לא לשימוש
צילום: צילום מסך
TV

2 דקות פרסום אחרונות לקלינטון וטראמפ: מי משכנע יותר?

2 דקות אחרונות לסרט פרסומת שידבר לקהל האמריקאי שעות ספורות לפני שהוא צועד לקלפי. קלינטון חנוטה בלבן ממלכתי מול טראמפ שלוחץ על בלוטות הפחד של האמריקאים בדגש על הפן הכלכלי. צפו
משה בנימין |

ה-8 בנובמבר כבר כאן, יומו האחרון והמכריע של המירוץ לנשיאות ארה"ב, שהציב את הילארי קלינטון נציגת הדמוקרטים מול דונלד טראמפ נציג הרפובליקנים באחת ממערכות הבחירות הסוערות והיצריות ביותר שנראו באמריקה.

מעבר ליצרים מדובר במערכת בחירות שהתחילה עם פער מובהק לטובת קלינטון כשטראמפ נתפס כמועמד ביזארי ולא מאיים. עם זאת, במרוצת החודשים ולאחר תחקירים הדדיים ופרשיות שנחשפו בעניינם של שני המועמדים, חולשתה הפיזית של קלינטון ופרשת האימיילים ומנגד אינספור טעויות אסטרטגיות לכאורה שעשה טראמפ, הפער קוזז והמועמד הרפובליקני הצבעוני עדיין בתמונה.

אמש, עלו לאוויר בארה"ב 2 הפרסומות האחרונות בקמפיין הארוך של שני המועמדים. הפרסומות בנות 2 דקות הן ההזדמנות האחרונה של קלינטון וטראמפ לדבר אל האומה האמריקאית ולהציג את משנתם לפני שאלו יגיעו לקלפי, שעות ספורות לאחר מכן. כפי שניתן לראות, ההבדלים בגישה, בפנייה, במעטפת הויזואלית, בטון ובמסרים בין המועמדים הם עצומים. קלינטון שמדברת אל המצלמה במבט ישיר היא הממלכתית והאחראית, העטויה בלבן נקי, שקול וממוסד מול טראמפ שלא מוצג פרונטלית אלא קולו נשמע על רקע קטעים מכנסי בחירות שלו, תמונות של הילארי וביל ואישי מפתח נוספים משנים קודמות, אזכורים למהגרים הבלתי חוקיים ששוטפים את אמריקה, המעצמה הסינית ששמה את כלכלת ארה"ב בצל ועוד. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.