מאבק חדש בליגת ה-MLS: מי יקבל את החולצה של ליאו מסי?
הכוכב הארגנטינאי, ליאו מסי, כבר הפך מזמן לאייקון הגדול ביותר בליגת ה-MLS בארה"ב. הליגה שלא נחשבה לליגה בכירה בעולם צברה תאוצה מאז הצטרפותו של הכוכב, בטח לאחר שזכה בחורף האחרון בתואר אלוף העולם עם נבחרת ארגנטינה.
מי יקבל את החולצה בפעם הבאה? מסי (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
הכדורגל בארצות הברית הפך לפופולרי במיוחד בארה"ב בזכות הגעתו של מסי וזה ניכר גם בקרב שחקני שאר המועדונים בליגה, שפוגשים את מסי וממתינים במיוחד לקבל את חולצתו בסיום. בשבועות האחרונים מסי פצוע ולא שותף אתמול (רביעי) במשחק ההפסד של קבוצתו, אינטר מיאמי, ליוסטון דינמו, בתוצאה 2:1. מסי ראה את חבריו מהיציע מפסידים כאשר במועדון החליטו שלא לשתפו במשחק.
למרות זאת, בארה"ב מדווחים לאחרונה על משא ומתן בין שחקני הקבוצות היריבות שרוצות את החולצה של מסי למזכרת. בתשעת המפגשים בהם שיחק מסי במדי מיאמי הוא חילק 5 פעמים חולצות לשחקנים ארגנטינאים, פעמיים לשחקנים אמריקאים כמו ג'ון מקארתי מלוס אנג'לס ודקס מקארתי מנאשוויל. עוד חולקו החולצות לשחקן ברזילאי העונה לשם רפאל סנטוס מאורלנדו ולגנאי האריסון אפפול משארלוט.
דקס מקארתי סיפר: "אם להיות כן, אז כאשר ניגשתי אליו הייתי מופתע שהוא היה עדיין עם החולצה וכמובן מיהרתי לקבל אותה".
מסי הצטרף לאינטר מיאמי בקיץ האחרון בהסכם עם שכר של 54 מיליון אירו לעונה בחוזה לשלוש שנים. מסי אומנם זכה להצעות רבות מערב הסעודית אבל בחר דווקא בהצעה מארה"ב, גם בשל הרצונות של אשתו ובני משפחתו. היום (שלישי) נודע כי מסי משתקע היטב באמריקה כאשר רכש אחוזה מפוארת באזור פורט לורדרייל בשווי של 10.8 מיליון דולר. מדובר באחוזה בשטח של דונם עם שמונה חדרי שינה.
- מסי ממשיך במיאמי - השביח את ערך הקבוצה ל-1.2 מיליארד דולר
- עשרת הספורטאים המרוויחים בעולם לשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנכס, הממוקם בקומפאס ליין 91, נמכר למסי על ידי בני הזוג ג'ון וסטייסי דיקרסון. על פי דיווחים בארה"ב בני הזוג רכשו את האחוזה תמורת 9 מיליון דולר רק לפני 16 חודשים. האחוזה החדשה של "הפרעוש" נמצאת כ-5 קילומטרים מהמגרש הביתי של קבוצתו.
- 1.הכי בmls חחח הכי בעולם (ל"ת)רונגאון 29/09/2023 17:36הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
