יונייטד מחזקת קשריה במפרץ: תקבל חסות מחברת תקשורת בכוויית

"ויוה כוויית" חתמה על הסכות חסות ל-5 שנים עם הקבוצה המוצלחת ביותר באנגליה. ליונייטד הסכמי חסות דומים עם שלל חברות תקשורת וסלולר בעולם, ביניהם הסכם עם "ויוה בחריין" ועם STC מערב הסעודית
כתבי Bizsport |

קטאר השתלטה על החולצה של ברצלונה, על מלאגה, על פאריס סן ז'רמיין. מנצ'סטר סיטי שייכת לאבו דאבי. ובימים אלה גם מנצ'סטר יונייטד עובדת על הידוק קשריה עם מדינות המפרץ. היום (שני) הודיעה יונייטד על הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח חדש: אלופת אנגליה השיגה הסכם חסות מחברת התקשורת "ויוה כוויית". ההסכם החדש נחתם ל-5 שנים ופרטים עוד לא נחשפו, אבל בטח יודלפו לתקשורת בקרוב.

"אנחנו בויוה מתכבדים לצאת לדרך עם הסכם השותפות עם מנצ'סטר יונייטד", אמר מנכ"ל החברה סלמאן אל-בדראן, "אנחנו מאוד נרגשים לקראת פתיחת עונת 2011/12, בה נוכל לספק ללקוחותינו שלל מבצעים, פעילויות והפתעות הקשורים ביונייטד - כולל פרסים כמו טיסה ואירוח במשחק באולד טראפורד".

ניק האמפריז, מנהל קשרי החוץ ביונייטד, אמר: "תעשיית הטלפונים הניידים מייצגת את חזית הטכנולוגיה, ולויוה, שתספק תוכן הקשור למנצ'סטר יונייטד, יש כמה רעיונות מאוד מתקדמים בעניין היחסים עם האוהדים". "ויוה כוויית" מצטרפת לרשימה ארוכה של חברות תקשורת וסלולר ברחבי העולם הקשורות בהסכמי חסות מקומיים עם מנצ'סטר יונייטד, בהן "ויוה בחריין" (בבחריין) PCCW (בהונג קונג), TM (במלזיה), גלובאקום (בניגריה, גאנה ובנין), TRI (באינדונזיה), MTN (במרכז ודרום אפריקה), איירטל (במספר מדינות באפריקה ובאסיה), ו-STC (ערב הסעודית).

נותני חסויות אלה הם חלק ממערך הספונסרשיפ של יונייטד, שמובל על ידי חברות ענק. נותנת החסות הבכירה במועדון המוצלח באנגליה היא כמובן AON, ענקית ניהול הכספים והייעוץ הארגוני שהלוגו שלה מרוח על חולצות הקבוצה. כמו כן אאודי, נייקי, בטפייר (אתר הימורים), DHL, סמירנוף, אפסון, טורקיש איירליינס והובולט (שעונים) שותפות בכירות ונהנות מהסכמי חסות בינלאומיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

רשות המסים
צילום: רשות המסים

הכנסות המדינה ממסים עלו ל-42.7 מיליארד שקל בספטמבר - גידול שנתי ריאלי של 4%

המדינה גבתה יותר מסים בהשוואה שנתית בעיקר מחברות וגם הגאות בבורסה תרמה את חלקה כשניכויי המס מניירות ערך זינקו ב-132% שם נרשמה פעילות ערה במיוחד; לעומת זאת, המסים מצריכה ויבוא ירדו בשל עונת החגים ומספר ימי עבודה מצומצם

מנדי הניג |

בספטמבר הסתכמו הכנסות המדינה ממסים ב-42.7 מיליארד שקל, עלייה ריאלית של כ -4% לעומת ספטמבר אשתקד, כך לפי נתוני אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר. המספרים האלו מציגים לנו תמונה מעניינת. המדינה גובה יותר מסים, אבל לא בזכות עלייה בצריכה אלא בגלל רווחיות גבוהה של חברות ופעילות ערה בשוק ההון.

המספרים מראים על מגמת התאוששות לעומת השנה שעברה. אחרי תקופה של ירידה בגבייה במהלך 2023, בעיקר בשל השפעות המלחמה, הנתונים מצביעים על שינוי כיוון: מתחילת 2024 ועד סוף ספטמבר 2025 נרשם גידול בקצב השנתי של כ -10% בגביית המסים, לעומת ירידה של 8% בתקופה הקודמת. גם הגבייה של ספטמבר השנה גבוהה ב-1% מהשיא שנרשם אשתקד.

הקופה הציבורית מתמלאת מהר יותר, והמדינה מצליחה לגבות יותר מסים מהמתוכנן. ברבעון השלישי של השנה גבתה רשות המסים 132 מיליארד שקל, לעומת תחזית של 127.2 מיליארד שקל - פער של כ-4%.


הגוף שצריכים למחוא לו כפיים הוא - רשות המיסים. לאורך תקופת המלחמה כשהגירעון גדל וההוצאות הביטחוניות טיפסו בקצב שלא ראינו שנים, רשות המסים היא הגוף היחיד שהצליח להחזיק את הכלכלה הישראלית מעל המים. וזה לא קרה באמצעות תוכניות סיוע גרנדיוזיות או מהלכים מפוצצים אלא פשוט על ידי גבייה עקבית, חכמה לצד אכיפה הדוקה וניהול כמעט צבאי של כל שקל שנכנס לקופה הציבורית. בשלושת השנים האחרונות גדלה גביית המסים בכ-60 מיליארד שקל, היעד השנתי עודכן ל־496 מיליארד שקל, והתחזית ל-2026 כבר מזנקת ל-530 מיליארד.

הגבייה הזאת לא נובעת רק ממסים חדשים כמו מס "הרווחים הכלואים" או מהקפאת מדרגות המס, אלא בעיקר מעבודה שיטתית בשטח. מאות מפקחים חדשים, מערכות מידע מתקדמות ופרויקטים כמו “חשבוניות ישראל” הפכו את האכיפה לכלי מדיניות של ממש. אפשר גם להזכיר את נוהל גילוי מרצון והצלבות דיגיטליות בשוק הקריפטו שהצליחו להביא מיליארדים לקופה.