בטחון הצרכנים בבריטניה לשיא: "הצרכנים מתחילים להרגיש טוב יותר גם בקשר להווה"

כך מעריך מרטין גאביואר, הכלכלן הראשי בחברה שערכה את הסקר שהוסיף כי "מספר אינדיקטורים כלכליים מצביעים על כך שהגענו לנקודות התחתית"
נועם הוד |

בטחון הצרכנים בבריטניה טיפס בחודש אוגוסט לרמתו הגבוהה ביותר מזה למעלה משנה, תוצאה אשר תומכת בכך שהכלכלה המקומית נמצאת על מסלול ההתאוששות, כך מעריכים בחברת Nationwide Building Society.

המדד העוקב אחר בטחון הצרכנים בממלכה טיפס לרמה של 63 נקודות, הרמה הגבוהה מאז חודש מאי בשנת 2008, זאת בהשוואה לרמה של 61 נקודות מדד בחודש יולי, כך דיווחה היום (ד') חברת ההלוואות הצרכניות הגדולה בבריטניה.

"הצרכנים מתחילים להרגיש טוב יותר לא רק בקשר לעתיד, אלא גם בקשר להווה", כך מעריך מרטין גאביואר, הכלכלן הראשי בחברה שערכה את הסקר. "מספר אינדיקטורים כלכליים מצביעים על כך שהגענו לנקודות התחתית", כתב הכלכלן במסמך שפרסם בסמוך לדיווח.

בתוך כך, לא רק מדד בטחון הצרכנים מצביע על שיפור, גם בתחומים אחרים בכלכלה של הממלכה הבריטית נרשם שיפור, כך עולה מדיווחי הלשכה הלאומית לחקר כלכלי במדינה, שציינה אתמול כי בריטניה חוזרת לרשום צמיחה חיובית. בנוסף, דו"ח נפרד שפורסם היום מצביע על כך שלראשונה מזה 17 חודשים נרשם שיפור בשוק התעסוקה במדינה.

מניתוח המדד לפי הקטגוריות הבולטות עולה כי הערכות הצרכנים לגבי מצב הכלכלה בהווה טיפס בנקודה לרמה של 17 נקודות בחודש אוגוסט, גם הרצון של הצרכנים להוציא יותר טיפס בנקודה לרמה של 97 נקודות מדד, זאת בעוד קטגוריית הציפיות לעתיד רשמה עלייה נאה של 3 נקודות לרמה של 94 נקודות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה