ליונל מסי
צילום: צילום מסך

בשווי של מאות מיליונים - מסי מחזיק בנדל"ן יוקרתי ב-3 יבשות

כוכב הכדורגל הארגנטיני ששבר שיאים רבים בקריירה שלו, לא עוצר גם כשמדובר בהשקעותיו האישיות; אחרי שכבש את העולם על המגרש, מסי מבצע מהלכים גם מחוצה לו - בעיקר בתחום הנדל"ן, עם רכישת נכס נוסף במיאמי

הרצי אהרון | (3)
נושאים בכתבה ליונל מסי נדל"ן

ליאונל מסי, מהכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, ממשיך להרחיב את ההשקעות שלו מחוץ למגרש - והפעם בנדל"ן יוקרתי במיאמי. לפי פרסומים, מסי רכש לאחרונה דירה נוספת במגדל ה'ציפאריאני' בסכום של 7.5 מיליון דולר. בכך מצטרפת הדירה החדשה לשלוש נוספות שכבר רכש באותו פרויקט שצפוי להסתיים עד 2028–2029, מה שמרמז על אסטרטגיה ברורה של השקעה בשוק היוקרה של דרום פלורידה.


נכסים ב-232 מיליון דולר רק בספרד:

אבל מיאמי היא רק חלק מהתמונה. לפי הדיווחים: מסי רשם את נכסיו בספרד - הכוללים שבעה מלונות, חנויות, משרדים ובתים – כחברת REIT (קרן השקעות נדל"ן) בשם Edificio Rostower Socimi בבורסה הדיגיטלית הספרדית. שווי תיק הנכסים עומד על כ-232 מיליון דולר. המהלך, לפי הערכות, נועד לא לשם רווח מהיר אלא בעיקר מטעמי מס, שכן REITs בספרד נהנים ממיסוי מופחת.


נדל"ן גם בארה"ב ובארגנטינה

מעבר להשקעות בספרד, מסי רכש בשנים האחרונות גם אחוזה על שפת הים בפורט לודרדייל (הצמודה למיאמי) שנמצאת בפלורידה, בסכום של 10.75 מיליון דולר, בדיווחים מהשנים האחרונות נחשף שמסי אוהב עיצוב נקי, טכנולוגיה חכמה, ובריכות גדולות. הנכס בפורט לודרדייל כולל מזח פרטי, מעלית פנימית, חדר קולנוע ומטבח שף – והכול מול הים.
בנוסף הוא רכש מספר דירות יוקרה נוספות בפרברי מיאמי, והוא מחזיק גם בית בעיר הולדתו רוסריו שבארגנטינה - בכך מסי יצר בפועל פרוטפוליו נדל"ני שחולש על 3 יבשות שונות.


ההון של מסי - כמיליארד דולר

שווי ההון של מסי עומד על כמיליארד דולר. עיקר ההכנסות לא מגיעות רק מהשכר בקבוצות בהן שיחק  - ביניהן אינטר מיאמי וברצלונה – אלא מהסכמי חסות משתלמים, ובמיוחד מהחוזה לכל החיים שחתם עם אדידס ב-2017, שמוערך בכמיליארד דולר וכולל תגמולים ממכירת מוצרי המותג על שמו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 06/04/2025 15:14
    הגב לתגובה זו
    לא מפתיע בכלל הוא עוד חמדן שלא יודע שובע
  • דב הקוטר 16/04/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    מה מפתיע עוד חלואה בן זומה
  • 1.
    ערן יהלומי 06/04/2025 13:49
    הגב לתגובה זו
    אין יורש למסי גם בעוד מיליון שנים
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".