דן כנר
צילום: בוצ'צ'ו
פרסום ראשון

היה הראשון לזהות את הדרך חזרה: דן כנר ישוב לשדר תכנית מוזיקלית ברשת ב'

איש הרדיו הוותיק שכבר פרש פעמיים מרשות השידור עם הגיעו לגיל פנסיה, יחזור כפרילנסר לתכניתו בשבת, אולם לא צפוי לשוב להגיש מבזקי חדשות
אלכסנדר כץ | (4)

אחרי שכבר פרש פעמיים בשנה האחרונה, דן כנר חוזר לשדר ברדיו: לאייס נודע כי כנר חתם על הסכם וצפוי לחזור לשדר כבר בתקופה הקרובה ברשת ב' של קול ישראל.

כנר (68) עבד ברשות השידור במשך 47 שנים, והיה אחד ממגישי המהדורות הוותיקים והמזוהים ביותר עם הרשות, לצד הגשת תכניות מוזיקליות. לפני כשנה פרש לראשונה מהרשות עם הגיעו לגיל פרישה, אולם קיבל אישור עבודה מיוחד ממשרד האוצר לעוד חצי שנה. עם סיומו ביקש כנר להאריך שוב את האישור, אולם הוא לא קיבל זאת.

המחלקה המשפטית של רשות השידור פעלה לקבל אישור שיאפשר לו להמשיך להגיש את תכניתו 'מתוק מאז', והממונה על השכר באוצר אישר לאחרונה לכנר חוזה תפוקתי, שהוא למעשה חוזה פרילנסר.

בעקבות כך, יחזור כנר לשדר את תכניתו בימי שבת ברשת ב', אולם אינו אינו צפוי לחזור לשדר מהדורות חדשות, כפי שעשה שנים רבות.

ברשות השידור אישרו את הפרטים: "אנו שמחים מאד מכיוון שדן כנר הוא 'כוכב' רדיו משכמו ומעלה".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מאיר בעל הנס 07/09/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    לא נכון ולא רצוי להאריך שירות לשום עובד .בפרט, בגוף שמתנהל בצורה רשלנית ובזבזנית כרשות השידור.לכל אדם יש תחליף .רענון השורות הוא עניין חשוב ביותר, במיוחד בגוף ארכאי ומסואב כרשות השידור ,אבל לא לטעמה ו"חוסר דעתה" של הנהלה רדודה וחסרת חזון כפי שיש בקול ישראל וברשות השידור .זאת,מבלי לפגוע באיכויות ובתרומה החשובה של דן כנר לאורך כל תקופת שירותו. הם האריכו שירות גם למגי שרון שהיא חסרת ידע כישרוןוהשכלה מינימלית ,אלא רק בגלל שהיא מלחכת פינכתו של יוני בן מנחם .כך גם ליגאל בוטון שדומה לה בזה .יש עשרות עובדים שיכולים למלא את מקומו בהצלחה, גם אם כישוריהם בתחום הליקוק וההתרפסות לא מגיעים לאילו שלו.הצעד הזה, הוא עוד תסמין של הנהלה נבובה ,הזויה וחסרת יכולת והגינות מינימליים.
  • 3.
    כנר הדועך 03/09/2013 23:02
    הגב לתגובה זו
    סליחה, פרש פרש פרש פרש. יפה שלא יגיש מבזקים. עשה בהם שגיאות למרות היומרות של רשות השידור ושלו. התוכנית בשבת שמלץ טהור. את מי מעניין שהשיר היה ב 1958 ברשימת מי מכיר מי יודע והודח על ידי ככה וככה וככה למקום המי יודע כמה מי יודע למה? כל הטרטור של הטריוויה בקול המתקתק והדביג מפריע אפילו להאזנה. די - פרשת פרשת. כמו בשחמט: נגעת - נסעת.
  • 2.
    א"מ 02/09/2013 11:24
    הגב לתגובה זו
    ומדוע לא נעשתה לו מהדורת פרידה ודברי סיכום, כמו שנעשה למגישים אחרים (גבי ינון השנה)? ממה שהבחנתי, הוא המשיך לשדר את "מתוק מאז" וגם את מהדורות החדשות מדי פעם.
  • 1.
    מתחננת 01/09/2013 22:30
    הגב לתגובה זו
    רק לא אמנון פאר. בבקשה. רק לא את הפאטטי הזה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.