שלום קיטל
צילום: יח"צ
בחירות 2013

חוזר לעבודה: שלום קיטל ישמש כיועץ האסטרטגי של המפלגה בקמפיין הבחירות

4 שנים לאחר שהיה יועצו של ברק בבחירות 2009, ילווה איש התקשורת הוותיק את 'העבודה' שוב, הפעם מול שר הביטחון. הערב - ישיבת קמפיין ראשונה
אלכסנדר כץ | (8)

פחות מיממה לאחר הודעתו של ראש הממשלה נתניהו על הליכה לבחירות, יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בחרה באיש התקשורת שלום קיטל כיועץ האסטרטגי של המפלגה לקראת הבחירות.

בין קיטל ליחימוביץ' קשרים אישיים חמים, עוד מהתקופה בה שימש כמנהל בקול ישראל ולאחר מכן כמנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, ויחימוביץ' עבדה באותם גופים.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כבר הערב יקיים צוות התקשורת והאסטרטגיה של המפלגה, ישיבת קמפיין ראשונה לקראת הבחירות, שעל פי הסקרים, מנבאים התאוששות למפלגה, שבתקופת אהוד ברק "זכתה" בסקרים למספר מנדטים חד ספרתי. יש לציין כי קיטל שימש כיועצו האסטרטגי של ברק בבחירות 2009, אז התרסקה המפלגה ל-13 מנדטים, ולאחר הבחירות היה קיטל יועץ מיוחד של ברק במשרד הביטחון למשך כמה חודשים.

לפני שנה עזב ברק את המפלגה והקים את סיעת 'עצמאות', במהלך שזכה לביקורות קשות במערכת הפוליטית, ולאנחת רווחה במפלגת העבודה. כעת יאבק קיטל ראש בראש בשר ברק.

במקביל לקיטל, טל אלכסנדרוביץ' תמשיך להיות היועצת האסטרטגית של יחימוביץ', אותה היא מלווה עוד מימי הפריימריס לראשות המפלגה שהתקיימו ב-2011. את מטה ההסברה בבחירות ינהל איתי בן חורין. בימים הקרובים תושלם בניית הצוות המקצועי לקמפיין.

שלום קיטל מסר הערב כי "אני מכיר את שלי יחימוביץ' שנים ארוכות וניתן לומר שאין מישהו שמכיר אותה טוב ממני. שלי מביאה עימה תקווה גדולה לישראל היא צברה אמון רב בציבור והפיחה חיים ורעננות במפלגת העבודה. בבחירות הקרובות אפשר לחולל שינוי של ממש בסדר היום ובמציאות חיינו. אני חש נלהב לסייע, ככל יכולתי, לשלי".

יחימוביץ' הוסיפה כי "שלום הוא הבחירה הטובה ביותר שמפלגת העבודה יכולה לאחל לעצמה. הוא היה המנהל שלי בכמה מקטעים של חיי המקצועיים, והייתה לו השפעה עצומה על קבלת ההחלטות בחיי ועל גיבוש הדרך שלי. יש בו את השילוב של הבנה עמוקה בהסברה ובהגעה לציבור הרחב, שבאה לידי ביטוי כשהיה מנכ"ל חברת החדשות והביא אותה לשיאים חסרי תקדים, לבין תבונה רבה, הבנה עמוקה באקטואליה ואתיקה אישית גבוהה. יש בינינו יחסי אמון עמוקים ואני בטוחה שנוביל יחד קמפיין משובח".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רוני נצר 28/10/2012 21:23
    הגב לתגובה זו
    ברשות חברת Safety Access מחסומי לחץ תקניים לראשונה בישראל. אנו הציגים בלעדיים של חברה הולנדית למחסומים הפועלת בכל העולם ולראשונה בישראל אנו מספקים בלעדית מחסומי לחץ עם תקן. ביכולתנו לספק לכם ציוד בטיחות לעצרות עם שאתם מתכוונים לערוך . אשמח לשוחח עימכם בכבוד רב רוני נצר 0505606782
  • 7.
    יצא המרצע מן השק (ל"ת)
    הפוליטרוק 15/10/2012 20:12
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דוכיפת 11/10/2012 21:32
    הגב לתגובה זו
    זכרי - הנושא החברתי בוער - חרטי על מצע מפלגת העבודה חזרה למדיניות ממשלתית של עזרה לזוגות צעירים בדיור - דהיינו בניית דירות לזוגות צעירים כמו שעשו פעם במחירים שפויים - הפסקת קצבאות הילדים החל מהילד השלישי וזאת על מנת לא לעודד ילודה בסקטורים טפילים ,ערבים ובדואים, על חשבון המדינה , עזרה לאנשים עובדים בעלי משכורות נמוכות בהטבות שונות כגון מענק מזון או מענק דירה וכו'. מצע עם הפנים לעם יוסיף קולות. כמו כן אני מציעה להנהיג פנסיה ממלכתית חובה החל מהשקל הראשון של כל משכורת שהיא. הכסף ישולם למדינה - כמו בטוח לאומי והמדינה תנהל את הכספים ובבוא העת תשלם לגמלאי את כספו. רק כך יובטח עתיד החוסכים ונמנע את משבר הפנסיה העתידי לתשומת לבך - שלי!!!!!!!
  • 5.
    אחד העם 10/10/2012 21:11
    הגב לתגובה זו
    ״קמפיין״ שלקח את כל השלילי ועשה ממנו פי מאה יותר שלילי. ״קמפיין״ שצריך ללמוד בבתי ספר איך לא עושים קמפיין! ״קמפיין״ שלקח מפלגה וריסק לה את הצורה. אולי שלום איש מוכשר אבל קמפיין זה ממש לא היה ב2009.
  • 4.
    מלש 10/10/2012 21:01
    הגב לתגובה זו
    כל אנשי התקשורת, עיתונות, רדיו וטלויזיה שפרשו ךפולוטיקה הגיעו לפלגות מרכז ובעיקר שמאל, אז למה הם כועסים בתקשורת כשמכונים ברנג'ה שמאלנית.
  • 3.
    אח"כ תגידו שהתקשורת מאוזנת (ל"ת)
    משה 10/10/2012 20:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    "אנחת רווחה" ולא "הנחת רווחה" (ל"ת)
    העורך הלשוני 10/10/2012 20:05
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אייל 10/10/2012 18:59
    הגב לתגובה זו
    אדם טוב ואיש מקצוע מעולה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.