יניב ורדי קלארוטי
צילום: קרן מזור

קלארוטי גייסה 400 מ' ד' וצירפה את ראש המוסד לשעבר - רוכשת חברה

קלארוטי רוכשת את מידיגייט וצופה כי השילוב בין השתיים תהווה "קפיצת מדרגה" עבורן. השווי המשולב יעמוד על כ-2.25 מיליארד דולר
דניאל ליברמן |

חברת הסייבר הישראלית קלארוטי השלימה סבב גיוס E בגובה 400 מיליון דולר. במקביל היא רוכשת את מדיגייט (Medigate) הישראלית. את הגיוס הובילה חברת ההשקעות והטכנולוגיה סופטבנק  SOFTBANK CORP ADR.

חברת מדיגייט עוסקת בתחום אבטחת התשתיות הקריטיות עבור בתי חולים, כולל מכשור רפואי בפרט והאינטרנט של הדברים (IoT) בכלל. מהווה הפלטפורמה הראשונה בתעשייה לאבטחת מכשור רפואי וניהול נכסים, המאפשרת לספק טיפול מאובטח ומקושר. 

קלארוטי ומידיגייט שתיהן עוסקות בתחום דומה מאוד רק בשווקים שונים. מטרת הרכישה על פי החברות, אינה שיפור טכנולוגי אלא התרחבות גלובלית. אם המיזוג יושלם בהצלחה יעמוד שווי התאגיד המשולב על כ-2.25 מיליארד דולר וההכנסות צפויות להכפיל עצמן ל-200 מיליון דולר בשנה הבאה.

הסבב הנוכחי מביא את סך הגיוסים של קלארוטי ל-635 מיליון דולר, מה שהופך אותה לחברת אבטחת הסייבר שגייסה את סכום הכסף הגדול ביותר במגזרי התעשייה, הבריאות וה-IoT הארגוני.

 

בעקבות ההשקעה, ראש המוסד היוצא יוסי כהן, מנהל פעילות ההשקעות של SoftBank בישראל, הצטרף לדירקטוריון של קלארוטי. לדבריו – "יוזמות של טרנספורמציה דיגיטלית מניעות כיום את המערכות הפיזיות שאנו מסתמכים עליהן לצרכים האנושיים הבסיסיים ביותר. לכן אבטחת מערכות אלה עוסקת, בסופו של דבר, בהפחתת סיכונים לחיי אדם. 

יניב ורדי, מנכ"ל קלארוטי: "החיבור של המערכות הפיזיות לרשת בתעשיות הייצור, הבריאות, האנרגיה ואחרות, אמנם מקנה יתרון תחרותי מבחינת גמישות וזריזות תפעולית, אך הוא גם מגדיל את החשיפה שלהן לאיומי סייבר בעלי השלכות על בטחון הציבור, הסביבה והכלכלה."

לדבריו, "השילוב של  מדיגייט וקלארוטי בפלטפורמה אחת, מהווה קפיצת מדרגה במשימה שלנו לאבטח את העולם המתפתח של ה-IoT.  קלארוטי תספק מערכת אבטחה כוללת למערכות-פיזיות-מחוברות במגזרי התעשייה, הבריאות ובסביבות ארגוניות – האינטרנט המורחב של הדברים (XioT). עם תמיכה פיננסית חזקה.

קיראו עוד ב"BizTech"

 

חברת המחקר גרטנר צופה כי "עד שנת 2024, 80% מארגוני התשתית הקריטיים ינטשו את ספקי פתרונות האבטחה הקיימים שלהם על מנת לגשר בין סיכוני סייבר-פיזי ו-IT על ידי אימוץ פתרונות אחודים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.