יואן
צילום: istock

הבנק המרכזי של סין קבע שוב את שער המטבע מתחת ל-7 יואן לדולר

ה-POBC קבע את שער היואן ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008, אך מעל צפי האנליסטים, מה שהרגיע מעט את המשקיעים כסימן לכך שסין לא פתחה במלחמת מטבעות כוללת - החוזים העתידיים יורדים עד 0.6%
ערן סוקול | (3)

הבנק המרכזי של סין קבע את שער היואן ברמה של 7.0136 לדולר - הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008, אך מעט מעל צפי האנליסטים שהעריכו כי שערו ייקבע ברמה של 7.0222 לדולר, מה שהרגיע מעט את המשקיעים כסימן לכך שסין לא פתחה במלחמת מטבעות כוללת.

בתוך כך, בורסות אסיה ננעלו הבוקר במגמה מעורבת, ניקיי עלה ב-0.4% לאחר שנתוני התמ"ג ביפן הפתיעו לטובה והבורסה בשנחאי ירדה ב-0.7%. המדדים המרכזיים באירופה נסחרים כעת בירידות שערים קלות של כ-0.3% והחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט יורדים עד 0.6%.

זו הייתה הפעם השנייה השבוע שהבנק העממי של סין (POBC) קבע את שער היואן ברמה נמוכה מ-7 יואן לדולר, כאשר בפעם הראשונה הוצת כתוצאה לחץ מכירות בשווקים.

"הלחץ על היואן צפוי להימשך כל עוד תימשך אי הוודאות בגזרת מלחמת הסחר", אמר מיקיו קומדה, מנכ"ל ואסטרטג ב-LGT Capital Partners, בראיון לרשת CNBC. "וגם מכיוון שהכיוון אליו הולכת הכלכלה הפנימית הסינית הוא כיוון הדורש תמריצים והקלות נוספות. זה לא משהו שמחזק את המטבע". להערכתו, ה-PBOC ישמור את היואן יציב לזמן מה בטווח של 8-7 יואן לדולר.

בתחילת השבוע, הפחית ה-POBC את שער היואן מעבר לרמה של 7 יואן לדולר, לרמה הנמוכה ביותר מאז 2006, מהלך שהצית עליית תשואות באג"ח האמריקאיות ולחץ מכירות בשווקים. הרשויות בסין טענו כי הפיחות התרחש בעקבות ההתבטאויות האחרונות של טראמפ בנוגע להטלת מכסים נוספים על המדינה, כחלק מפעילות נורמטיבית של סוחרים וכי יפעלו נגד ספקולנטים על המטבע.

טראמפ מצידו האשים את סין כי היא "מניפולטורית מטבעות", מה שעשוי לגרור הטלת סנקציות על סין, אולם בסין עמדו על כך שהפיחות אינו לצורך הענקת יתרון תחרותי לחברות המקומיות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוד 11/08/2019 00:18
    הגב לתגובה זו
    כנל טבע...
  • סין תקרוס או טראמפ? (ל"ת)
    חיים 13/08/2019 17:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    rugh 09/08/2019 12:41
    הגב לתגובה זו
    ורק אצלנו הדולר נסחר בעליות במשל המסחר ואחר שעות המסחר יום אחרי יום באים הספקולנטים ומורידים את השער ואחרי זה מסבירים שזה כוחות השוק
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.