מהכנס האינטרנטי - האם יש הזדמנויות כעת בנדל"ן בארה"ב?

שוק הנדל"ן בארה"ב ממשיך להראות שיפור. בכנס האינטרנטי התייחסנו לתחום ממספר היבטים
מערכת Bizportal |

אתר Bizportal בשיתוף CITYR קיים השבוע כנס אינטרנטי תחת הכותרת - "מעוף הנשר - על הכלכלה האמריקנית.

רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב, התייחס בכנס לפעילות החברה בארה"ב ואמר כי "אחרי ובזמן המשבר הגדול של 2008-2009 גזית גלוב רכש נכסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקלים בארה"ב, עכשיו יש פחות הזדמנויות ואנחנו פועלים בעיקר לשידרוג הנכסים במרכזי הערים - מנצלים את תהליך האורבניזציה שעובר על ארה"ב."

שלמה גוטמן, מישנה למנכ"ל הפניקס השקעות ומי שמנהל את פעילות הנדל"ן לש חברת הביטוח, אמר כי "יש הבנה שהחזקה ישירה בנדל"ן זה דבר שצריך להיות חלק מתיק ההשקעות של קרנות הפנסיה. עכשיו אנחנו מחזיקים סביב 3-4% מהפורטפוליו בנדל"ן וזה יגדל. בארה"ב יש לנו 8 נכסים ובהסתכלות קדימה נגדיל את הפורטפוליו שלנו שם. אנחנו עושים את זה בזהירות גדולה ובכל נכסף עם שותף מקומי שמכיר טוב את האזור. אם מישהו חושב שהמוסדיים שבאים לקנות נדל"ן הם סוג של כסף טיפס - זה רחוק מהמציאות. אנחנו מתייחסים להשקעה בנדל"ן כעל ניהול סיכון - ואת זה אנחנו יודעים לעשות מצויין."

אלכס ז'בז'ינסקי, הכלכלן הראשי במיטב-דש שהתייחס לשוק הנדל"ן כראי של הכלכלה האמריקנית, אמר כי "לאחרונה רואים התאוששות אחרי החורף הקשה ורואים עלייה במכירות הבתים החדשים והקיימים, וגם עליית מחירים אבך בקצב יותר איטי. בגדול אני אגיד שנראה שהשוק מסתגל לתנאים החדשים של ריבית קצת יותר גבוהה שהיסטורית היא עדיין מאוד נמוכה."

אורי פריש, מנכ"ל CITYR, התייחס לשוק הנדל"ן למגורים ואמר כי "אותנו מעניין הנכס והדמוגרפיה, בכל בכל נדל"ן, הלוקיישן זה משהו קריטי אבל חשוב מאוד להבין גם את סוג המוצר. אנחנו מחפשים דמוגרפיה שנישענת על מעמד ביניים חזק ועל שוק עבודה חזק - זה דבר שתומך לאורך זמן בנכסים מניבים למגורים. דבר שני זה סוג הנכסים, אנחנו לא נחפש היום נכסים לשיקום. יש כנראה סיבה למה נכסים מסויימים לא שוקמו כאשר אנחנו כבר מזמן לא בתקופה משברית. אנחנו מחפשים נכסים שב-12 או 24 חודשים האחרונים עשו תשואה חיובית גבוהה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מנכ"ל ITGI: "אנו רוצים לחדור לשווקים חדשים עם המוצר הנוירולוגי"

אביב לוטן יקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך בשבוע הבא. "בכוונתנו להתמקד בשנה הקרובה בשווקים באמריקה הלטינית ובשוק הרוסי".
תומר קורנפלד |

"בשנה הקרובה עיקר המאמצים שלנו יופנו כדי להרחיב את התחום הנוירולוגי", כך אומר ל-Bizportal אביב לוטן, מנכ"ל חברת ITGI. "עם אישור ה-CE שיש לנו למוצר, אנחנו יכולים למכור אותו כמעט בכל העולם. בכוונתנו להתמקד בשוק באמריקה הלטינית ובשוק הרוסי". אביב לוטן ייקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן חברת איטיג'יאי מפתחת סטנטים עבור שתי אפליקציות. המוצר המסורתי של החברה אשר נקרא גם Dx מיועד לתחום הקרדיולוגי. המוצר הצומח של החברה אשר נקרא גם Nx מיועד עבור תחום הנוירולוגיה ומיועד לסגירת מפרצות מוחיות. לסטנטים שפיתחה ITGI ישנו כיום אישור אירופי (CE) אך עדיין לא אושרו על ידי ה-FDA. בחברה החליטו בשלב זה לוותר על השוק האמריקני. "בתחום הנוירולוגי ה-FD מאוד שמרן ואישר רק מוצר שנמצא איתנו בקטגוריה וגם זה רק לאחר שנרכש על ידי ענקית שנמצאת בשוק", מסביר לוטן אשר לוטש לשווקים אחרים בעולם. "המוצר הקרדיולוגי שלנו שנמכר היום הוא כבר הגרסה השלישית שאנחנו מספקים מאז הוקמה החברה", מסביר לוטן. "עד כה נמכרו מהמוצר אלפי יחידות בעולם ומוכרים אותו בכמויות גדולות. עם זאת, בשוק הקרדיולוגיה אי אפשר להחזיק חברה קטנה בסדר גודל שלנו ולכן אנחנו לא משקיעים משאבים במאמצי פיתוח שלו מאחר והשוק רווי". שוק הקרדיולוגיה הוא שוק שבו ישנם שחקנים רבים, ועל כן יצרניות של סטנטים רואים בו כמוצר צריכה (קומודיטי). המחירים של הסטנטים בו נמצאים במגמת ירידה וכיום המחיר של סטנט קרדיולוגי עומד על כ-1,000 דולר, מחיר שאינו יכול להחזיק חברה כגון ITGI. בניסיון לייצר מנועי צמיחה, החלה ITGI למכור מהרבעון השלישי של 2012 את המוצר הנוירולוגי. "המוצר התקבל בחיוב על ידי הרופאים המשוועים לפתרונות ובשנה הקרובה המאמצים שלנו יילכו לפיתוח שווקים חדשים כאשר עד היום המוצר נמכר בעיקר באירופה", אומר לוטן. לאחרונה גייסה החברה כ-4 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות. הסכום שגויס ייאפשר לה לממן את תהליך ההתרחבות והגישה לשווקים החדשים. לדברי לוטן, "שוק הנויורולוגיה מוערך בכמיליארד דולר בשנה והוא צומח בכ-15%-20% מדי שנה. המוצרים שאנחנו מפתחים פונים לכ-10% מהשוק שהם כ-100 מיליון דולר מתוכו. במוצרים הבאים שאנחנו מפתחים, אנחנו נפנה לנתח של 20%-30% משוק הנוירולוגיה. אנחנו מקווים שמוצרים חדשים יושקו כבר בשנת 2014".