21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שימו לב: האיתות שמספק כעת הכלכלן הראשי באוצר - לגבי כיוון מחירי הדירות

האוצר פרסם היום את הסקירה השבועית, עם התמקדמות בשוק הנדל"ן למגורים. ויש שם איתות למצב העניינים
 |  38
שוק הנדל"ן
Share
משרד האוצר בסקירה הכלכלית השבועית מתמקד בענף הנדל"ן ומציג כי אחרי רמת רכישות נמוכה יחסית בחודשיים ינואר-פברואר, בחודש מארס נרשם גידול של 15% בהיקף רכישות הדירות ל-11 אלף. בתוך כך, בסקירה מודגש כי ייתכן שהמשקיעים שינו את הציפיות שלהם בכל הקשור להמשך עליית מחירי הדירות.  


בסקירה ציינו כי בפילוח גיאוגרפי בולט אזור המרכז עם גידול חריג (36% אחוזים) במספר העסקאות, המתרכז בפלח השוק של הדירות החדשות, זאת במידה רבה על רקע שיווק גדול של דירות במסגרת "מחיר מטרה" בראש העין. יצוין כי בישוב זה צפויים בחודשים הקרובים שיווקם של מאות יח"ד נוספות במסגרת "מחיר מטרה" ו"מחיר למשתכן". סביר להניח כי זהו אחד ההסברים לירידה החדה במכירת דירות חדשות "במחירי השוק" בישוב זה בחודש מרץ, בפרט בפלח השוק של רוכשי דירה ראשונה.

מכירת דירות ע"י משקיעים רושמת גידול משמעותי מאז נובמבר האחרון. כך, מרמה של 1.2 אלף דירות שמכרו משקיעים בחודש אוקטובר 2015 הלך ועלה מספר הדירות שמכרו המשקיעים עד לרמה חודשית ממוצעת של אלפיים דירות בחודשים ינואר-מרץ השנה.בהשוואה היסטורית זוהי אחת הרמות הגבוהות במכירות המשקיעים בשנים האחרונות, כאשר רמה דומה של עסקאות, או גבוהה ממנה, נרשמה באותן פעמים רק על רקע אירועים חריגים, כגון שינויי מיסוי או פיזור הכנסת בשלהי 2014. משקל רכישות המשקיעים בסך העסקאות בחודש מרץ נותר על רמתו הנמוכה, כ-20% מסך העסקאות. זאת לעומת שיעור של 27% מסך העסקאות בחודש מרץ אשתקד, טרם הכבדת המיסוי, כמו-כן תרם לגידול זה שיווק רחב היקף של פרויקט יוקרה ברמת גן.

המשקיעים מוכרים, איתות לשינוי כיוון במחיר הדירות?

בדו"ח הכלכלן הראשי באוצר יש התייחסות ספציפית לכך שהמשקיעים בשוק הנדל"ן למגורים מוכרים דירות בקצב הולך ועולה. וכך נכתב בדו"ח: "העובדה לפיה הגידול במכירות המשקיעים מאז הרבעון האחרון אשתקד מתרחש שלא על רקע אירועים חריגים כבעבר יש בה כדי להגדיל את הסבירות לפיה ההאצה במכירות המשקיעים משקפת שינוי בציפיות ביחס לרווח ההון הגלום בהמשך החזקת הנכס". 

"ממצא נוסף שיש בו לחזק את ההשערה לפיה חל שינוי ציפיות בשוק ניתן למצוא ב"מלאי" הדירות בהמתנה הנמצאות בשוק נכון לסוף מרץ 2016. מלאי זה עומד על  13.8 אלף דירות, ירידה של 13% בהשוואה לסוף דצמבר 2015. זוהי גם הרמה הנמוכה ביותר של פרמטר זה מאז 2009, עת החלו משפרי הדיור ל"אגור" דירות, על רקע הציפיה להמשך עליות המחירים בשוק". 'דירות בהמתנה' אלו אותן דירות של משפרי דיור שרכשו דירה אך עדיין לא מכרו את הדירה הקודמת (רלוונטי לשאלת תשלום מס הרכישה).

בתרשימים הבאים מציג האוצר את העלייה בדירות שנמכרו ע"י משקיעים, ואת הירידה במספר הרכישות נטו מצד משקיעים בפריפריה: 



 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

38 תגובות ב-22 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
22 מ.א. 29/05/2016 22:36 50000 דירות בשנה זה מיליון דירות בעשרים השנים הבאות !!!
אני רואה רק כוון אחד במחירים- למעלה !!!!
21 קליפ 29/05/2016 21:50 נערי האוצר הערמומים פרסמו את המאמר השקרי
למה בעילום? כמו גנב קטן בלילה? למה בגרף מסתירים נתונים מלפני שנת 2011??? נראה כמו עוד נסיון השחלה של הזוגות הצעירים שימתינו עד שיזדקנו בשכירות
20 קליפ 29/05/2016 21:41 זוג צעיר ומפונק בהריון----תתעוררו!!
בפריפריה הדירות בחצי חינם. בחצי משכנתא. רכבת ישראל תקח אותכם במהירות (יחסית) האור לת"א. אם נהיה מאות אלפים הפריפריה ייהפך למרכז. מסובך?
ררר 31/05/2016 16:52 חצי חינם? חחח מיליון וחצי שקל? מקסימום חצי מיליון זה
המחיר הראוי , לא חצי חינם ולא נעליים. הפריפריה חשופה ביותר לנזקי מיתון ואתה הולך להרגיש זאת בקרוב.
19 כלכלן 29/05/2016 20:23 הנדלן במחירי בועה,נקודה!!!!!
בכלכלה סופן של בועות להתפוצץ.
18 עופר 29/05/2016 18:52 כלל כלכלי בסיסי: הביקוש גובר על ההיצע בפער גדול, לא
תהיה ירידה במחירים וכרגע בדובר על מחסור של יותר מ 100000 דירות , אז למה שירדו המחירים?
כלכלן כלכלי 29/05/2016 23:41 זה מה שמכרו לך. אין שום מחסור
המשקיעים תפסו את מקומם של הזוגות הצעירים ועכשיו הם יוצאים מהשוק
17 משקיע בדירה 29/05/2016 18:30 יש עשרות אלפי דירות שלא מצליחים להשכיר (ל"ת)
16 שמעון 29/05/2016 17:38 ניסיון להוריד מחירים
האוצר מנסה להוריד מחירים דרך כותרות .הציבור עדיין קטנה ובגדול
15 נדלן 29/05/2016 17:21 האוצר חומק מאחריות
מעניין שבחודש הקודם כשהיה ירידה בקצב המכירות לא אמרו שזה מראה ש"המשקיעים מעריכים שהדירות יעלו ושומרים על הדירות שלהם " אלא אמרו שיש מיתון במכירות , בקיצור נתוני הדירות גמישים כל חודש מסובבים לאן שמתאים
14 כחלון היח"צן!!! 29/05/2016 17:12 האוצר מסלף את הנתונים כדי לנסות להוריד מחירים!! (ל"ת)
13 vvc 29/05/2016 16:59 כל עוד הריבית נמוכה המחירים ימשיכו לעלות צפי להמשך5שנים
כל עוד הריבית נמוכה (1%-2%)משתלם לקחת משכנתא לקנות דירה ולהשכיר בריבית עם תשואה 3.5%-5% השוכר ממן למשקיע את הדירה נטו. ושלא יעבדו עלכם. הערה: ביזפורטל את יכולים לעשות לי בלוק של 30 סימני יד למטה כפי שאתם עושים מדי פעם לתגובות שלי!!! מעניין שרק אצלכם אני מקבל את התגובות האלו (חשוד ביותר)
ק 29/05/2016 18:08 הריבית לא נמוכה, הריבית הריאלית היום היא הגבוהה מזה
שנים על גבי שנים , אבל אין לך מושג....אתה אוכל רק מה שמאכילים אותך...ואתה תפסיד ובגדול.
vvc 30/05/2016 08:02 מה קשור לריבית ראלית גבוהה! תעשה חשבון פשוט....
ריבית שאתה מקבל על שכירות פחות ריבית שאתה משלם למשכנתא (גם אם היא ריבית גבוהה) תקבל פער גדול לטובתך. אבל כנראה אתה מעמך שלא מבינים כלום בכלכלה וגורלך לעבוד קשה כל חייך (וזה מעציב אותי ולא משמח אותי לידיעתך)
12 אבי 29/05/2016 15:39 המחירים ימשיכו לעלות
המשקיעים מוכרים לישראלים וכך המחירים ימשיכו לעלות
11 איתי 29/05/2016 15:32 תראו מה רואים בכניסה לאשקלון
מרוב מנופים לא רואים את העיר. אתם חושבים שקבלנים ובנקים שממנים אותם פראיירים ?
ק 29/05/2016 18:13 אם אימפריית הבנקאות האמריקנית כמעט קרסה ב-2008
לחלוטין והם הכי לא פראיירים בעולם...אז מי אלה הקבלנים בישראל? אתה חושב בצורה מיושנת שתגרום לך להפסדים, הכלכלה יותר חזקה מהכל.
10 לא 29/05/2016 15:30 פשוט לא שווה יותר את הסיכון להשקיע
בדירה. הגענו לטופ מבחינת היכולת לשלם על רכישה או שכירת דירה. אנשים כבר חנוקים. לא שווה לי להחזיק דירה בשביל סיכוי של עוד 5 אחוז עלייה מקסימום. לעומת סיכון נפילה של 20-30 אחוז...
9 הכל שאלה של ריבית 29/05/2016 14:43 ריבית האפס הרסה מדינה
הרחיבה פערים ניפחה בועות והרגה חוסכים
איתי 29/05/2016 16:40 נניח שהיו משאירים את הריבית למעלה
ריבית גבוהה > משקיעים מחו"ל מזרימים כספים לישראל > שקל מתייקר - שקל אחד שווה לדולר אחד > חברות מסחריות גם ישראליות וגם בינלאומיות בישראל צריכות לשלם 9500 דולר שכר ממוצע לעובד > חברות מעבירות את הפעילות לחו"ל > אבטלה מגיעה ל-30%, כמו בספרד > דירה בתל אביב עולה 1.5 מיליון שקל... שזה 1.5 מיליון דולר. משהו לא מסתדר ?
8 יום טוב 29/05/2016 14:41 תקראי את הניתוחים של עו"ד דוד לוי
עו"ד דוד לוי ביצע ניתוחים וכתבות מ 2010 וכלום לא השתנה...חפשו בגוגל את דברי הנביא דוד לוי ביזפורטל...עד לאן יובילו...טוב שלא כולם הקשיבו...
7 הישועה לא מכאן 29/05/2016 14:16 אחוז אפסי ביחס למספר דירות שבידי משקיעים
משקיעים הם סולידים בטבעם מחזיקים ברכוש וכמעט שלא מוכרים.
6 אחד העם 29/05/2016 14:09 השינוי יגיע מכיוון המצב בשוק העבודה
כאשר תגיע האטה כלכלית או חלילה מיתון ועמיו גידול באבטלה. אז נראה את הזוגות הצעירים עמוסי המשכנתאות והשכירויות הגבוהות ... קורסים. המצב היום הוא בועתי בהיבט כושר ההחזר של הלווים
5 חושב 29/05/2016 14:08 רק שאלה :
אפשר לסחות לימון עוד קצת או שפיצוץ כבר כאן?
חושף נדלניסטים 29/05/2016 14:36 האמת שהמועד המדוייק קשה לחיזוי, אבל הפיצוץ הוא ממש קרוב (ל"ת)
אם המחירים מופקעים 30/05/2016 11:53 איך זה שחברות בניה פושטות רגל? (ל"ת)
4 הכסף החכם יוצא 29/05/2016 14:00 ברוכים הבאים למיתון (ל"ת)
3 האוצר מריץ מחירים 29/05/2016 13:59 האוצר יגרום להכפלת שכ"ד באזור המרכז
המשקיעים בישראל מוכרים דירות, ורוכשים דירות להשכרה בחו"ל .... האוצר מעודד צעירים לרכוש דירה בפריפריה, ומעניק לכל רוכש מתנה של כ- 250,000 שקל לדירה ... הצעירים הפכו למשקיעים המצפים להשכיר את הדירה בפריריה ולשכור דירה במרכז ... צימצום מספר הדירות לה/שכרה ועליית הביקושים, תביא בקרוב להכפלת שכ"ד באזור המרכז
משכיר 5 דירות 29/05/2016 17:06 שכר דירה בת"א ירד 2% בשנה האחרונה, בדוק באתר הלמ"ס, כנס
למחירים ממוצעים של שכר דירה חופשי. היתה עליה של 65% מאז שנת 2008 ועד סוף 2014 ומאז בקושי זז, אפילו יורד. בשנה הבאה צפויים הרבה סיומי בניה, כלומר הרבה היצע להשכרה או היצע ששוכרים קיימים חיכו שייגמר לבנות כדי להיכנס לגור שם בעצמם (ואז הם מפנים את הדירה שהם שוכרים היום והיא תהפוך להיצע זמין להשכרה לאחרים)
לא 29/05/2016 15:32 אי אפשר להעלות יותר את שכר
הדירה, בגלל זה מוכרים יא חביבי...שכר דירה זה מזומן ולאנשים אין יותר ממה שיש עכשיו
חושף נדלניסטים 29/05/2016 14:35 אם יש יותר משקיעים (לטענתך), אז יש גם יותר דירות להשכרה
ואם אין שוכרים במקום מסויים, מחיר השכירות גם יותר דרסטית.. האמת שאני לא מבין את ההגיון שלך (למרות שאני מבין את מה שעומד מאחורי הצגת הרעיון)
אני לא הוא, אבל 29/05/2016 14:53 מה לא ברור?
יהיו יותר משקיעים בארץ, אבל פחות במרכז ויותר בעפולה (לדוגמא). כיוון שלא יהיו פחות המתגוררים במרכז (פשוט עתה תהיה להם דירה בעפולה), אבל כן יהיו פחות משקיעים במרכז (אלו שמשכירים את דירותיהן) - הסבירות היא שהביקוש ישאר קבוע (נניח) וההיצע יירד, ומכאן המחירים יעלו.
2 אברום 29/05/2016 13:49 למספר 1, מצטרף לכותרת שכתבת... (ל"ת)
1 שטויות במיץ 29/05/2016 13:39 שטויות במיץ
באיזור הדרום קונים דירות להשקעה כמו לחם, לא מפחדים ממס רכישה 8%.
םם 29/05/2016 15:35 מי שמשקיע במחירים של היום
ישאר עם ה*ין ביד...בטח ובטח בדרום...הדרום יהיה הראשון להיפגע ממיתון.
חושף נדלניסטים 29/05/2016 14:33 מה קרה אינטרסנט? נכנסת לפאניקה?
אין לך בושה לנסות להכניס אנשים חדשים למעגל המשיקיעים ולהרוס להם את החיים?
משכיר 5 דירות 29/05/2016 17:05 השוק מתנהג כפי שחזה הסרטון "הסיבה האמיתית לעליית מחירי
הדירות, והסיבה שבקרוב הם יירדו". מדובר בסרטון יוטיוב עם 20,000 צפיות. חפשו בגוגל את שמו
חזי 29/05/2016 21:15 סרטון חזק אחי! (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש