נסללה הדרך למסוף מטענים שני שיתחרה בממ"ן בנתב"ג
סיכום שהושג בימים האחרונים בין שר התחבורה מאיר שטרית ושר האוצר בנימין נתניהו, סלל את הדרך להקמת מסוף המטענים השני בנתב"ג אשר, עם הקמתו, יתחרה בממ"ן.
בהחלטתם, סיכמו השרים על אימוץ דו"ח ועדה בראשותו של מר עמי סגל, מנהל מינהל המכס, אשר המליצה לאפשר את הקמתם של מסופי מטען חיצוניים, אשר יוקמו מחוץ לשטח נתב"ג.
החלטת המדינה, אשר הודעה לגביה צפויה להימסר לבג"צ בימים הקרובים, התגבשה לאחר דיונים שהתקיימו בין שר התחבורה, אשר תמך במתן ההגנה הנדרשת לחברת סוויספורט ישראל לצורך פתיחת השוק לתחרות, ובין מנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, יו"ר הוועדה, עמי סגל, הממונה על הגבלים עסקיים, דרור שטרום והמשנה ליועץ המשפטי, דידי לחמן מסר.
יו"ר מועצת המנהלים של החברה, לודוויג ברטש הודיע, כי כעת, משהוסרו המכשולים, תפעל החברה על מנת להשלים את בניית המסוף ולפתוח את שוק המטענים האוויריים לתחרות, מוקדם ככל האפשר. היקף ההשקעה הכספית הנדרשת להקמת מסוף המטענים מוערך בלמעלה מ-20 מיליון דולר ופתיחתו צפויה במהלך המחצית השנייה של שנת 2006.
פליינג קרגו שהיתה שותפה למיזם, הודיעה בסוף השבוע על החלטתה לפרוש בשל נימוקים פנימיים וצפוי כי את חלקה במיזם ירכשו יתר השותפים הישראלים - דנקנר השקעות (מקבוצת דלק נדל"ן), לאופר תעופה וקאל קווי אויר למטען. יו"ר החברה הדגיש בהודעתו כי הפרישה אינה פוגעת בקונסורציום ובמידה רבה אף מחזקת את מעמדו כגוף בלתי תלוי, אשר חרט על דגלו מתן שירות איכותי ויעיל, בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר, ובתנאים תחרותיים.