דעה

7 פרסומות הסופרבול הכי טובות שלא ראיתם

טל שוויגר ממקאן דיגיטל בוחר את 7 פרסומות הסופרבול הכי טובות שלא ראיתם. למה? כי הפרסומת המזעזעת-עד-כדי-עצבים עם בר הציפה את הרשת
טל שוויגר | (7)

בסופרבול הזה כיכבו לא פחות מ-52 פרסומות. הבעיה היא שלקהל הרחב פימפמו רק את הקלישאתיות ויוצרות הבאזז מביניהן: וואו, בר רפאלי מתנשקת עם חנון! תראו, תינוק בחליפת חלל! היי, הנה סת' רוגן והחבר של פיבי מפרסמים...רגע, מה באמת הם מפרסמים? דווקא הפרסומות הטובות יותר לא קיבלו במה הולמת, אז הנה הן לפניכם בבמה הכי הולמת שאפשר לקבל - אתר אייס.

.

7. Hyundai - It's Just Better To Be In Front

למה זה טוב : להביא תובנה חכמה בעולם הרכב זה פאקין' קשה. להביא תובנה שגם מאפשרת לראות את הרכב לאורך כל הפרסומת זה קרוב לבלתי אפשרי

למה לא ראיתם את זה : תובנות? את מי זה מעניין?

6. Go Daddy - Your Big Idea

למה זה טוב : טכניקה חביבה וקלילה ונרב נכון שרלוונטי גם לתחום שלנו

למה לא ראיתם את זה : בגלל שהפרסומת המזעזעת-עד-כדי-עצבים עם בר רפאלי הציפה את הרשת

5. Axe - Lifeguard

למה זה טוב : שוב תובנה מעולה שבאה לידי ביטוי גם בסרט עם הכבאי. ביצוע קצת גרוטסקי מדי.

למה לא ראיתם את זה : כאמור, עושה רושם שתובנות קצת חלפו מהעולם

4. Doritos - Bear

למה זה טוב : כי לא צריך לחשוב יותר מדי

למה לא ראיתם את זה : כי זה הגיע לשלב הגמר של פרסומות הסופרבול של דוריטוס אבל לא זכה להופיע במשחק עצמו

3. Geico - Dikembet Mutombo

למה זה טוב : ב-6 מילים? דיקמבה מוטומבו מפולונדו מוקאמבה ז'אן-ז'אק וואמוטומבו.

למה לא ראיתם את זה : אם אתם מכירים אותו, זו הפרסומת הכי טובה בסופרבול. אם לא, אז אין סיבה שתראו את זה

2. Wheat Thins - Must Have

למה זה טוב : הדאבל פאנץ' בסוף לגמרי עשה לי את זה

למה לא ראיתם את זה : מותג לא מוכר יחסית עם הפקה שנוגדת את עקרונות ה-epic-יות של פרסומות הסופרבול

1. Oreo - Cookie or Cream

למה זה טוב : זה גרם לי לצחוק בקול רם. או בעצם בקול שקט.

למה לא ראיתם את זה : אחרי שהוציאו מהמערכת את כל הפרסומות המעפנות, הפרסומת הזו התחילה לצוץ. אם בכל זאת עדיין לא ראיתם - הרווחתם

ובונוס קטן - מסתבר שאפשר להשקיע מיליוני דולרים בהפקה ובמדיה, אבל בסופו של דבר תזמון זה הכל. אוראו לקחו את הדאבל בסופרבול הזה כאשר העלו לטוויטר פרינט פשוט ודי ממוצע שזכה ל-15,000 שיתופים תוך שעה. איך זה קרה? משרד הפרסום 360i ניצל את הפסקת החשמל בת 35 הדקות כדי לחשוב על מודעה שקשורה להפסקת החשמל, לעצב אותה, לאשר עם הלקוח ולהעלות לטוויטר שהיה מלא במאות אלפי צופים להוטי-סופרבול שלא היה להם מסך אחר להסתכל עליו. סחתיין.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שוויגר, יא תותח, מה עם הגבי? (ל"ת)
    ידעוני 06/02/2013 22:30
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אוראו יותר ענק (ל"ת)
    05/02/2013 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מוטומבו ענק (ל"ת)
    05/02/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחלה טור (ל"ת)
    05/02/2013 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נו ,יש מה להעתיק (ל"ת)
    קול המפרסם 05/02/2013 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עומר 05/02/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    כן ירבו אנשים שרואים מעבר למיינסטריים וכותבים על זה!
  • 1.
    דני 05/02/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    סקירה מעולה ואתה גאון
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.