מר חי שיאופנג, מייסד ומנכ"ל אקספנג. צילום יואב פולסמר חי שיאופנג, מייסד ומנכ"ל אקספנג. צילום יואב פולס

אקספנג מחזקת אחיזה - מייסד החברה ורשת עמדות טעינה

אקספנג מחזקת את האחיזה בשוק הישראלי עם ביקור של מייסד החברה (המנכ"ל והיו"ר בפועל) מר חי שיאופנג לצד שגריר סין בישראל, לרגל חשיפת עמדות טעינה אולטרה מהירות, הצגת הרכב המעופף (שעדיין ללא אישורי רת"א) ומסירת האקספנג ה - 10,000 ללקוח החברה

יואב פולס |
נושאים בכתבה פריסבי אקספנג

בוקר עמוס וחגיגי במטה פריסבי בשורק, במעמד שגריר סין בישראל שיאו ג'ונג ג'נג, ומייסד חברת אקספנג מר חי שיאופנג וצמרת חברת פריסבי.  החברה השיקה הבוקר את עמדות הטעינה האולטרה מהירות של אקספנג, הציגה את הרכב המעופף של אקספנג ומסרה בחגיגיות את האקספנג ה- 10,000 בישראל ללקוח המאושר שקיבל את מפתחות הרכב ישירות ממייסד החברה.

פריסבי תחת מיתוג אקספנג השיקה היום עמדות טעינה אולטרה מהירות בהספק של עד 720Kw. העמדות מתוצרת StarCharge (שותפה עסקית של Siemens  וחברת Shell) מספקות עד 600Kw לרכב בודד, ובמקרה של ארבעה רכבים בו זמנית, כל אחד מהם ייטען בהספק של 180Kw ( 720/4).

על כבישי ישראל נוסעות היום לא מעט מכוניות חשמליות בעלות יכולות לטעינה סופר מהירה, דגמי האקספנג G6 עם יכולות טעינת DC מהירה שבין 215Kw ל 280Kw, האקספנג G9 עם יכולות טעינה של עד 300Kw, והאקספנג P7 עם יכולות טעינה מהירה של עד 175Kw. בנוסף לדגמים אלו, גם דגמי יונדאי, קיה וג'נסיס על פלטפורמת E-GMP יכולים להטעין בטעינה מהירה בהספקים של עד 350Kw.


עמדות טעינה אולטרה מהירות של אקספנג. צילום יואב פולס


את הקמת רשת הטעינה של אקספנג תבצע חברת ג'ינרג'י, מהחברות הותיקות במשק בתחום עמדות הטעינה עם אלפי עמדות טעינה שהחברה התקינה הן ציבוריות והן פרטיות. ללקוחות אקספנג מובטחות הצעות ערך שיהפכו את העמדות המהירות לבחירה המועדפת. העמדות ייפתחו לכלל הציבור בישראל תחת התעריפים של חברת ג'ינרג'י.

לאחר מכן הציגה החברה את הרכב המעופף של אקספנג שהדור השישי שלו כבר מבצע ניסויי טיסה בסין. דמיינו רחפן גדול, ממש גדול, שהגוף שלו מאפשר לשני נוסעים לשבת בנוחות ולטוס לאן שרוצים ויכולים. החברה הציגה את הפתרון של רכב מסחרי גדול ועתידני, אשר מתא המטען שלו יוצא רחפן המאפשר הטסה של אנשים למרחקים גדולים, כפתרון עתידני של אקספנג לחלק מבעיות התחבורה בערים הגדולות.

המשך האירוע היה הצגת החברה והחזון שלה באמצעות המייסד מר חי שיאופנג, שחשף כי החברה תעבור להציג רווחיות כבר ברבעון  הרביעי של 2025.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

על פי מר שיאופנג “cars will be smarter and smarter and smarter” כאשר הן יתבססו יותר ויותר על מעבדים חזקים וטכנולוגיית AI מתקדמת.

בהמשך התפנה מר שיאופנג להשיב לשאלות עיתונאים. לשאלתי בנושא מתלים, שלדה והיגוי, בהם אקספנג מצטיינת בהשוואה ליצרנים סיניים אחרים, השיב שיאופנג כי אינו מעוניין להגיב על יצרנים אחרים. עם זאת, אקספנג מחליטה כבר משלב התכנון הראשוני על התכונות שהיא רוצה שיהיו ברכביה, והיא מייצרת בעצמה את כל הרכיבים, לרבות רכיבי שלדה ומתלים, בעוד שיצרנים אחרים פונים לפתרונות של ספקי משנה, וחלקם אפילו ספקי משנה של ספקי משנה. עוד הוסיף מר שיאופנג כי כחברה שמכוונת לשיווק באירופה היא מחוייבת לספק ללקוחות את החוויה שהם מצפים לה, ונושא שלדה, היגוי ומתלים ברמה גבוהה הם חלק מהציפיות של הלקוחות המערביים.


הרכב המעופף של אקספנג בישראל. עדיין ללא אישורי טיסה. צילום יואב פולס

מר יואל פלרמן ממגזין 'אוטו' שאל על הסכנות שבתפעול מערכות הרכב דרך המסך הראשי, דבר שמחייב חלוקת קשב מהכביש אל עבר המסך, אירוע שגם בארגון ה EuroNcap שמו עליו עין. במענה השיב שיאופנג כי הפתרון שהחברה רואה הוא לא בהכרח כפתורים ומתגים אלא פקודות קוליות. "לכל מטבע יש שני צדדים" השיב שיאופנג, והפתרון הוא פקודות קוליות מגוונות יותר, מורכבות יותר, ועוד השנה או בתחילת השנה הבאה הפקודות הקוליות יהיו גם בשפה העברית לטובת הלקוחות המקומיים.

בהמשך הצטרף לשיחה ג'קסון וונג מנהל מכירות חו"ל באקספנג, ונדרש לעניין טכנולוגיית הסוללות. לדבריו יש מגוון פתרונות אפשריים, ולא בהכרח סוללות מצב מוצק. אקספנג תהיה חלוצה בתחום, אבל אינו יכול כרגע לפרט מעבר לכך.

בסיום האירוע פנו המכובדים למסור ללקוח פריסבי את האקספנג ה- 10,000 שנמכרה בישראל, והלקוח קיבל את ה G9 שלו ישירות ממר חי שיאופנג המייסד והיו"ר של החברה.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוסך
צילום: pexels
מדריך

כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות

הפערים האמיתיים בין מוסך לטיפול עצמי; ואיך אפשר לחסוך על בדיקת נוזלים, החלפת פילטרים, מגבים וטיפולים עונתיים סכומים גדולים?



עמית בר |
נושאים בכתבה מוסך מצבר שמן


מעבר לדלק, ביטוח ואגרות, תחזוקת הרכב במוסך היא הוצאה משמעותית. החלקים עצמם לא תמיד יקרים, אבל שעת עבודה, מע"מ ורווחי המוסך מנפחים את החשבון. חלק גדול מהטיפולים השוטפים הם פעולות פשוטות שאפשר לבצע לבד עם הכוונה בסיסית - ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

המדריך הזה מתמקד אך ורק בטיפולים פשוטים ובטוחים שכל אחד יכול לבצע. יש מקרים רבים שבהם חובה לפנות למוסך מקצועי - בעיות מנוע, תיבת הילוכים, מערכות בלימה מורכבות, תקלות חשמל, כיוון פרונט ועוד.

בדיקות נוזלים - הפער המפתיע

במוסך מורשה, הוספת בקבוק שמן מנוע שעולה 40-50 שקל בחנות חלפים, תעלה 250-300 שקל. נוזל קירור עולה בחנות 35 שקל לליטר, במוסך תשלמו 120-150 שקל. בתחנות דלק המחירים גבוהים עוד יותר - בקבוק שמן ב-90-100 שקל.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל לרכב.

פילטרים - עשר דקות עבודה, מאות שקלים חיסכון

פילטר אוויר למנוע עולה בחנות 60-80 שקל. במוסך יבואן - 250-300 שקל. פילטר מזגן, שנמצא מאחורי תא הכפפות, עולה כ-100 שקל. במוסך יגבו 400 שקל. החלפת שני הפילטרים לוקחת פחות מעשר דקות ודורשת רק פתיחת כמה קליפסים.

חיסכון שנתי: 400-600 שקל.

מגבים - פעולה של שתי דקות

זוג מגבים סטנדרטי עולה באוטודיפו או בחנות חלפים 70-100 שקל. במוסך יגבו 200-250 שקל. ההחלפה דורשת רק משיכת קליפס והרכבת המגב החדש.

חיסכון: 120-150 שקל בכל החלפה.