יהיה 'ברקזיט'? פירמת עורכי דין ענקית בבריטניה טוענת שמשאל העם אינו חוקי להפעלת 'סעיף 50' - ומאיימת בתביעה
האם התגלה מכשול נוסף בדרך ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי? אחת מפירמות עורכי הדין הגדולות בבריטניה, Mishcon de Reya, טוענת כעת כי הפעלת 'סעיף 50' שמאפשר את יציאת בריטניה מהאיחוד דורשת מבחינה חוקית את אישור הפרלמנט הבריטי. יותר מכך, הפירמה, המייצגת קבוצה לא ידועה של חברות, טוענת שתפעל במישור המשפטי כנגד ממשלת בריטניה, במידה וזו לא תקיים התייעצות והצבעה בפרלמנט בטרם תפעיל את אותו 'סעיף 50'.
נציין כי מדובר בניסיון נוסף, גם אם הפעם שונה במקצת, של ארגונים ואזרחים מהממלכה לעצור את יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי - לאחר החלטת הרוב במשאל העם לצאת מהאיחוד. ועדיין, האיום מצד פירמת עורכי הדין מרכז כעת כותרות גדולות בממכלה. כזכור, המשאל התקיים ביום חמישי לפני שבוע וחצי, כשקרוב ל-52% אחוזים מהבוחרים הצביעו לטובת ה"ברקזיט".
יציאת בריטניה מהאיחוד דורשת את הפעלת "סעיף 50" באמנת ליסבון. הפירמה הצהירה במכתב ללקוחותיה כי זהו תהליך אותו ניתן להתחיל אך ורק בהסכמת הפרלמנט. מנגד, עמדת ממשלת בריטניה היא שהתהליך דורש את החלטת הממשלה בלבד - וזו תתקיים לאחר בחירת ראש הממשלה החדש.
אחד השותפים בפירמה ציין כי תוצאות משאל העם אינן מוטלות בספק, אך החוק הוא שדורש הליך מסודר שיעבור בפרלמנט. מעניין כי במייל שנשלח ללקוחות, תיאר השותף הבכיר כי "המהלך החוקי" הינו התחשבות במשאל העם, "יחד עם שיקולים נוספים" - כשבין השורות הוא מתאר 'פתח מילוט' עבור החלטת הממשלה - כביכול מבחינה חוקית.
- כלכלנים: הפגיעה מהברקזיט חמורה מההערכות
- המפלגה הקיקיונית שבישרה על המהפך ההיסטורי בכלכלת בריטניה ומה קרה היום לפני 75 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קשה להעריך עד כמה מדובר בהתרחשות שאכן מאיימת על ההוצאה לפועל של ה"ברקזיט", אך נציין כי הצבעה בפרלמנט עשויה להיות מכשול לא פשוט: חברי הפרלמנט אינם מחוייבים לתוצאות משאל העם, מה עוד שביכולתם לטעון כי הקולות הרבים בקרב אזרחי הממלכה, הקוראים להשארת בריטניה באיחוד - משמעותיים יותר מתוצאות הצבעתם לפני שבוע וחצי - ורצון העם "העדכני" יהיה להפוך את ההחלטה.
- 8.שמטוב 04/07/2016 15:03הגב לתגובה זולמעשה עורכי הדין (שהם בוודאי שליחים של אינטרסנטים ניסתרים) דורשים שבריטניה _תנוהל_ על ידי ממשלת האיחוד האירופי במקום שתנוהל על ידי ממשלה בריטית. עורכי הדין טוענים שרק לממשלת האיחוד האירופי יש זכות לאשר משאל עם בבריטניה. זו ממש יריקה בפרצוף של אזרחי בריטניה והבהרה שאם ישארו באיחוד האירופי הם מאבדים את זכות המימשל העצמי שלהם.
- 7.Zippy 04/07/2016 14:40הגב לתגובה זובממכלה.
- 6.co007 04/07/2016 14:15הגב לתגובה זוכמו בכול בחירות יש כאלה שצוחקים ואחרים בוכים..........
- התומכים נבהלו מההצבעה ועכשיו יש יותר נגד (ל"ת)אלי 04/07/2016 15:17הגב לתגובה זו
- 5.007 04/07/2016 13:39הגב לתגובה זוגם בינהם יש מספיק טובים ומושחתים ברמות
- 4.בא 04/07/2016 13:28הגב לתגובה זועבודה לבטלנים שמזיזים ניירות , עורכי דין .ויורדים לגיהנום בתמורה .
- 3.צריך לבדוק כמה הפירמה הזאת מושקעת בבורסה (ל"ת)כל אחד מדבר מפוזיציה 04/07/2016 13:18הגב לתגובה זו
- 2.גם להם יש עודף עורכי דין.כולם צריכים להתפרנס ממשהו (ל"ת)מרשי מרשו לכאורה 04/07/2016 12:28הגב לתגובה זו
- 1.הכל שטויות. לא בוכים על חלב שנשפך. (ל"ת)צחי 04/07/2016 11:31הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
