ההצעה לראיון, הפולו-אפים והרשת: ערוץ 20 ונתניהו ניצחו
חודשים שמערכות החדשות מבקשות לראיין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא מסרב. ואז הן מגלות שאת הריאיון הראשון שלו לתקשורת הישראלית אחרי כמעט שנה, הוא מעניק לערוץ 20 דל הרייטינג, אבל הפופולארי מאד בסביבתו של נתניהו. "פנינו אליו כמה וכמה פעמים, והוא סירב בכל פעם", אמר גורם באחד מערוצי הטלוויזיה.
מבחינת נתניהו וערוץ 20, מדובר ב-win-win situation: נתניהו העניק ראיון בלי יותר מדי שאלות קשות, אבל זכה לפולו-אפים מטורפים בשאר כלי התקשורת הישראליים, ואילו ערוץ 20, שניפק רייטינג דל מאד של 0.4%, נהנה מחשיפה אצל המתחרים ושיח רב ברשתות החברתיות.
הראיון בערוץ 20
גורם באחת ממערכות התקשורת, אמר לאייס כי מול אודי סגל או נחום ברנע, נתניהו היה צריך להזיע הרבה יותר, כך שמבחינתו עדיף את ערוץ 20 האוהד, עם ציטוטים אצל המתחרים ובלי שאלות קשות.
כבר כמעט שנה שלא התראיין
אבל נחזור רגע להתחלה. ביום חמישי האחרון יצרה לשכת ראש הממשלה קשר עם ערוץ 20 והציעו הצעה חלומית: ראיון בלעדי של נתניהו לערוץ. צריך לזכור, נתניהו לא אוהב לדבר עם התקשורת הישראלית, שאת מרביתה הוא רואה כאויב המנסה להפילו. הראיונות האחרונים שהעניק נתניהו לתקשורת הישראלית, היו במהלך נסיעת עבודה שלו לעצרת האו"ם בניו יורק בחודש ספטמבר 2016. אז הוא התראיין לחדשות 2 ולחדשות 10. בחודשים האחרונים הוא "התראיין" ליהורם גאון וגם העניק ראיון עם התניות לאבי מימרן ברדיו קול חי.
נתניהו רצה לדבר מעל הראש של ערוצי הטלוויזיה והעיתונים שתוקפים אותו לדידו יום ביומו, ובעיקר להגיב על דבריו של יריבו המר משה בוגי יעלון במהדורת 'חדשות 10' ביום רביעי בנושא הצוללות, ובכלל - על דוח מבקר המדינה ומעצרם של מקורביו. בערוץ 20 תפסו חזק את המציאה ושלחו את הכתב המדיני אלירן טל והפרשן שמעון ריקלין למעונו של נתניהו בירושלים.
זה מה שהקפיץ את נתניהו?
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בתחילת הריאיון, נשאל נתניהו מדוע בחר להתראיין דווקא לערוץ 20: "אנחנו בעיצומו של קמפיין תקשורתית חסר תקדים שמטרתו להכפיש אותי ולהחליף את השלטון. אז אני החלטתי שאני רוצה להשמיע את דבריי לציבור... אבל אני צריך מקום שאני יכול לדבר בו. מכיוון שכמעט כל התקשורת מגויסת למסע הזה, הם לא נותנים לך לדבר - אתה יכול לשאול אותי כל שאלה, אבל אני יכול לגמור משפט בערוץ 20, שם נותנים לך. זה כמובן לא ב-DNA שלהם כשהם מראיינים את אבו-מאזן או שולחים פרחים לאבי גבאי או שמראיינים את הנשיא אובמה, יש שם שאלות נוקבות - למשל 'מה סוד הקסם שלך'. אבל כשמראיינים אותי, את ראש הממשלה, לא נותנים להשלים משפט".
הראיון הזה הגיע יממה לאחר שנתניהו תקף - שוב - את התקשורת ברשתות החברתיות. "השיטה של הפייק ניוז פשוטה: מדביקים תמונה של ראש הממשלה על כותרות מפוצצות עם האשמות חסרות בסיס ומצפים ששטיפת המוח תעשה את העבודה על דעת הקהל", פרסם עם לוגואים של מערכות התקשורת הגדולות.
הסטטוס של נתניהו נגד התקשורת
זינוק בהיקף השיח על ערוץ 20, כמיליון צפיות לראיון ברשתות
לבקשת אייס, חברת יפעת מחקרי מדיה בדקה את היקף ואופי השיח התקשורתי בכל אמצעי המדיה (עיתונים, אתרי אינטרנט, רדיו וטלוויזיה) בסיקור ראיונו של נתניהו בערוץ 20 עם התמקדות של ניתוח איכותני במדיה הארצית בלבד. היקף סיקור הריאיון במדיה ארצית מובילה עמד על 54 כתבות, ובסך הכל בכל אמצעי המדיה - על 120 כתבות. רק לשם השוואה, היקף סיקור הריאיון של יאיר לפיד לערוץ 2 ביום שלישי שעבר הניב 90 כתבות, כלומר 25% פחות במדיה שהיא הרבה יותר חזקה מערוץ 20.
50% מהכתבות היו עם ניחוח מזלזל, כאשר הביקורת התייחסה בעיקר לנתניהו שמתראיין ב"ערוץ הבית" ולשעת הריאיון המאוחרת. אבל 50% האחרים היו פולואפים עניינים - כאשר עיקר ההתמקדות הייתה במתקפה של נתניהו על התקשורת.
מבחינת ערוץ 20, מדובר על ניצחון. בשבוע רגיל היקף הסיקור שלו במדיה הארצית עומד על כ-30 אזכורים, ואילו בשבוע האחרון - על 76 אזכורים, זינוק של כ-150%. "ערוץ 20 סוקר בשנותיו הראשונות בעיקר סביב פרובוקציות בעלות אופי פוליטי אך האישור שקיבל לעסוק בחדשות וראיונות כמו זה עם ראש הממשלה מחזקים את נוכחותו בשיח ומקשים על התקשורת המיינסטרימית להתעלם מפעילותו", מסביר שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה לאייס. "מצד שני, הדרך בה נערך הריאיון, לא במסגרת תכנית ובהתאם ללוחות הזמנים של נתניהו, הקלה על הביקורת שמדובר בריאיון מוזמן ולא בסיקור חדשותי".
גם ברגל הדיגיטלית יכול ערוץ 20 לרשום לעצמו ניצחון. בעוד הרייטינג של שידור הריאיון המאוחר עמד על 0.4%, הרי שברשתות החברתיות ובדיגיטל הוא רשם כמיליון צפיות. כך למשל, בעמוד הפייסבוק של ערוץ 20 זכה הריאיון עד כה ל-260 אלף צפיות ו-reach של 600 אלף גולשים.
באתר ובאפליקציית ערוץ 20 זכה הריאיון ל-100 אלף צפיות. בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה נתניהו אליו הועלה הריאיון המלא במוצאי השבת, הוא הניב עד כה כרבע מיליון צפיות. כמו כן, הריאיון שותף בעמודי פייסבוק מובילים נוספים, בהם עמוד הפייסבוק של 'באזזנט' שם ניפק מעל 100 אלף צפיות. בסיכום מצטבר, מדובר על כמעט מיליון צפיות, אולם קשה לדעת בוודאות את המספר המדויק והאם אין כפילויו. ועדיין מדובר בנתון חזק ביותר עבור הערוץ.
אבל לצד זאת, ערוץ 20 גם עשוי להיקנס בסכום גבוה, לאחר שמועצת הכבלים והלוויין הודיעה הבוקר כי פתחה בהליך בירור נגדו בשל חשש לשידור משדר חדשות בניגוד להוראות רישיונו. רשיון הערוץ אוסר עליו בשלב זה לשדר חדשות, אלא רק משדרי אקטואליה. בערוץ מקימים בימים אלו חברת חדשות לאחר שקיבלו אישור לעלות עם מהדורת חדשות יומית ומספר מבזקים מדי כמה שעות, אבל רק לאחר קבלת אישור המועצה מראש ובכתב. הערוץ הגיש למועצה בקשה להפיק חדשות ולשידור מהדורות ומבזקי חדשות, שאושרה בכפוף למספר השלמות ומינויים שעל הערוץ לבצע. מאחר וההליך טרם הסתיים – הוראות הרישיון הקיימות בעינן עומדות.
מאז הקמתו בקיץ 2014, נקנס הערוץ נקנס במאות אלפי שקלים בשל אי עמידה בתנאי הרישיון שלו, בין היתר בגין שידורי חדשות בניגוד להוראות הרישיון, למשל עצרת הימין בימים שלפני הבחירות בחודש מארס 2015, ומבזקי חדשות.
- 4.רק ערוץ 20! אפס רייטינג לערוצי החמאס האחרים! (ל"ת)ציפי 17/07/2017 08:08הגב לתגובה זו
- 3.מירי 16/07/2017 18:29הגב לתגובה זואין על ביבי ושיחיו הקנאים ויסבלו !
- 2.נתניהו אשף תקשורת, אין מה לעשות (ל"ת)גלעדי 16/07/2017 13:57הגב לתגובה זו
- 1.דני 16/07/2017 13:46הגב לתגובה זולא צריך את הראיון בערוץ 20 . זה כל כך שקוף שמחפשים את ביבי .העם לא מטומטם .
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
