טבע השיקה את המזרק האוטומטי של AJOVY בארה"ב
לאחר שבנק ההשקעות השוויצרי UBS הפחית ב-35% את התחזיות לגבי היקף המכירות הצפוי, חברת הבת תחל במכירת המזרק בארה"ב ובגרמניה; המזרק, ניתן כטיפול מניעתי למיגרנה בבגירים
ענקית התרופות הישראלית טבע -0.21% הדואלית (סימול: TEVA), מדווחת כי חברת הבת, טבע ארה"ב, השיקה את המזרק האוטומטי שלה AJOVY, המיועד לטיפול במיגרנה. במקביל, המזרק נמכר גם בגרמניה, ובקרוב יהיה זמין בשווקים נוספים באירופה.
לדברי החברה, המזרק האוטומטי, ניתן כטיפול מניעתי למיגרנה בבגירים, וכולל מספר מאפיינים שנועדו להקל על המשתמש. הכוללים, מנגנון לחיצה ללא כפתור, אינדיקציה להתקדמות במתן התרופה באמצעות צליל, וחלון המציין את גמר המינון.
בנוסף לארה"ב, המזרק זמין כיום בגרמניה, ובקרוב יהיה זמין בשווקים נוספים באירופה. המחיר הסיטונאי של המזרק (WAC) הוא 603 דולר, אך המחיר בפועל מושפע מהביטוח של המטופל.
"אנחנו שמחים להציע לקהילת המיגרנה את האופציה לשימוש במזרק אוטומטי עבור טיפול ה-AJOVY שלהם", אמר ברנדן או'גריידי, סמנכ"ל בכיר ומנהל החטיבה המסחרית של טבע בצפון אמריקה. "המשך התקדמות הגמישות בטיפול עבור אנשים הסובלים ממיגנרות מגבילות היא דרך נוספת אשר בה אנו מקדמים את הייעוד של טבע לשפר את חיי המטופלים".
- 7.הזריקה שינתה לי את החיים, תודה לחברת טבע האלופה (ל"ת)כנרת 29/04/2020 16:28הגב לתגובה זו
- מאיר 30/04/2020 10:28הגב לתגובה זוהאם יש סבסוד מקופת החולים?
- 6.אחד מהעם 29/04/2020 13:36הגב לתגובה זוטבע הפכה ל"סוס מת " עם מנוי מנכ"ל רע ואכזרים שגרם לפיטורי עובדים ,כאשר שכרו החודשי יכוללהעסיק כ-100 עובדים ,מה עוד שהיא עבדה את ישראליותה בגלל ממשלה כושלת !!!
- אראל 30/04/2020 13:19הגב לתגובה זובעדינות לאחד מהעם מה שכתכת זוהי טיפשות לשמה ללא כל הבנה
- 5.דירה=קורת גג 29/04/2020 03:06הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 4.השורטיסטים הולכים לקבל מכה מאד חזקה תוך חודש טבע ת 28/04/2020 07:49הגב לתגובה זוהשורטיסטים הולכים לקבל מכה מאד חזקה תוך חודש טבע תגרד את ה 20 דולר לאחר פרסום הדוח הקרוב
- 3.טבע עוד תמצא תרופה לקורונה (ל"ת)מ 27/04/2020 22:13הגב לתגובה זו
- יואב 27/04/2020 23:04הגב לתגובה זוזה הטבע שלנו.
- 2.צחי 27/04/2020 20:59הגב לתגובה זורק שייתנו לשולץ לעבוד בשקט ובלי הפתעות ועד סוף שנה תהיה 25 דולר
- בשם השם למען השם תן לנו שם (ל"ת)לילי 28/04/2020 08:02הגב לתגובה זו
- קח שם. (ל"ת)דאהוד 28/04/2020 13:49
- 1.מסכן מי שלא נפטר מהשורטים שלו (ל"ת)בוריס 27/04/2020 18:39הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
