שביתה בספרד? שר הספורט מנסה להרגיע: "אפשר להתגבר על זה"

מנהלת ה"לה ליגה" מאיימת להקפיא מחזור משחקים המתוכנן לתחילת אפריל, כועסים בעקבות הרגולציה על שידורי המשחקים. חיימה ליסאבצקי הביע אופטימיות: "כבר עברנו איום דומה השנה".
כתבי Bizsport |

למנהלי הליגה הספרדית בכדורגל נמאס. הכללים שהמדינה מחילה עליהם מונעים את מכירת זכויות השידור למרבה במחיר, מכיוון שהם קובעים כי שידור של משחק אחד לפחות חייב להיות בערוץ פתוח. קבוצות ה"לה ליגה", בגיבוי של ההתאחדות הספרדית, מאיימים להשבית את הליגה לאות מחאה.

הסכמי זכויות השידור הנוכחיים עם רשתות Cuatro ו-Canal+ תמים לקראת עונת 2012/13, והקבוצות הספרדיות לא רוצות לבזבז אף רגע בשיפור עמדותיהן לקראת כניסה למשא ומתן עבור הסכמים חדשים. מנהלת הליגה, ה-LFP, נמצאת בשיחות עם גורמים ממשלתיים כדי להסיר את ההגבלות, תחת האיום להקפיא את מחזור המשחקים שאמור להתקיים בין ה-2 ל-4 באפריל.

אך חיימה ליסאבצקי, שר הספורט הספרדי, לא נשמע מודאג במיוחד נוכח האיומים. "לא מדובר בשביתה, אלא בהשבתה", הוא הבהיר. "בסופו של דבר, אני חושב שדרך דיאלוג, היגיון בריא ועבודה משותפת נוכל להתגבר על הבעיה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.