מרק עם תחזית מאכזבת ל-2025; המניה נופלת
ענקית התרופות דיווחה כי היא צופה הכנסות של עד 65.6 מיליארד דולר לצד רווח של עד 9.03 דולר למניה ב-2025 - האנליסטים ציפו להכנסות של 67.4 מיליארד דולר ורווח של 9.21 דולר למניה; בנוסף, לאור המשך הירידה בביקושים בסין לתרופה Gardasil החברה ציינה כי היא עוצרת
את המשלוחים של התרופה למדינה; המניה נופלת במסחר המוקדם
מניית חברת התרופות מרק Merck & Co. Inc. דיווחה על תחזית מאכזבת ל-2025 לצד הדוחות לרבעון הרביעי של 2024 ולשנה כולה. החברה צופה הכנסות של עד 65.6 מיליארד דולר לצד רווח של עד 9.03 דולר למניה ב-2025, בעוד האנליסטים ציפו להכנסות של 67.4 מיליארד דולר ורווח של 9.21 דולר למניה.
ברבעון הרביעי של 2024 הכניסה מרק 15.6 מיליארד דולר והרוויחה 1.72 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 15.51 מיליארד דולר ורווח של 1.67 דולר למניה. ב-2024 כולה הכניסה מרק 64.2 מיליארד דולר והרוויחה 7.65 דולר למניה, גם כן מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 64 מיליארד דולר ורווח של 7.61 דולר למניה.
ההכנסות של Keytruda ב-2024, התרופה המובילה של מרק לסרטן, הסתכמו ב-29.5 מיליארד דולר, עלייה של 18% לעומת 2023.
הצרות בסין ממשיכות - מרק עוצרת את המשלוחים של Gardasil למדינה
לצד זאת, החברה דיווחה כי היא תפסיק את המשלוחים של התרופה Gardasil (חיסון לפפילומה) לסין על רקע המשך הירידה בביקושים לתרופה במדינה. התרופה נחשבת לאחד ממנועי הצמיחה הגדולים של החברה לצד Keytruda, וחלק גדול מהצמיחה במכירות שלה הגיעה בעבר מסין, עד שהמכירות במדינה התחילו להדרדר באזור הרבעון השני של 2024. החברה ייחסה את הבעיות בסין למצב הכלכלי במדינה כמו גם השחיתות בקרב הרופאים שמקבלים כספים מחברות מתחרות בשביל לקדם את התרופות שלהן על פני תרופות אחרות.
ב-2024 כולה המכירות של Gardasil ירדו ב-3% והסתכמו ב-8.6 מיליארד דולר, וברבעון הרביעי הן הסתכמו ב-1.55 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים שהיה ל-1.8 מיליארד דולר
- בשורה רפואית - תרופת הכולסטרול של מרק עם תוצאות מרשימות; המניה זינקה
- כשמדע וכסף מתנגשים: המרוץ לתרופות חדשות לסרטן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד זאת, לפני מספר חודשים דיווחה מרק על כניסתה לתחום תרופות ההרזייה עם רכישת רישיון לפיתוח תרופה מחברת התרופות הסינית הנסו פארמה. העסקה הייתה בשווי יחסית קטן של 112 מיליון דולר, והיא סימנה את כניסתה המהוססת של מרק לשוק תרופות ההרזיה המתפתח. העסקה כוללת אופציה לתשלומי אבני דרך נוספים בהיקף של עד 1.9 מיליארד דולר, בכפוף להתקדמות בפיתוח התרופה.
מניות הפארמה מדוכאות - גם מרק
מרק נסחרת לפי מכפיל רווח עתידי 10, מכפיל דומה לענקיות הפארמה האחרות שמדוכאות בתקופה האחרונה. אחד הגורמים העיקריים שמעוררים חשש בקרב המשקיעים הוא שר הבריאות החדש בארה"ב, רוברט פ. קנדי. קנדי ידוע כמתנגד חיסונים ועמדותיו הקיצוניות מדאיגות את התעשייה כולה. החשש הוא שעמדותיו של קנדי יובילו לשינוי במדיניות הבריאות האמריקאית, מה שיכול לגרום לאובדן אמון הציבור במערכות החיסון והבריאות. במידה וקנדי יחל להטיל ספק באישור החיסונים על ידי ה-FDA או לקדם טיפולים שנויות במחלוקת, כמו חלב גולמי, חמצן היפרברי ואיברמקטין, תעשיית התרופות עלולה להתמודד עם פגיעה כלכלית ורגולטורית משמעותית.
מניית מרק נסחרת לפי שווי של 252.4 מיליארד דולר אחרי ירידה של 21% בשנה האחרונה.
- 1.אברהם 04/02/2025 14:50הגב לתגובה זואולי יתכבדו הקברניטים בחברת מרק וירכשו את חברת אפיטומי על שלל הסכמיה וערכה הפוטנציאלי בשוק גלולות ההרזייה . למה אף אחד לא מאפיטומי ולא ממרק מרים את הכפפה
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
