יעקב אטרקצי אאורה נדלן
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

אאורה מכרה 59 דירות ברבעון לעומת 112 ברבעון המקביל

אבל החברה צופה להכיר ברווח גולמי של 1.23 מיליארד שקל עד 2027 ובסף הכל 5.5 מיליארד שקל עד 2030, החברה צופה הון עצמי של 1 מיליארד שקל תוך שנתיים
נתנאל אריאל | (5)

ההאטה בשוק הנדל"ן מורגשת גם בדוחות של חברת הנדל"ן אאורה אאורה -2.87% , כשהיא מכרה 59 דירות בלבד, לעומת 112 דירות ברבעון המקביל בשנה שעברה. המחיר הממוצע למ"ר עמד על 29 אלף שקל (לעומת 27 אלף שקל למ"ר לפני שנה). יודגש- השנים האחרונות היו חריגות לטובה ולכן גם יש כאן סוג של 'חזרה לממוצע'. אבל החברה נותנת דגש על תחום ההתחדשות העירונית, וזה יסייע לה גם בהמשך הדרך. חברות נוספות נכנסות בתקופה האחרונה לתחום מתוך הבנה שבישראל יהיה צורך להחליף בנייני דירות ישנים בחדשים, ובאאורה צופים רווח גולמי של 1.23 מיליארד שקל עד שנת 2027 ו-5.5 מיליארד עד 2030. בחודשיים האחרונים מכרה החברה עוד 26 דירות במחיר ממוצע של 34 אלף שקל למ"ר - האטה לעומת הרבעון הקודם. 

ברבעון הראשון של השנה אאורה הרוויחה 25 מיליון שקל על הכנסות של 278 מיליון שקל (לעומת הכנסות של 211 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה). הרווח נפל מ-49 מיליון שקל אבל זאת בגלל 40 מיליון שקל הכנסות אחרות ברבעון המקביל כתוצאה מעלייה לשליטה בחברת בת. בנטרול הרווח החד פעמי מדובר על עליה מ-9 מיליון אשתקד. בכל מקרה, החברה מכוונת ליותר ממה שהשיגה ברבעון האחרון. בראיון לביזפורטל אמר מנכ"ל החברה יעקב אטרקצ'י שבשנה הקרובה החברה תרוויח 200 מיליון שקל והיא רוצה להגיע לרווח של 300 מיליון שקל תוך 3-4 שנים. על פי הדוחות, ההון העצמי עלה לשיא של 697 מיליון שקל ובחברה מקווים לחצות תוך שנתיים את ה-1 מיליארד שקל. בחברה גם בטוחים שמחירי הדירות יעלו בשנתיים הקרובות, למרות ההאטה שיש כעת בשוק.

נושא חשוב נוסף אצל אאורה הוא השת"פ עם חברת הביטוח הפניקס, להעמדת הון עצמי ב-4 פרויקטים בהיקף של 350 מיליון שקל. אאורה כבר הזרימה כסף לחלק מהפרויקטים והיא תקבל בחזרה מהפניקס בימים הקרובים (עד סוף חודש מאי) 121 מיליון שקל.

בחברה גם מדברים על תוצאת המכירה המוקדמת (פריסייל) שצפויים לצאת לבנייה 3,300 דירות בשיווק ובביצוע ב"רבעונים הקרובים", 4 פרויקטים שבהם החברה מכרה 35% מהדירות. לחברה כיום 1,522 יח"ד מכורות, מתוך 2,589 יח"ד לשיווק. וכן מלאי של 3,796 יח"ד לביצוע, מתוכן כ-3,167 יח"ד לשיווק.

בסך הכל, לאאורה יש דירות לשיווק בשלבים שונים של 31,555 יח"ד (בנטרול השותפים) מתוך 90 הפרויקטים שלה 81 הם בתחום ההתחדשות העירונית והחברה תבנה 27,237 דירות.

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל אאורה אומר: "יתרונות המיקוד בהתחדשות עירונית בולטים לנוכח תנאי המאקרו וסביבת הריבית. אנו מצליחים לשמור על גמישות פיננסית מקסימלית, הקטנת היקף החוב והקטנת עלויות המימון, תוך מכירה מוקדמת של כ-30% מיח"ד בפרויקטים בשיווק, ללא צורך בריתוק הון המכביד על הפעילות. לחברה איתנות פיננסית והיא ערוכה להמשך צמיחה גם בשנה זו.

"יש לנו ביטחון רב בעתיד של החברה והיעדים שלנו הם הגעה לרף מכירה של 1,000 יח"ד בשנה, וחציית רף של 1 מיליארד שקל הון עצמי כבר בשנת 2024. החברה מגשימה את חזונה עם 13 פרויקטים שנמצאים בשיווק וביצוע שיבואו לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות של החברה כבר בדוחות של 2023. עוד החברה מקדמת 11 פרויקטים שצפויים לצאת לשיווק ברובם בשנת 2023 ואף הם יוסיפו תרומה משמעותית לתוצאות החברה. האסטרטגיה העסקית תומכת באיתנות הפיננסית של החברה והמשך יצירת ערך לבעלי המניות של החברה." 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אזרח מודאג 29/05/2023 06:30
    הגב לתגובה זו
    מי שקונה מהם, קונה סיכון
  • 4.
    לא קונים דירות המחירים בירידה חדה (ל"ת)
    אורן 28/05/2023 14:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מנש 28/05/2023 11:08
    הגב לתגובה זו
    יותר
  • 2.
    קרטל הקבלנים הבועה מתפוצצת (ל"ת)
    שלומי 28/05/2023 10:16
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דניאל 28/05/2023 10:00
    הגב לתגובה זו
    המנכל נשמע אופטימי מידי לחברה חובות של 2 מיליארד שח האינפלציה לוהטת וריבית חוגגת דברו איתו עוד חצי שנה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.