרבה כסף על הפקת השלטים. ממש חוצפה
  • כנראה שלא עמדו להגיש עבודות (ל"ת)
    יאיר 01/05/2018 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יורם 30/04/2018 13:11
    הגב לתגובה זו
    פחות פרסים על פייק ופשוט יותר פרסום טוב
  • 1.
    אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים חלק מהזמן (ל"ת)
    אבל 30/04/2018 13:10
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.