פריגו תקבל תשלום עמידה באבן דרך של 250 מיליון דולר מקרן RPI

התשלום יתקבל לאחר שפריגו עקפה את יעד המכירות של 1.85 מיליארד דולר בשנת 2018. פריגו תוכל לקבל 400 מיליון דולר נוספים אם תעמוד ביעדי 2020
נועם בראל | (2)

פריגו הודיעה על כך שתקבל תשלום עמידה באבן דרך של 250 מיליון דולר מקרן RPI Finance וזאת לאחר שמכירות תרופת Tysabri של החברה חצו את רף ה-1.85 מיליארד דולר בשנת 2018.

מנכ"ל פריגו, מורי קסלר: "התשלום שהתקבל מאבן הדרך הזו יאפשר לנו גמישות פיננסית הנחוצה כדי להניע את צמיחת החברה קדימה בצורה אורגנית ובצורה של רכישות"

פריגו, אשר מתמודדת ברקע עם רשויות המס באירלנד, שדורשות מהחברה לשלם מס בהיקף כ-1.6 מיליארד אירו, תוכל על פי ההסכם עם קרן RPI, לקבל 400 מיליון דולר נוספים אם תעמוד ביעד מכירות של 1.95 מיליארד  דולר בשנת 2020.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ניר 31/01/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    הבקשה לתשלום מס היא בסה"כ הייתה ראשונית ולא תזיז לחברה כמו פריגו שיושבת על הר מזומנים. אין לי צל של ספק שעוד חודש מהיום היא מעל 20,000
  • 1.
    tha 29/01/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    הגיע גם ל 200 דולר.תראו מה נשאר ממנה רק הרס וחורבן לכל מי שהתעסק איתה.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


תפרון
צילום: אתר תפרון
דוחות

תפרון עברה להפסד תפעולי ונקי - המניה נופלת

ההכנסות ירדו בכ-21% ל-54.6 מיליון דולר, הרווח הגולמי נשחק ל-18.7% ותפרון עברה להפסד תפעולי של 418 אלף דולר ולהפסד נקי של 1.9 מיליון דולר; תפרון צופה כי המכסים של טראמפ ישחקו בין 2.5-3 מיליון דולר ברווח לפני מס - המניה יורדת בשיעור דו-ספרתי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה תפרון

תפרון שפועלת בשני תחומי פעילות עיקריים - עבודה מול מותגים בינלאומיים כמו Under Armour Under Armour Inc 3.28%   ומול רשתות קמעונאות גדולות בהן וולמארט Wal-Mart Stores Inc.  פרסמה את דוחות הרבעון השלישי ביום חמישי אחרי הנעילה. אולי קיוו שם "להבליע" ככה את התוצאות הגרועות של הרבעון, אבל המניה פותחת את שבוע המסחר בירידות חדות כש תפרון -29.6%  נופלת עד 29%, מתחילת השנה יורדת המניה בשיעור דומה 29% וב-12 חודשים האחרונים היא ירדה 24%. 

עיקרי התוצאות

ברבעון השלישי הכנסות תפרון ירדו בכ-20.8% והסתכמו בכ-54.56 מיליון דולר, לעומת 76.38 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נבעה משני תחומי הפעילות - הכנסות תחום הקמעונאות הצטמצמו לכ-38.48 מיליון דולר - ירידה של כ-20% - בעוד הכנסות תחום המותגים נחתכו ב-42% לכ-16.07 מיליון דולר. הירידה המשמעותית במכירות הובילה לשחיקה ברווחיות, כאשר עלות המכר עמדה על 44.3 לעומת 57.9 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של הסתכם ב-10.22 מיליון דולר בלבד, לעומת 18.4 מיליון דולר ברבעון המקביל, ושיעור הרווח הגולמי ירד מ-24.1% ל-18.7%. הוצאות המכירה והשיווק נשארו כמעט ללא שינוי על 1.8 מיליון דולר, והוצאות ההנהלה והכלליות ירדו ל-3.2 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון דולר בשנה שעברה. למרות ההתייעלות הזאת, תפרון עברה מהצגת רווח תפעולי של 6.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-הפסד תפעולי של 418 אלף דולר ברבעון הנוכחי. בשורה התחתונה, תפרון סיימה את הרבעון עם הפסד נקי של 1.9 מיליון דולר, אחרי שהציגה רווח נקי של 4.37 מיליון דולר בשנה שעברה.

פילוח מגזרי הפעילות

בתחום הקמעונאות הרווח הגולמי התכווץ ל-8.14 מיליון דולר, והתחום עבר להפסד תפעולי של 327 אלף דולר. בתחום המותגים הרווח הגולמי ירד ל-3.15 מיליון דולר בלבד, והפעילות סיימה את הרבעון בהפסד תפעולי של 91 אלף דולר. הפגיעה בשני התחומים יחד הובילה למעבר החברה להפסד תפעולי מאוחד.

לצד הירידה בהכנסות, החברה התמודדה גם עם שינוי מהותי במדיניות המכסים בארצות הברית. לפי הדוח, מדיניות המכסים החדשה צפויה להפחית את הרווח לפני מס בשנת 2025 בסכום שבין 2.5 ל-3 מיליון דולר, כאשר כ-1.2 מיליון דולר מתוכם כבר יוחסו לתשעת החודשים הראשונים של השנה. מעבר לפגיעה בהכנסות, תפרון ציינה כי היתרון התחרותי שהיה לה בשל הייצור בירדן - יתרון שהתבסס על פערי מכסים מול מדינות מזרח אסיה - נשחק משמעותית.