מרגישים שהעומס בכבישים רק גדל? הלמ"ס מדווח שאתם צודקים - מה הפתרון?
ישראל צועדת בצעדי ענק לקסטרופה תחבורתית. מומחי תחבורה אומרים שאנחנו עשויים לעמוד עוד שעות ארוכות בפקקים בכל יום. גם כך אנחנו עומדים בפקקים אבל זה רק הולך להיות גרוע יותר. כולם מדברים על הפקקים שהולכים ומתארכים אבל הבעיה היא שכולנו תורמים לכך - לכל אחד מאיתנו הרבה יותר נוח לנסוע ברכב הפרטי, בלי להתחשב באחרים שמשתמשים בכביש - אבל המחיר הוא גבוה מאוד: אנחנו עומדים הרבה יותר בפקקים. ככה זה כשבכל רכב יש נוסע אחד בדרך כלל (ממוצע של 1.2 בני אדם לרכב בישראל)
הפתרון היחיד שבאמת יכול לפתור כאן את בעיות התחבורה בישראל הוא אגרות גודש - כלומר לשלם על הזכות להשתמש במשאב הציבורי שנקרא כבישים. רק זה יוריד עומסים מהכבישים. רק שיפור של התחבורה הציבורית זה נחמד, אבל זה לא יפתור את הבעיה. כולם אומרים כבר שנים שצריך עוד ועוד תחבורה ציבורית - אבל עובדה שמשקיעים יותר וזה לא פותר את הבעיה. בכל מקרה, אל תדאגו, מאחר שהפקקים ייעלמו זה ישפר פלאים את התחבורה הציבורית ויהפוך אותה לחלופה מצוינת, גם לתושבי פריפריה שיוכלו להגיע הרבה יותר בקלות למרכזי הערים).
אבל האמת היא שפשוט אין ברירה אחרת: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2021 היקף הנסיעה בכבישים גדל ב-16% לעומת שנת הקורונה וב-1.3% לעומת השיא של 2019. מספר המכוניות בכבישים הוכפלו ב-20 שנה, והנסועה הכוללת גדלה ב-75%. במספרים מדובר על היקף נסיעה כולל של 64 מיליארד ק"מ בשנה שעברה לעומת 55 מיליארד בשנת 2020 ו-63.2 מיליארד ב-2019.
מנגד, שטח הכבישים גדל 'רק' ב-58% בתקופה הזו ואילו אורך הכבישים ב-24%. אבל צריך לומר: זה לא משנה בכמה יגדילו את הכבישים. בסופו של דבר עוד ועוד כבישים לא יכולים להיות פתרון. בסוף יש עיר ושם יש כבישים צרים יותר ורמזורים. הבעיה היא שלא משכנה כמה כבישים ראשיים יסללו - צוואר הבקבוק יהיה בערים ולכן הפתרון חייב להיות כאמור, פחות מכוניות בכבישים.
- אגרת גודש בדרך - מירי רגב מסכימה, אלה התנאים
- תשלום בכניסה לגוש דן - מתי תחויבו באגרת גודש וכמה זה יעלה לכם? כל השאלות והתשובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ליסינג נוסע 80% יותר מרכב פרטי - כי זה 'רכב חברה'
כלי רכב פרטיים נוסעים הרבה פחות מאשר רכבי ליסינג. אפשר לומר שאחת הסיבות היא כי רכב ליסינג משמש יותר לנסיעות עבודה רחוקות יותר מהבית, אבל מעבר לכך הסיבה שפחות אוהבים לדבר עליה היא שכאשר זה 'רכב חברה' אנשים פשוט מרשים לעצמם לנסוע יותר, כי למי אכפת זה רכב של הבוס, וכאשר מדובר בשירות הציבורי אז זה כסף ציבורי - וכשזה 'הכסף של כולם' אז זה הכסף של אף אחד - לאף אחד לא מספיק אכפת והתוצאה היא הרבה יותר נסיעה.
כך, ממוצע הנסיעה ברכב פרטי עומד על 15.3 אלף ק"מ בשנה. לשם השוואה, רכב ליסינג נוסע 27.7 אלף ק"מ בשנה, כלומר 81% יותר מאשר רכב פרטי.
מבחינת היקפי הנסיעה - היקף הנסיעה ברכב פרטי בשנת 2021 עלה ב-12% לעומת שנת הקורונה אך עדיין לא חזר ל-16.2 אלף ק"מ בשנת 2019. ואילו היקף הנסיעה של רכבי ליסינג זינק ב-33.7%.
- קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי מצוין החל מ 165.0 אש"ח
- אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
עוד על פי הנתונים: כלי רכב חדשים נוסעים יותר. ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלו גבוהה יותר. מנגד רכבים ישנים נוסעים פחות - הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר.
- 1.מציאותי 31/10/2022 13:37הגב לתגובה זושיתחילו לעבוד ולא רק לגבות מיסים שזה כל קוף יכול לעשות. נמאס.. אולי סוף סוף תחבורה ציבורית נורמאלית למשל

קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי מצוין החל מ 165.0 אש"ח
טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל החלה בשיווק הקיה EV3, הקרוסאובר החשמלי של היצרנית, בסגמנט C-Suv.
מדובר בדגם החשוב ביותר של היצרנית מזה מספר שנים, שזוכה להצלחה מרשימה בשווקים באירופה, ומכניס את ענקית הרכב מקוריאה לסגמנט החשוב ביותר, וזה שיוביל את ענף הרכב בשנים הקרובות.
המחיר החל מ 165.0 אש"ח
טלקאר יבואנית דגמי קיה לישראל השיקה את הקיה EV3 הקרוסאובר החשמלי החדש של היצרן.
ה EV3 הוא הרכב החשוב ביותר של קיה בשנים האחרונות, ועל כתפיו מוטלת המשימה להחזיר את היצרנית הקוריאנית למרכז הבמה, הן בשוק האירופאי, והן בשוק הישראלי.
באירופה הרכב עושה חיל מתחילת שיווקו עם ביקושים גבוהים, וסדרת פרסים כולל בחירת ה SUV הקומפקטי לרכב השנה בעולם, והרכב החשמלי הטוב ביותר.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר C-Suv |
מימדים (מטר) | אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה
1.56 /בסיס גלגלים 2.68 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית, קדמית |
הספק ומומנט | 204 כ"ס / 29.0 קג"מ |
סוללה וטעינה | 58.3Kwh או 81.4Kwh / AC 11Kw / DC 150Kw |
טווח ותקן | 432 ק"מ / 589 ק"מ. תקן יצרן |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. ארבעה כוכבי בטיחות EuroNcap. |
מחיר | 165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח |
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7