אירופה פתחה בירוק וממתינה לפגישת אופ"ק

אופ"ק עתידים להחליט האם להגדיל שוב את תפוקת הנפט בכדי למנוע את הגאות ובנתיים, מחירי הנפט עולים ושולחים את מניות סקטור האנרגיה לעליות שערים (BP עולה -0.2% ושל טרנספורט מוסיפה 0.3%) והמדדים המובילים בעקבותן
שרון שפורר |

הבורסות האירופאיות פתחו את יום המסחר השלישי בשבוע בעליות שערים קלות. קטליזטור חיובי מתקבל מצד מניות סקטור האנרגיה, על רקע שובם של מחירי הנפט להסחר ברמות מדאיגות לקראת פגישת אופ"ק הקרבה.

בפרנקפורט, פתח הדאקס בתוספת קלה של 0.14% לרמה של 4,597.95 נקודות. בלונדון, עולה הפוטסי בשיעור קל בלבד של 0.06% לרמה של 5,049.6 נקודות. הקאק הפריזאי מצטרף אל השניים עם עליה בת 0.22% לרמה של 4,206.83 נקודות.

החוזים העתידיים על מחירה של חבית נפט למסירה ביולי מטפסים בשעה זו של המסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק בכ-0.47% וסובבים סביב 55.26 דולר. באופ"ק עתידים להפגש היום ולהחליט האם להעלות פעם נוספת - חמישית במהלך השנה החולפת - את תפוקת הנפט, לאחר שההעלאות הקודמות לא מנעו את הגאות בזירה.

ובנתיים, מניות האנרגיה מתעלמות מהפגישה ומתרכזות בעליות. BP הגדולה ביבשת מוסיפה 0.2%, של טרנספורט, המחזיקה ב-40% מרויאל דאטץ' של, שהינה השניה בגודלה באירופה, נסחרת בתוספת של 0.3%.

עוד במרכז המסחר הבוקר - מניות רויאל פיליפס אלקטרוניקס שצונחות ב-3.5%. יצרנית האלקטרוניקה לצריכה הגדולה באירופה אמרה היום, כי ביקושים חלשים מהצרכנים באירופה פוגעים בתכניות הצמיחה שלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?

נערך למכור את  SFR Business כדי להוריד חובות של קבוצת אלטיס; גם הוט על המדף; אך מצד שני הוא מתעניין בידיעות אחרונות ואתרי תוכן נוספים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

בעוד אימפריית התקשורת שבראשה עומד פטריק דרהי ניצלה בזכות הסדר חוב, הוא ממשיך להשקיע ולהתרחב בישראל דרך הקמת והרחבת  i24news. על הכוונת שני אתרי תוכן - בחדרי חרדים וסרוגים, אבל המו"מ החשוב באמת הוא על רכישת ידיעות אחרונות. היו בעבר שיחות בין דרהי ומוזס, ויש גם כעת שיחות, אם כי, לא ברור באיזה שלבים הם נמצאים. 

הכוונה של דרהי היא להפוך את הפעילות המקומית לאימפריה תקשורתית, אך כל זה קורה כשאלטיס הענקית שהיתה חברת תקשורת עם זרועות במספר מדינות באירופה, בעיקר בצרפת למעשה קרסה, והדבר היחיד שהציל אותה היה הסדר חוב עם מחזיקי החוב במקביל לוויתור על מיליארדים רבים. דרהי נשאר בעל השליטה (בארץ זה לא היה עובד - ראו מקרה נוחי דנקנר), וכך הצליח להציל את הונו שמוערך בכ-8 מיליארד דולר שאומנם נחתם בחצי ועדיין מדובר כמובן על הון נכבד. 

כעת מתברר שהוא נערך למכירת חברת התקשורת SFR,שהיא חברה מרכזית בסל של אלטיס, במטרה להוריד תא היקף החובות.מדובר בזרוע הפעילות הארגונית של החברה, המציעה שירותי תקשורת, ענן וסייבר ללקוחות עסקיים. החטיבה עשויה להימכר בכמה מיליארדי אירו, עם עניין מצד מתחרות כמו Bouygues ו־Iliad, לצד קרנות פרייבט אקוויטי. העסקה הפוטנציאלית מצטרפת לשורה של מהלכים שמוביל דרהי במטרה להנזיל חלקים מנכסיו, על רקע חובות עתק שנצברו בעקבות שנים של רכישות אגרסיביות במינוף גבוה.

SFR היא חברת התקשורת השנייה בגודלה בצרפת, אחרי Orange. חטיבת SFR Business נחשבת לנכס אסטרטגי, כיוון שהיא מחזיקה בלקוחות עסקיים גדולים ומספקת שירותים מתקדמים בעלי שולי רווח גבוהים יחסית. עבור מתחרותיה הקטנות יותר, החטיבה הזו היא הזדמנות להתרחב ולסגור פער מול Orange. 

 כמו כן, דרהי נערך למכירת הוט שהיא גם חלק מקבוצת אלטיס. אז איך זה קורה שאלטיס פושטת רגל שהוא לא מזרים כסף לחברה ונשאר בעל השליטה בה? קוראים לזה מינוף. דרהי לקח הלוואות גדולות ולא הצליח להחזירם. היופי בעולם העסקים שהוא לא צריך להחזיר אותן באופן אישי כי אלו הלוואות של החברות בקבוצה.