פואד בעד תחנות דלק זעירות: "חצי חינם" מתעניינת
שר לתשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר העביר היום בממשלה אישור למיזם שלו של הקמת תחנות דלק זעירות. המיזם עשוי להוות בפעם הראשונה בישראל, תחרות אמיתית לחברות הדלק הגדולות במשק.
בשוק האנרגיה העריכו היום, כי חברות קמעונאיות גדולות - בעיקר רשתות שיווק, עשויות להיות אלה שיכנסו לתחרות בתחום, כנהוג במדינות שונות בעולם המערבי. אחת השחקניות שעל פי ההערכות הללו, תהיה הראשונה להיכנס לתחום, היא רשת "חצי חינם" הפרטית, הנמצאת בבעלות זאכי שלום, המתענינת בהקמת התחנות בסניפי הרשת. מתעניינות נוספות על פי ההערכות הן ענקית הרהיטים איקאה, ורשת הריבוע הכחול.
נציין, כי חברת סונול הקימה לפני חברת בת בתחום התחנות הזעירות. החברה, סונול-קט, שהשליטה בה (75%) נרכשה בשנת 2000 על ידי סונול מקבוצת מאיר של יעקב שחר וישראל קז ואיש העסקים, אפרים גרינברג. פעילות החברה הוקפאה ב-2002 לאור עיכובים באישורי התמ"א להקמת תחנות זעירות. תוכנית זו אושרה במארס 2006 על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה. את החברה מנהלים כיום היו"ר, יוסי אנטורג מסונול ודוד חיון משמש מנכ"ל החברה.
פתיחת תחנות הדלק הזעירות צפויה להקל על הצפיפות במרכזי הערים, ובמקומות בהם קיים קושי להקים תחנת דלק גדולה. מרכזי הקניות הגדולים ורשתות ענק נוספות צפויים גם הם להקים תחנות דלק בשיטחם.
כאמור, ממשלת ישראל (באמצעות וועדת שרים לענייני פנים ושירותים) אישרה היום יום ראשון 09 יולי 2006 פה אחד, את תוכניות משרד התשתיות הלאומיות להקמת תחנות דלק זעירות. אישור התוכנית סולל למעשה הוספת דרגה חדשה של תחנות תדלוק – "תחנת תדלוק זעירה"- אשר המאפיין העיקרי שלה הוא שאין בא בינוי נלווה, מעבר לעמדות התדלוק, גגון לעמדות התדלוק ומיכלי הדלק של תחנת התדלוק.
מטרת הקמתם של תחנות התדלוק הזעירות היא: להבטיח שירות נאות של תחנות התדלוק. למנוע מפגעים תחבורתיים, בטיחותיים, חזותיים, סביבתיים ותברואתיים לרבות זיהום מי תהום, עקב הקמתם והפעלתן של תחנות תדלוק. אחת המטרות היא, להתאים את מערך תחנות התדלוק לצרכי האוכלוסייה בישראל ולהבטיח אפשרות רענון ומנוחה לנהגים בתחנות תדלוק בדרכים בין עירוניות. וזאת על ידי הקצאת שתי מקומות חניה לצורך זה.