אירוויזיון 2025; קרדיט: טוויטר
אירוויזיון 2025; קרדיט: טוויטר
רייטינג

חדשות 12 מובילה במהדורות - כאן 11 מפתיעה בפריים טיים

קשת ממשיכה להוביל עם 15.4% בחדשות, אך כאן 11 כובש את הפריים טיים בזכות האירוויזיון עם 12.1%

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה רייטינג

מהדורת החדשות המרכזית של קשת, חדשות 12, ממשיכה להציג עליונות ברורה עם נתון צפייה מרשים של 15.4% ו-407 אלף צופים. מדובר בנתון הגבוה משמעותית מהמתחרות, כאשר חדשות 14 מצליחות להפתיע עם 8.5% ו-221 אלף צופים - נתון יוצא דופן עבור הערוץ. חדשות כאן 11 רושמות 5.8% ו-151 אלף צופים, בעוד חדשות 13 של רשת מגיעות ל-5.5% עם 160 אלף צופים בלבד.



כאן 11, תאגיד השידור הישראלי, הצליח לכבוש את הפריים טיים בזכות שידור חצי הגמר הראשון של האירוויזיון, שהניב נתון צפייה מרשים של 12.1% ו-317 אלף צופים. מדובר בהישג יוצא דופן עבור הערוץ, שבדרך כלל נותר מאחור ברצועת הפריים טיים אל מול קשת, רשת, וערוץ 14. עם זאת, הצלחת האירוויזיון מעלה מחדש את השאלות לגבי התקציבים המועברים לערוץ. לאורך השנים נשמעה ביקורת על ההשקעה הגבוהה של התאגיד בתכנים שאינם מייצרים רייטינג משמעותי באופן עקבי. בדרך כלל, רצועת הפריים טיים של כאן 11 מתקשה להתמודד עם הערוצים המסחריים, ולעיתים קרובות נמצאת במקום האחרון מבין המתחרות, הצלחת האירוויזיון הפעם היא מקרה יוצא דופן, והאתגר הגדול הוא כיצד לשמור על המומנטום גם בהמשך.


במקביל, תוכניות הריאליטי המרכזיות של הערוצים המסחריים מצאו עצמן מתחת לשידור האירוויזיון. "הבוגדים" של קשת הסתפקו ב-10.9% ו-270 אלף צופים, ואילו "הפטריוטים" בערוץ 14 רשמו 9.1% ו-265 אלף צופים. רשת, עם התוכנית "אבודים", נותרה מאחור עם 6.4% בלבד ו-151 אלף צופים.


בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, הוצגה הצעה לפיקוח ממלכתי על מדידת הרייטינג. מאחורי הדרישה – חשד של גופים תקשורתיים ואנשי ציבור שהשיטה הקיימת אינה משקפת את המציאות, אלא מנציחה סדר כוחות שמעדיף ערוצים ותיקים ובעלי השפעה. מן העבר השני, גופי המדידה, הערוצים המרכזיים והמפרסמים הגדולים – מזהירים: כל ניסיון לרגולציה פוליטית יוביל לערעור האמון, לפגיעה בתחרות ולפוליטיזציה של כלי תקשורת. להרחבה: הקרב על הרייטינג: כשהצפייה הופכת לשדה קרב פוליטי וכלכלי

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.