לאחר 4 שנים עם ירקוני: תקציב הפרסום של אוניברסיטת חיפה עובר ל'אברהם'
לאחר 3 שנים עם משרד הפרסום ירקוני ובתום מכרז שיצא לדרכו לפני כ-4 חודשים אוניברסיטת חיפה בחרה במשרד הפרסום אברהם לניהול תקציב הפרסום שלה בשנתיים הקרובות. התקציב השנתי צפוי לעמוד על כ-3 מיליון שקלים וההתקשרות עם משרד הפרסום עשויה להתארך מעבר לשנתיים, לפי רצון האוניברסיטה.
באוניברסיטת חיפה מציינים כי "משרד הפרסום יהיה אמון על שירותי פרסום ורכש מדיה לפרסום הפעילות המחקרית והאקדמית של האוניברסיטה ובתחום עידוד ההרשמה. בין היתר בתחומי אחריותו יהיו התכנון האסטרטגי, ניתוח שווקים, בניית קו פרסומי עבור האוניברסיטה ומתן ייעוץ אסטרטגי ותדמיתי".
נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא אמר: "אנחנו בטוחים כי חברת 'אברהם' תסייע לאוניברסיטת חיפה לחזק את תדמית המצוינות האקדמית והמחקרית שלנו, בתור אוניברסיטה שמצטיינת ומובילה בתחומים רבים בקנה מידה בינלאומי. מיצובה של אוניברסיטת חיפה בתור אוניברסיטת מחקר מצטיינת תסייע לנו לא רק בתחרות על סטודנטים מצטיינים, אלא גם בגיוס של מרצים צעירים מובילים".
כזכור, בין תנאי הסף של המכרז נדרשו: נסיון מקצועי ב-3 השנים האחרונות שכולל גם טיפול בלפחות 2 תקציבי פרסום שכל אחד מהם עומד על לפחות 2.5 מיליון שקלים. בנוסף, משרד הפרסום היה צריך להיות בעל מחלקת דיגיטל שפועלת תחתיו ולא באמצעות קבלן משנה. האוניברסיטה דרשה עוד מן המתמודדים מחלקת מדיה בעלת נסיון של לפחות 3 שנים בתכנון ובניית תמהיל מדיה.
ההתמודדות במכרז על תקציב האוניברסיטה כוללת גם דרישה ממשרדי הפרסום להוכיח "איתנות פיננסית" בדמות היקף עבודה של 8 מיליון שקלים לפחות בכל אחת מ-3 השנים האחרונות. על פי החלטת האוניברסיטה המכרז נבחן לפי משקל של 60% לחלק האיכות ו-40% להצעת המחיר. במסגרת הבחינה האיכותית נלקחו בחשבון שנות ניסיון המציע בפרסום, מספר העובדים, הקרבה הגיאוגרפית לאוניברסיטה, נסיון קודם עם מוסדות להשכלה גבוהה, תיק העבודות, ניסיונו של הצוות המציע והתרשמות האוניברסיטה.
- 7.אוי ג'רי ג'רי...אבד עליו הכלח... (ל"ת)שכו 19/07/2015 22:47הגב לתגובה זו
- 6.החיפאי 25/03/2015 15:16הגב לתגובה זויש בחיפה משרד פרסום מצויין לם מרגלית שמו לא מבין למה אתם מחפשים משרד מחוץ לחיפה
- 5.רנית חיפאית 24/03/2015 09:52הגב לתגובה זופרגון לזוכה אבל האם לא כדאי להסביר שבכלל יש אוניברסיטה שם.מאה מכללות...
- 4.אמיר 24/03/2015 09:46הגב לתגובה זולמה לי פוליטיקה עכשיו נו באמת!
- 3.יהושע 23/03/2015 23:35הגב לתגובה זואין על ניסים-גאון אסטראטגי כבוד גדול
- 2.אבי ירקון 23/03/2015 22:44הגב לתגובה זוואני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- חזי 24/03/2015 17:18הגב לתגובה זובאה לפה הרבה?
- 1.רמי 23/03/2015 21:18הגב לתגובה זואסטרטגיה חדה, קריאייטיב לפנים וצוות מקצועי ושירותי, זו נוסחה שאי אפשר לעמוד בפניה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
