סודהסטרים צוללת 16% בטרום: פספסה את התחזיות - "מאוכזבים מהתוצאות"

ההכנסות השנתיות - כ-562 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם - כ-52.5 מיליון דולר. "מצפים, שמגמה זו תימשך גם לתוך המחצית הראשונה"
יעל גרונטמן |
נושאים בכתבה סודהסטרים

חברת סודה סטרים (סימול: SODA) , יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים, פירסמה היום (ב') אזהרת רווח כשדיווחה על תוצאות ראשוניות ובלתי מבוקרות לשנת הכספים שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2013. התוצאות אכזבו - למרות שהצביעו על שיא במכירות.

המניה (סימול: SODA) צוללת במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-16%. נכון ל-31 בדצמבר היוותה פוזיציית השורט במניה זו כ-51.9% מסך סחורה הצפה והסתכמה בכ-8.32 מיליון מניות שעליהן נפתחו עסקאות בחסר, כך על פי נתונים מ-Yahoo Finance.

על רקע התוצאות הראשוניות, המבוססות על המידע והנתונים הקיימים, החברה הודיעה היום כי היא צופה שההכנסות השנתיות יעמדו בערך על כ-562 מיליון דולר לעומת התחזית הקודמת של החברה שעמדה על 567 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם יעמוד בערך על כ-52.5 מיליון דולר או כ-2.5 דולר למניה לעומת צפי בשוק 65 מיליון דולר או ל-2.57 דולר למניה, והרווח הנקי יעמוד בערך על כ-41.5 מיליון דולר.

סודהסטרים מציינת בהודעתה כי הואיל והחברה לא השלימה את איסוף הנתונים לסוף השנה של 2013 והביקורת של הדוחות הכספיים לשנת 2013 אף היא לא הסתיימה ציפיות הנוגעות בהכנסות, הרווח הנקי המתואם והרווח נקי החשבונאי המוצגים בהודעה זו, הן מוערכות וראשוניות. הנתונים עשויים להשתנות בכפוף לסגירת הנתונים לשנת 2013.

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, ציין: "למרות הגעתנו למכירות שיא של כל הזמנים, לא עמדנו ביעדי הרווח שלנו ואנו מאוכזבים מביצועי הרבעון הרביעי שלנו".

"תוצאות ראשוניות אלו, משקפות את עונת החגים המאתגרת במכירותיה בארה"ב וגורמים נוספים בעיקר מהמחצית השנייה של הרבעון, שהשפיעו לרעה של שיעור הרווח הגולמי שלנו. גורמים אלו, כוללים מחירי מכירה נמוכים יותר לצד עלויות מוצר גבוהות יותר, שינויים בתמהיל המכירה לעומת התחזית ושינוי לרעה בשער החליפין של השקל מול הדולר.

"בעוד אנו מצפים, שמגמה זו תימשך גם לתוך המחצית הראשונה של 2014, אנו נעים במהירות על מנת ליישם את הצעדים הדרושים לחזרה לשולי הרווחיות המוכרים כבר בשנה הקרובה. אנו מאמינים, כי למרות עיכוב זה, אנו נמשיך להרחיב את נתח השוק בקטגורית המשקאות המוגזים בצורה רווחית ואנו בדרך הנכונה לעמוד ביעדים שלנו לטווח הארוך".

עוד בעניין זה:

מה קורה לסודהסטרים? השורטים זינקו ל-40% כשהמניה נפלה 38%

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.