הדאסטר החדש בישראל - גרסאות ידנית, 4X4 והיברידי
פריסבי משיקה את הדאסטר החדש עם גירסאות ידניות, 4X4 והיברידיות, בכמה רמות איבזור, והחל ממחיר של 140.0 אש"ח לידני 2X4 ועד 172.0 אש"ח להיברידי המאובזר.
פריסבי, יבואנית דגמי דאצ'יה לישראל השיקה היום את הדאצ'יה דאסטר החדש, במעמד שגריר רומניה בישראל מר ראדו יואניד.
השקת הדאסטר החדש עמדה בציון עשור לשיווק דגמי דאצ'יה בישראל, והדאסטר בתוכם, עם למעלה מ 14,000 דאסטרים ששווקו בישראל עד היום, חלק מ 2.4 מיליון דאסטרים ששווקו בעולם מ 2010. הדאסטר החדש לוקח את הדגם שלב נוסף קדימה בזכות גיוון הגירסאות, לרבות דגם היברידי חסכוני ודגם 4X4 מסקרן.
הדאסטר החדש קיבל עיצוב עדכני וכוחני משהו, תא נוסעים משודרג, מולטימדיה בגודל 10.1'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. לדאסטר החדש יש פתרונות איבזור ועיצוב חכמים ומגניבים כמו שמונה ווים מיוחדים הנקראים ב'דאסטרית' YouClip המותקנים ברחבי הרכב ועליהם ניתן להלביש אביזרים כמו מתקן לסלולרי, מתקן לטאבלט, ווים לתיקים, מתקן כוסות ועוד.
הדאסטר החדש הוא אחת המכוניות היחידות המשווקות היום בישראל עם תיבת הילוכים ידנית, ואני מודה שהמראה של רכב עם שלוש דוושות משמח מאוד ומרענן את ההיצע באלטרנטיבות נהדרות.
- מנהל הרכב הממשלתי - תוצאות מכרז רכבים היברידיים
- דאצ'יה דאסטר 4X4 ידני - אפשר לברוח למדבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האורך הכולל של הדאסטר עומד על 4.34 מטר, ובסיס הגלגלים 2.657 מטר, נושק לקטגוריית ה C-SUV. ישיבה במושב האחורי של הדאסטר מפתיעה לטובה במרווח הפנימי.
הדאסטר מהווה אלטרנטיבה מעניינת בשלושה סגמנטים של תחרות,
הראשון הוא הדאסטר הבסיסי עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המפיק 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. דגם זה מצויד במערכת היברידית קלה, תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים והנעה קדמית בלבד.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- עקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: קנסות לחברות ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
השני הוא הדאסטר עם אותו מנוע ותיבת הילוכים, עם הנעה כפולה 4X4. זה בדיוק המקום לציין כי הדאסטר הצטיין בגירסאות ה 4X4 הקודמות שלו, והוא מהווה אלטרנטיבה זולה, קשוחה, ובעלת יכולות שטח אמיתיות. דגם זה מצוייד גם בבורר מצבי שטח כמו שלג, בוץ וחול, נעילת דיפרנציאל מרכזי ומצב לנהיגה חסכונית.
השלישי הוא הדאסטר ההיברידי המצוייד במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר יחד עם מנוע חשמלי, והספק משולב של 140 כ"ס, ותיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת של הקונצרן.
צריכת הדלק של הדגמים הנושים היא בין 20 ק"מ לליטר לדגם ההיברידי, ועד כ 16.5 ק"מ לליטר לדגם ה 4X4 הידני.
על מנת לעשות סדר בדגמים:
רוצים זול וחסכוני – קרו את ה 1.2 ליטר הידני. רוצים רכב 4X4 עם יכולות שטח אמיתיות – קחו את ה 1.2 הידני 4X4. רוצים קרוסאובר C-SUV חסכוני – הדאסטר ההיברידי עומד לרשותכם.
המחירים מתחילים ב 140.0 אש"ח לדאסטר ה 1.2 ליטר הידני 4X2 ברמת גימור Expression. ה 4X4 משווק במחיר של 156.0 אש"ח לרמת גימור Expression ו 170.0 אש"ח ל 4X4 ברמת גימור Extreme.
הדגם ההיברידי משווק בשלוש רמות גימור, ה Expression במחיר של 156.0 אש"ח, Journey במחיר של 170.0 אש"ח, ו Extreme במחיר של 172.0 אש"ח.
נמתין בסבלנות למבחן לשני דגמים, גם ה 4X4 הידני המסקרן מאוד מאוד, וגם ההיברידי החסכוני.
- 3.לא דיזל לא קונה (ל"ת)אנונימי 24/02/2025 22:29הגב לתגובה זו
- 2.לורי 24/02/2025 21:22הגב לתגובה זוהמחיר מתקבל באדישות מוזרה משהו עי הכתב.מעניין.
- 1.אנונימי 24/02/2025 21:21הגב לתגובה זולא שווה את הכסף
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
