אחרי הורדת תכנית הספורט: שרון פרי עוזבת את תאגיד כאן
עם ההחלטה להוריד מן האוויר את תכנית הספורט של כאן רשת ב', שרון פרי עוזבת את תאגיד השידור הציבורי כאן - כך נודע לאייס. פרי עברה לאחרונה שימוע לאחר שלא נמצא לה תפקיד חלופי ובימים האחרונים סיימה את עבודתה בתאגיד.
פרי הצטרפה לרשות השידור לפני אולימפיאדת לונדון ב-2012, הגישה תכנית בערוץ 1 וב-2013 התיישבה על כיסא מגישת 'שירים ושערים'. התכנית ירדה מהאוויר ב-2016 ופורמט אחר שלה החל להיות משודר בתחנות הרדיו האזוריות מדי שבת. עם הקמת התאגיד, עברה אליו ושידרה ברדיו.
לפני כחודש הודיע מנהל כאן רשת ב' עומר בן רובי לצוות התכנית – פרי וליאן וילדאו, על ההחלטה להוריד את רצועת השידור 'שרון וליאן עם כאן ספורט' מן האוויר. אחת הסיבות להחלטה נעוצה בין היתר בנתוני האזנה הפושרים של התכנית, כפי שהתבטאו בסקר TGI האחרון. על פי הסקר, החשיפה לתכנית שמשודרת ברצועת 18:00-19:00 עמדה על 93.1 אלף מאזינים, בפער גדול מגל"צ עם 144 אלף מאזינים ברצועה זו. לפי פרסום באייס, התכנית גם הפסידה בנתוני האזנה לתכניות הספורט המתחרות בתחנות האזוריות רדיו תל אביב ורדיו 103FM.
האבולוציה הראשונה של תכנית הספורט היומית של כאן רשת ב' החלה עוד בשנת 1970, ברצועה יומית בת 10 דקות בלבד בשם 'היום בספורט'. למרות שהייתה קצרה, היא הביאה סיפורים והייתה סמן ימני בתחום שידורי הספורט - בתקופה שונה לחלוטין מהמציאות התקשורתית שאנחנו מכירים היום. יש לזכור גם ש-1970 הייתה מאד משמעותית בתחום הספורט בישראל - עם השתתפותה של הנבחרת הלאומית בטורניר המונדיאל במקסיקו, ועם צאתה לדרך של התכנית 'שירים ושערים' בימי שבת. הגורמים הדומיננטיים בשידורי הספורט באותה תקופה היו נחמיה בן אברהם ויואל כץ המנוחים, וגדעון הוד, שלצידם דני דבורין ושמעון וילנאי.
עם השנים שינתה 'היום בספורט' את פניה, נטמעה ביומני החדשות, ולימים הורדה מן האוויר. לפני כעשור הוחזרה הרצועה תחת השם 'מה ברשת' בין 18:00 ל-19:00 עם יואב אביב, במטרה להוות פלטפורמה שתיתן מענה לרצועות הספורט החזקות מאד בתחנות האזוריות. בהמשך התכנית הוכנסה ל'יומן הערב' ששודר בין 17:00 ל-19:00, היא קוצרה לחצי שעה והוזזה ל-17:30.
בתאגיד אומנם העריכו את שרון פרי, אך למרות זאת לא נמצא לה תפקיד חלופי, בין היתר בסיקור המונדיאל שיערך בקרוב ברוסיה, ועוד. פרי אמרה לאייס כי אמרו לה ש"לא נמצא לי תפקיד הולם למעמדי", מה שהוביל לפרידה מהתאגיד.
בתאגיד השידור כאן לא הגיבו לפרטים.
- 10.משה ברק 20/03/2018 00:50הגב לתגובה זומשודרת ברדיו האזורי בשעה 18.00למה גם הם צריכים לשדר תוכנית כזאת בדיוק באותה שעה? אין שעות אחרות? לא מפליא שאחוזי האזנה היו נמוכים וזה לא בגלל שהם היו פחות טובים. זה בגלל ריבוי תוכניות הספורט בדיוק באותה שעה בכמה וכמה תחנות אזוריות. טעות לשבץ עוד תוכנית בדיוק באותה שעה
- 9.משה 18/03/2018 19:49הגב לתגובה זוכשגולדהר התראיין במשחק האליפות ב2014 היתה חסרת סבלנות לא מפסיק לדבר אמרה אין ספור פעמים אני עם באר שבע רבע מאוהדי הכדורגל אוהדי מכבי תל אביב לא מצערים מאחל לך פרנסה טובה בתחום אחר
- 8.תעבדי כנערת ליווי 14/03/2018 08:22הגב לתגובה זוהיא תקבל המון פניות, זה בטוח
- 7.בגלל התמונות 14/03/2018 08:21הגב לתגובה זוכי היא יותר כוסית מהלסביות המכוערות והממושקפות, זאת האמת
- 6.רמי וייץ 13/03/2018 17:32הגב לתגובה זולגברת הובהר שכל עוד היא עובדת בתאגיד לא תוכל להתמודד על תפקיד הגשת אולפן המונדיאל והעאלק התפטרות היא ספין שנועד לתת לה את התפקיד. ספרו לי עוד על תאגיד בריא יותר מרשות השידור
- 5.לא העיפרון הכי חד 12/03/2018 21:14הגב לתגובה זובתאגיד ממש לא העריכו את שרון פרי. לא מבינה כלום בספורט (אולי רק במכבי חיפה), לא התכוננה לראיונות, חשבה שלהגיש תכנית זו חלטורה ואפשר להגיע עם כפכפים מהים לעשות שכונה. מסתבר שזה לא מחזיק קריירה.
- 4.לא דואג לה לא תישאר מובטלת. (ל"ת)אחרים יחטפו אותה 12/03/2018 14:33הגב לתגובה זו
- 3.לא מתאים למעמדה??? בתור מה? אחת שפרצו לה לטלפון וידעה איך למנף את זה לפרסום אישי? (ל"ת)סיגלית 12/03/2018 13:39הגב לתגובה זו
- 2.האזינו 93000 לתוכנית ואני אפילו לא ידעתי על קיומה (ל"ת)מכבסיט 12/03/2018 07:38הגב לתגובה זו
- 1.אני 11/03/2018 17:19הגב לתגובה זוהתאגיד לא עמד מולן, אלו תוכניות חזקות מאוד, מהיום הראשון שעלו לרדיו היה ברור שהמשחק השתנה וברשת ב' ובתאגיד לוקח לדברים איזה 10-20 שנה לחלחל...
- גיל 12/03/2018 07:52הגב לתגובה זוהרבה יותר טוב מאופירה וברקוביץ... חבל.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.