תמו ימי הפרילנס: יניב מלינרסקי וסער נעים בדרך להקמת משרד פרסום חדש
כוחות השוק, השנה האחרונה הלא קלה, והדור החדש שרוצה לפרוץ קדימה מובילים כולם ליצירת גופים חדשים בשוק הפרסום המקומי. אחד כזה שעושה את צעדיו הראשונים ועתיד למשוך אליו תשומת לב מהענף הוא משרד פרסום בשותפות של יניב מלינרסקי וסער נעים - כך נודע לאייס.
לאייס נודע עוד כי, מזה מספר חודשים מלינרסקי ונעים עובדים על הקמת משרד הפרסום ונמצאים במגעים מול מספר גורמים נוספים. במהלך השנה האחרונה, ולמעשה מאז פרישתו ממקאן ב-2009 פעל מלינרסקי במספר מישורים. עיקר עיסוקו היו עבודות פרילנס עבור משרדי הפרסום הבולטים בתעשייה ועבודות עצמאיות במסגרת לפ"מ. כל זאת כשברקע הוא מחוזר על ידי משרדים במטרה לצרפו כשכיר, והוא מצידו מחפש את האופציה הטובה ביותר בשוק כדי להפוך לבעל מניות בגוף פעיל או להקים מיזם חדש.
עוד נודע לאייס, כי מלינרסקי, שאמון על גזרת הקריאייטיב, ונעים שאמון על תחום הלקוחות בונים את המשרד החדש תוך כדי שילוב יכולות בתחום הדיגיטל. לשם כך הם נמצאים בחודשים האחרונים במגעים עם מספר גורמים בשוק האינטראקטיב. נכון לעכשיו הדמות המובילה היא דני צ'כנובר מבעלי Q digital. בשלב זה של השיחות בין הצדדים טרם ידוע האם צ'כנובר יחזיק במניות במשרד המתגבש אך המגעים אינם נוגעים למשרד הפרסום שלו - Q digital.
על פניו נראה כי מלינרסקי ונעים מבקשים לשתף פעולה עם צ'כנובר בכל הנוגע להוצאה לפועל של מהלכים דיגיטליים הקשורים בלקוחותיהם העתידיים. הסיכומים הראשוניים נעשו לבינתיים ללא חוזה חתום ובימים אלו נעשות בדיקות מטעם עורכי הדין, על בסיס הצהרת הכוונות של המעורבים. בעבר שקלו מלינרסקי ונעים לצרף למשרד החדש שותף שמגיע מתחום הדיגיטל אך חלופה שכזו נפסלה שכן השניים מעדיפים בשלב זה לחבור לגוף בעל פלטפורמה פעילה ומנוסה.
יוזכר כי למלינרסקי ונעים יש עבר משותף מהתקופה בה עבדו יחד במקאן אריקסון. מאוחר יותר עזב נעים את מקאן ועבר לפובליסיס ישראל בו שימש כסמנכ"ל לקוחות עד לפני כשנה. בין השאר הוא טיפל בנטוויז'ן, 012 ובייגלה אסם. מלינרסקי שימש בעבר כאחד מכותבי "ארץ נהדרת" ותוכניות נוספות. בשוק הפרסום הוא נחשב לאחת מהאופציות המועדפות על משרדי פרסום שמבקשים לעבות את הצוותים, אם בהתמודדות על מכרזים ואם בפעילות השוטפת על לקוח כזה או אחר.
על צ'כנובר אומרים בשוק הדיגיטל כי הוא "עשה מהלך אמיץ כשפתח משרד". צ'כנובר לשעבר באידיאולוג'יק, הקים את Q digital לפני כעשור ובשנה החולפת צירף אליו את אביב שטיין מפובליסיס והילה קוניק כשותפים. אחד ההישגים הבולטים של Q digital הוא הפיכתה לאחד מספקי החברה המרכזית למשקאות קלים. המשרד מטפל מזה כשנה בתקציב דיאט קולה (לאחר כ-13 שנים שנוהל באידיאולוג'יק) וייתכן כי ירחיב את מעורבותו לאחר הפרידה של קוקה קולה ופובליסיס בתחום הדיגיטל. על לקוחות Q digital נמנים: אבוט, סימילאק, ללין, רויאלטי, רקיט בנקיזר, דיוויד שילד, מכשירי תנועה ועוד.
סער נעים, יניב מלינרסקי ודני צ'כנובר מסרו בתגובה: "כרגע אין מה להודיע, כשיהיה משהו רלוונטי, נשמח לשתף".
- 19.אחד שפעם עבד איתם 13/01/2013 17:38הגב לתגובה זוסער בנאדם אדיר, רציני, טוב, מחוייב ועם הרבה תשוקה למה שהוא עושה. למלינרסקי יש משקפיים נחמדים. או אולי נחמדות?
- 18.דרייפר 13/01/2013 09:04הגב לתגובה זושעומד על 7,000 שקל לשנה
- דון 13/01/2013 11:46הגב לתגובה זובגלל זה גם תשאר בעל מכולת ולא תתרחב לרשת סופרים:)
- 17.אסמעיל חאג' יחיא 13/01/2013 04:57הגב לתגובה זוכל הכבוד בהצלחה בדרך החדשה
- 16.לא נעים סער (ל"ת)העירקי 10/01/2013 19:51הגב לתגובה זו
- 15.10/01/2013 19:00הגב לתגובה זונראה אותם...
- 14.ספי 10/01/2013 17:48הגב לתגובה זומלינרסקי אדם עם יחסי אנוש של חייזר וכישורי קריאטיב של פקיד מס הכנסה.
- סופי 10/01/2013 21:32הגב לתגובה זותמיד כיף להזכיר למה אני מת על הענף הזה
- ענבר 10/01/2013 20:22הגב לתגובה זואם יניב פיטר אותך, כנראה שהגיע לך.
- 13.איפה ספי? (ל"ת)מיקרוב 10/01/2013 17:25הגב לתגובה זו
- 12.סער בהצלחה !!! (ל"ת)פלנינג י"ט "הבצפר " 10/01/2013 16:41הגב לתגובה זו
- 11.פלנינג י"ט "הבצפר " 10/01/2013 16:30הגב לתגובה זוסער בהצלחה !!!!!
- 10.בדרך עברו אונס אצל שטרן (ל"ת)סעריקו 10/01/2013 15:45הגב לתגובה זו
- 9.מד גירל 10/01/2013 15:39הגב לתגובה זויניב תותח - מקווה שגם השני בסדר
- 8.סער מדהים- שיהיה בהצלחה לשניכם! (ל"ת)מד וומן 10/01/2013 15:33הגב לתגובה זו
- 7.עד ששמים תמונה שלך אתה שם משקפי שמש? (ל"ת)אני 10/01/2013 15:04הגב לתגובה זו
- 6.סתם אחד (שסבל ממנו) 10/01/2013 14:53הגב לתגובה זואה, ובהצלחה כמובן
- תלמיד 10/01/2013 16:25הגב לתגובה זונראה לי שלא נעים זה הדבר האחרון שהייתי אומר עליו
- 5.אמיר 10/01/2013 14:25הגב לתגובה זובהצלחה ליניב וסער, שמצטרפים לרוח המרעננת והצעירה של משרדים כמו פוקס-גורן-גלעדי וחברון-זלצמן-שביט.
- אופטימי 10/01/2013 16:31הגב לתגובה זולהיות פרילנס זה לא בדיוק כמו שכל האחריות עליך בתור משרד...
- אופטימי פלוס 11/01/2013 11:49התשובה היא לא. הם יצליחו הרבה יותר.
- 4.אחד ממקאן 10/01/2013 14:12הגב לתגובה זומכיר גם את שני המקאניסטים האלה טוב טוב. שניהם מקצועיים , מהטובים שיצאו מהבניין הזה. ועבדתי גם עם דני צ׳חנובר. הבנאדם תותח יצירתי, מלא באנרגיות , מבין פרסום מהבטן, מספר אחת בארץ בהבנה של עולם הדיגיטל בלי כל השטיקים והגימיקים . מה שהכי יפה זה החיבור בין האנשים האלה שאפו על היציאה
- 3.מתוקים (-: (ל"ת)מישהי 10/01/2013 13:44הגב לתגובה זו
- 2.מעריצה 10/01/2013 13:05הגב לתגובה זושני אנשים מוכשרים, יצירתיים ופשוט אנשים טובים בלי בולשיט. בהצלחה!
- 1.פיצפוצית 10/01/2013 12:43הגב לתגובה זושני אנשים מוכשרים וגם נחמדים שזה לא ממש אופייני לתעשייה. בהצלחה חברים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
