פרסום ראשון

תמו ימי הפרילנס: יניב מלינרסקי וסער נעים בדרך להקמת משרד פרסום חדש

בחודשים האחרונים בדקו השניים לגבי שיתוף פעולה עם גורמים משוק הדיגיטל. נכון לעכשיו, מגעים מתקדמים מתנהלים עם דני צ'כנובר מ-Q דיגיטל
משה בנימין | (26)

כוחות השוק, השנה האחרונה הלא קלה, והדור החדש שרוצה לפרוץ קדימה מובילים כולם ליצירת גופים חדשים בשוק הפרסום המקומי. אחד כזה שעושה את צעדיו הראשונים ועתיד למשוך אליו תשומת לב מהענף הוא משרד פרסום בשותפות של יניב מלינרסקי וסער נעים - כך נודע לאייס.

לאייס נודע עוד כי, מזה מספר חודשים מלינרסקי ונעים עובדים על הקמת משרד הפרסום ונמצאים במגעים מול מספר גורמים נוספים. במהלך השנה האחרונה, ולמעשה מאז פרישתו ממקאן ב-2009 פעל מלינרסקי במספר מישורים. עיקר עיסוקו היו עבודות פרילנס עבור משרדי הפרסום הבולטים בתעשייה ועבודות עצמאיות במסגרת לפ"מ. כל זאת כשברקע הוא מחוזר על ידי משרדים במטרה לצרפו כשכיר, והוא מצידו מחפש את האופציה הטובה ביותר בשוק כדי להפוך לבעל מניות בגוף פעיל או להקים מיזם חדש.

עוד נודע לאייס, כי מלינרסקי, שאמון על גזרת הקריאייטיב, ונעים שאמון על תחום הלקוחות בונים את המשרד החדש תוך כדי שילוב יכולות בתחום הדיגיטל. לשם כך הם נמצאים בחודשים האחרונים במגעים עם מספר גורמים בשוק האינטראקטיב. נכון לעכשיו הדמות המובילה היא דני צ'כנובר מבעלי Q digital. בשלב זה של השיחות בין הצדדים טרם ידוע האם צ'כנובר יחזיק במניות במשרד המתגבש אך המגעים אינם נוגעים למשרד הפרסום שלו - Q digital.

על פניו נראה כי מלינרסקי ונעים מבקשים לשתף פעולה עם צ'כנובר בכל הנוגע להוצאה לפועל של מהלכים דיגיטליים הקשורים בלקוחותיהם העתידיים. הסיכומים הראשוניים נעשו לבינתיים ללא חוזה חתום ובימים אלו נעשות בדיקות מטעם עורכי הדין, על בסיס הצהרת הכוונות של המעורבים. בעבר שקלו מלינרסקי ונעים לצרף למשרד החדש שותף שמגיע מתחום הדיגיטל אך חלופה שכזו נפסלה שכן השניים מעדיפים בשלב זה לחבור לגוף בעל פלטפורמה פעילה ומנוסה.

יוזכר כי למלינרסקי ונעים יש עבר משותף מהתקופה בה עבדו יחד במקאן אריקסון. מאוחר יותר עזב נעים את מקאן ועבר לפובליסיס ישראל בו שימש כסמנכ"ל לקוחות עד לפני כשנה. בין השאר הוא טיפל בנטוויז'ן, 012 ובייגלה אסם. מלינרסקי שימש בעבר כאחד מכותבי "ארץ נהדרת" ותוכניות נוספות. בשוק הפרסום הוא נחשב לאחת מהאופציות המועדפות על משרדי פרסום שמבקשים לעבות את הצוותים, אם בהתמודדות על מכרזים ואם בפעילות השוטפת על לקוח כזה או אחר.

על צ'כנובר אומרים בשוק הדיגיטל כי הוא "עשה מהלך אמיץ כשפתח משרד". צ'כנובר לשעבר באידיאולוג'יק, הקים את Q digital לפני כעשור ובשנה החולפת צירף אליו את אביב שטיין מפובליסיס והילה קוניק כשותפים. אחד ההישגים הבולטים של Q digital הוא הפיכתה לאחד מספקי החברה המרכזית למשקאות קלים. המשרד מטפל מזה כשנה בתקציב דיאט קולה (לאחר כ-13 שנים שנוהל באידיאולוג'יק) וייתכן כי ירחיב את מעורבותו לאחר הפרידה של קוקה קולה ופובליסיס בתחום הדיגיטל. על לקוחות Q digital נמנים: אבוט, סימילאק, ללין, רויאלטי, רקיט בנקיזר, דיוויד שילד, מכשירי תנועה ועוד.

סער נעים, יניב מלינרסקי ודני צ'כנובר מסרו בתגובה: "כרגע אין מה להודיע, כשיהיה משהו רלוונטי, נשמח לשתף".

תגובות לכתבה(26):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 19.
    אחד שפעם עבד איתם 13/01/2013 17:38
    הגב לתגובה זו
    סער בנאדם אדיר, רציני, טוב, מחוייב ועם הרבה תשוקה למה שהוא עושה. למלינרסקי יש משקפיים נחמדים. או אולי נחמדות?
  • 18.
    דרייפר 13/01/2013 09:04
    הגב לתגובה זו
    שעומד על 7,000 שקל לשנה
  • דון 13/01/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    בגלל זה גם תשאר בעל מכולת ולא תתרחב לרשת סופרים:)
  • 17.
    אסמעיל חאג' יחיא 13/01/2013 04:57
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד בהצלחה בדרך החדשה
  • 16.
    לא נעים סער (ל"ת)
    העירקי 10/01/2013 19:51
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    10/01/2013 19:00
    הגב לתגובה זו
    נראה אותם...
  • 14.
    ספי 10/01/2013 17:48
    הגב לתגובה זו
    מלינרסקי אדם עם יחסי אנוש של חייזר וכישורי קריאטיב של פקיד מס הכנסה.
  • סופי 10/01/2013 21:32
    הגב לתגובה זו
    תמיד כיף להזכיר למה אני מת על הענף הזה
  • ענבר 10/01/2013 20:22
    הגב לתגובה זו
    אם יניב פיטר אותך, כנראה שהגיע לך.
  • 13.
    איפה ספי? (ל"ת)
    מיקרוב 10/01/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    סער בהצלחה !!! (ל"ת)
    פלנינג י"ט "הבצפר " 10/01/2013 16:41
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    פלנינג י"ט "הבצפר " 10/01/2013 16:30
    הגב לתגובה זו
    סער בהצלחה !!!!!
  • 10.
    בדרך עברו אונס אצל שטרן (ל"ת)
    סעריקו 10/01/2013 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מד גירל 10/01/2013 15:39
    הגב לתגובה זו
    יניב תותח - מקווה שגם השני בסדר
  • 8.
    סער מדהים- שיהיה בהצלחה לשניכם! (ל"ת)
    מד וומן 10/01/2013 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    עד ששמים תמונה שלך אתה שם משקפי שמש? (ל"ת)
    אני 10/01/2013 15:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סתם אחד (שסבל ממנו) 10/01/2013 14:53
    הגב לתגובה זו
    אה, ובהצלחה כמובן
  • תלמיד 10/01/2013 16:25
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שלא נעים זה הדבר האחרון שהייתי אומר עליו
  • 5.
    אמיר 10/01/2013 14:25
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה ליניב וסער, שמצטרפים לרוח המרעננת והצעירה של משרדים כמו פוקס-גורן-גלעדי וחברון-זלצמן-שביט.
  • אופטימי 10/01/2013 16:31
    הגב לתגובה זו
    להיות פרילנס זה לא בדיוק כמו שכל האחריות עליך בתור משרד...
  • אופטימי פלוס 11/01/2013 11:49
    התשובה היא לא. הם יצליחו הרבה יותר.
  • 4.
    אחד ממקאן 10/01/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    מכיר גם את שני המקאניסטים האלה טוב טוב. שניהם מקצועיים , מהטובים שיצאו מהבניין הזה. ועבדתי גם עם דני צ׳חנובר. הבנאדם תותח יצירתי, מלא באנרגיות , מבין פרסום מהבטן, מספר אחת בארץ בהבנה של עולם הדיגיטל בלי כל השטיקים והגימיקים . מה שהכי יפה זה החיבור בין האנשים האלה שאפו על היציאה
  • 3.
    מתוקים (-: (ל"ת)
    מישהי 10/01/2013 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מעריצה 10/01/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    שני אנשים מוכשרים, יצירתיים ופשוט אנשים טובים בלי בולשיט. בהצלחה!
  • 1.
    פיצפוצית 10/01/2013 12:43
    הגב לתגובה זו
    שני אנשים מוכשרים וגם נחמדים שזה לא ממש אופייני לתעשייה. בהצלחה חברים
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

דני אבדיה צילום: שוקה כהןדני אבדיה צילום: שוקה כהן

דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב בארה"ב

מי עדן משיקה עם כוכב ה-NBA דני אבדיה מהדורה מיוחדת של בקבוקים ממותגים, והגרלה שהזוכים בה יטוסו לארה"ב לשבוע של אירוח ומפגש אישי עם אבדיה, כולל צפייה במשחק ביתי של פורטלנד. הקמפיין יתועד ויעלה בכל הפלטפורמות המרכזיות, , מהטלוויזיה ועד לרשתות החברתיות. מדובר במהלך שמחזק את מעמדו של אבדיה לא רק על הפרקט אלא גם בזירה המסחרית

עוזי גרסטמן |

דני אבדיה, שעד לפני כמה שנים עוד רץ וקפץ על הפרקטים המקומיים, נהפך מאז לאחד השמות החמים ביותר בכדורסל הישראלי והבינלאומי. הוא עשה היסטוריה כבר ב-2020, כשנבחר במקום התשיעי בדראפט ה-NBA - המיקום הגבוה ביותר שאליו הגיע שחקן כדורסל ישראלי. אחרי תקופה בוושינגטון וויזארדס, המעבר האחרון שלו לפורטלנד טרייל בלייזרס נראה כנקודת המפנה בקריירה. בשלושת החודשים האחרונים הוא מציג יציבות ומספרים שלא נראו ממנו בעבר: יותר מ-20 נקודות למשחק, תרומה משמעותית בריבאונדים ובאסיסטים וחלק מרכזי בניצחונות של קבוצתו החדשה. בארה"ב כבר מדברים עליו כאחד הפורוורדים הצעירים המסקרנים בליגה, ואת העובדה הזו מי עדן בוחרת לתרגם לקמפיין גדול היקף.

הקמפיין החדש מציג בקבוקי חצי ליטר ממותגים עם דמותו של אבדיה ופקק ספורט שמותאם לאורח חיים פעיל. על כל בקבוק מופיע קוד שניתן לסריקה דרך QR, שמוביל להרשמה להגרלה שתתקיים בין 17 בנובמבר ל-18 בינואר 2026. הפרס הגדול כולל טיסה זוגית לארה"ב, שבעה ימי אירוח מלאים, מפגש אישי עם אבדיה וצפייה במשחק של פורטלנד - חוויה המשלבת בין הקרבה לכוכב הישראלי לבין ביקור באחד מהאולמות המרשימים של ה-NBA. זוכים נוספים יקבלו גופיות רשמיות וכדורי סל ממותגים וחתומים על ידי אבדיה עצמו. מי עדן מתכננת לפרסם את המהלך בטלוויזיה, ברשתות החברתיות, בסרטוני תוכן ובשלטים ברחבי הארץ, תוך תיעוד המפגשים, ההגרלות והחוויות של הזוכים.

הקריירה הנוסקת של אבדיה מרגישה טבעית למי שמכיר את הרקע שלו. אביו, זופר אבדיה, היה כדורסלן בולט ביוגוסלביה ובישראל, ולדני היה ברור מגיל צעיר שהכדורסל הוא חלק מהבית. ועדיין, מה שמגדיר אותו היום פחות קשור לגנים ויותר לאופי השקט ולעבודה הקבועה שהוא משקיע. בפורטלנד הוא מציג יכולת מקיפה: חדירות לסל, קליעות משלוש, הובלת התקפות וגם הגנה על שחקנים גדולים ממנו. המאמן נותן בו אמון בדקות החשובות, והקהל המקומי מתחיל לאמץ אותו כשחקן שעושה כמעט הכל על המגרש.

גם בזירה הבינלאומית אבדיה ממשיך לבלוט. בקיץ האחרון הוא היה הכוכב של נבחרת ישראל באליפות אירופה, שם סיפק הופעות גדולות, כולל משחק זכור במיוחד עם 34 נקודות מול סלובניה של לוקה דונצ’יץ’. התרוממותו במדי הנבחרת הפכה אותו לפנים החדשות של הכדורסל הישראלי, דמות שמצליחה לחבר בין הדור הצעיר לבין אוהדים ותיקים שמביטים בו כסמל למשהו חדש ובטוח יותר.