דאצ'יה דאסטר 2025. קרדיט יצרןדאצ'יה דאסטר 2025. קרדיט יצרן

הדאסטר החדש בישראל - גרסאות ידנית, 4X4 והיברידי

פריסבי משיקה את הדאסטר החדש עם גירסאות ידניות, 4X4 והיברידיות, בכמה רמות איבזור, והחל ממחיר של 140.0 אש"ח לידני 2X4 ועד 172.0 אש"ח להיברידי המאובזר. 

יואב פולס | (3)

פריסבי, יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל השיקה היום את הדאצ'יה דאסטר החדש, במעמד שגריר רומניה בישראל מר ראדו יואניד.

השקת הדאסטר החדש עמדה בציון עשור לשיווק דגמי דאצ'יה בישראל, והדאסטר בתוכם, עם למעלה מ 14,000 דאסטרים ששווקו בישראל עד היום, חלק מ 2.4 מיליון דאסטרים ששווקו בעולם מ 2010. הדאסטר החדש לוקח את הדגם שלב נוסף קדימה בזכות גיוון הגירסאות, לרבות דגם היברידי חסכוני ודגם 4X4 מסקרן.

הדאסטר החדש קיבל עיצוב עדכני וכוחני משהו, תא נוסעים משודרג, מולטימדיה בגודל 10.1'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. לדאסטר החדש יש פתרונות איבזור ועיצוב חכמים ומגניבים כמו שמונה ווים מיוחדים הנקראים ב'דאסטרית' YouClip המותקנים ברחבי הרכב ועליהם ניתן להלביש אביזרים כמו מתקן לסלולרי, מתקן לטאבלט, ווים לתיקים, מתקן כוסות ועוד.

הדאסטר החדש הוא אחת המכוניות היחידות המשווקות היום בישראל עם תיבת הילוכים ידנית, ואני מודה שהמראה של רכב עם שלוש דוושות משמח מאוד ומרענן את ההיצע באלטרנטיבות נהדרות.


             דאסטר - שלוש דוושות. צילום יואב פולס. 


האורך הכולל של הדאסטר עומד על 4.34 מטר, ובסיס הגלגלים 2.657 מטר, נושק לקטגוריית ה C-SUV. ישיבה במושב האחורי של הדאסטר מפתיעה לטובה במרווח הפנימי.  

הדאסטר מהווה אלטרנטיבה מעניינת בשלושה סגמנטים של תחרות,

הראשון הוא הדאסטר הבסיסי עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. דגם זה מצויד במערכת היברידית קלה, תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים והנעה קדמית בלבד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

השני הוא הדאסטר עם אותו מנוע ותיבת הילוכים, עם הנעה כפולה 4X4. זה בדיוק המקום לציין כי הדאסטר הצטיין בגירסאות ה 4X4 הקודמות שלו, והוא מהווה אלטרנטיבה זולה, קשוחה, ובעלת יכולות שטח אמיתיות. דגם זה מצוייד גם בבורר מצבי שטח כמו שלג, בוץ וחול, נעילת דיפרנציאל מרכזי ומצב לנהיגה חסכונית.

השלישי הוא הדאסטר ההיברידי המצוייד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר יחד עם מנוע חשמלי, והספק משולב של 140 כ"ס, ותיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת של הקונצרן.

צריכת הדלק של הדגמים הנושים היא בין 20 ק"מ לליטר לדגם ההיברידי, ועד כ 16.5  ק"מ לליטר  לדגם ה 4X4 הידני.


            דאסטר 2025. צילום יצרן. 


על מנת לעשות סדר בדגמים:

רוצים זול וחסכוני – קרו את ה 1.2 ליטר הידני. רוצים רכב 4X4 עם יכולות שטח אמיתיות – קחו את ה 1.2 הידני 4X4. רוצים קרוסאובר C-SUV חסכוני – הדאסטר ההיברידי עומד לרשותכם.  

המחירים מתחילים ב 140.0 אש"ח לדאסטר ה 1.2 ליטר הידני 4X2 ברמת גימור Expression. ה 4X4 משווק במחיר של 156.0 אש"ח לרמת גימור Expression ו 170.0 אש"ח ל 4X4 ברמת גימור Extreme.

הדגם ההיברידי משווק בשלוש רמות גימור, ה Expression במחיר של 156.0 אש"ח, Journey במחיר של 170.0 אש"ח, ו Extreme במחיר של 172.0 אש"ח.

נמתין בסבלנות למבחן לשני דגמים, גם ה 4X4 הידני המסקרן מאוד מאוד, וגם ההיברידי החסכוני.


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לא דיזל לא קונה (ל"ת)
    אנונימי 24/02/2025 22:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לורי 24/02/2025 21:22
    הגב לתגובה זו
    המחיר מתקבל באדישות מוזרה משהו עי הכתב.מעניין.
  • 1.
    אנונימי 24/02/2025 21:21
    הגב לתגובה זו
    לא שווה את הכסף
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9. צילום יואב פולס

אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם

יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7. 

האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים. 

הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.

יואב פולס |

בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה. 


אומודה 7 - גם היא בדרך לישראל. קטנה מהאומודה 9. צילום יואב פולס

ההתרשמות שלנו מהאומודה 9 היתה קצרה מאוד עם מספר הקפות מצומצם במסלול סגור, וכן מקטע שנסגר עבורנו להאצות, בלימות וסלאלום. מההתרשמות הקצרה האומודה 9 חזקה מאוד עם תאוצות מרשימות לרכב בגודל שלה. רכבי ההדגמה שהועמדו לרשותנו כויילו לטעם הסיני בכלי רכב מה שאומר מתלים רכים מאוד. בהאצות חכאשר הרכב יגיע לישראל לא מן הנמנע כי הוא יכוייל לטעם האירופאי שממתן מאוד את תופעות אלו. גם במסלול הסגור האומודה 9 מפגיה רכות מוגזמת של המתלים דבר שמתבטא גם בהאצות ובלימות, וגם בפניות חדות במסלול. על אף האמור האומודה 9 מרשימה מאוד  עם אחיזת כביש מצויינת, והתנהגות צפויה ובטוחה, והייתי שמח לעוד חצי שעה איתה על המסלול.

לאומודה 9 מערכות בטיחות מקיפות הכוללות בגדול את כל המערכות האקטיביות שאנחנו מכירים, עם כוכבית אחת, צריך יהיה לראות איך היא תתנהג על כבישי ישראל. במבחן הבטיחות של ה Euro Ncap קיבלה האומודה 9 ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, וציונים פנימיים גבוהים בקטגוריות השונות.

אין לנו הערכה בשלב זה למחיר האומודה 9, ולא מעט מזה תלוי במחיר בו כלמוביל תשווק את הג'אקו 8. אם ההערכות המחיר שלנו לגבי הג'אקו 8 יתממשו, כלומר המחיר יהיה בין 230.0 אש"ח ל – 250.0 אש"ח, ניתן לצפות למחיר של כ 260.0 אש"ח לאומודה 9, תוך שהיא פונה לקהל מתקדם יותר ומתוחכם יותר.

O ו J בכניסה למטה ג'אקו ואומודה, הרכב המצולם הוא LUXEED. צילום יואב פולס

גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.