יש לכם רכב מתוצרת GM או B.M.W או פורשה - שימו לב לתקלות

רכבים 'גדולים' מתוצרת ג'י.אמ. ארה"ב עלולים לאבד את מערכת ההיגוי שלהם, גם רכבי היוקרה של פורשה נקראים למוסך לתיקון מהיר
עידן קייסר |

יצרנית המכוניות האמריקנית הענקית ג'נרל מוטורס (סימול: GM) קוראת לבעלי 6,159 רכבים מתוצרתה להגיע עם הרכבים למוסכים המורשים, זאת מחשש לאיבוד שליטה פוטנציאלי במערכות ההיגוי.

היצרנית מודיעה על ריקול של דגמים מסוימים משנת הייצור 2012, ביניהם שברולט אקספרס, ג'י.אמ.סי סאוונה, שברולט סאברבן וג'י.אמ.סי יוקון XL. הריקול נובע כתוצאה מחשש שאחד מהצירים המרכזיים של הגיר עלול להישבר, מה שיכול להביא לאובדן שליטה על מערכת ההיגוי ולסיכון מוגבר לתאונות.

מחברת ג'נרל מוטורס נמסר כי הנושא התגלה על ידי הספק של המפעל בזמן בחינות של מערכות ההיגוי והגיר, ושאיפיון התקלה יכול להתגלות רק לאחר 'לפחות' 5 חודשים של שימוש ממושך. יצרנית הרכבים הודיעה שלפי מיטב ידיעתה, לא היו תאונות, פציעות או טענות הקשורות לנושא הריקול.

יצרנית רכב נוספת שמודיעה היום על ריקול היא פורשה היוקרתית, אשר קוראת ל-1,232 בעלי רכבים מתוצרתה להגיע למוסך מחשש שתקלות שהיא חשפה עלולות לגרום לרכבים להישרף.

מדובר ברכבים מסוג פורשה קררה 911 קופה S, אשר נמכרו בארצות הברית. מקור התקלה הוא בהתנגשות מסוימת בין מערכות הקירור לבין מערכות הדלק, אשר עלולה לגרום למערכת הדלק להיתנתק. דליפה במערכת הדלק עלולה להביא את הרכב לעצירה, או במקרה החמור, עלולה לגרום להצתת הרכב ולבערה. גם פורשה הודיעה כי לפי מיטב ידיעתה, לא ארעו תאונות או פתיעות שנבעו מבעיה טכנית זו.

זאת ועוד, פרסמה היום חברת בי.אמ.וו (B.M.W) קוראת ל-1.3 מיליון בעלי רכבים מסדרה 5 ו 6, משנות הייצור 2003 ועד 2010 להגיע למוסך לתיקון הרכב. החברה גילתה כי במקרים נדירים, אחד הכבלים של המצבר התא המטען לא הותקן בצורה נכונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה

או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה השקעות מיתוסים
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם: 1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים. 2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר. 3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון. 4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות. 5."הבורסה תעשה אותך עשיר": הרבה משקיעים טועים לחשוב ומחשבים את התשואה שלהם במונחים נומינליים, נכון יהיה לעשות זאת במונחים ריאליים. יש לנקות אינפלציה,מיסים,עמלות ודמי ניהול, כל אלו מפחיתים את התשואה. בסופו של דבר שוק המניות לא עושה אותנו עשירים, הבורסה יכולה להגן על העושר שלך ולשמור על כוח הקנייה אבל זהו לא המקום שבו רובנו יעשו את ההון שלנו. 6."אתה חייב להכות את השוק": זה נכון שקשה להימנע מהפיתוי התמידי להכות את השוק, אך פעמים רבות ניסיון זה נועד להיכשל ומסתיים בהפסדים כואבים. הסיכונים שנלקחים בכדי להשיג מטרה זאת נעשים בדרך כלל באופן לא רציונלי וחושפים את תיק ההשקעות שלכם לסיכונים הרבים בשוק המניות. 7."קניית מניות לטווח הארוך היא האסטרטגיה הטובה ביותר": אומנם על פי מחקרים שיטה של "קנה והחזק" יכולה להניב תשואה יפה של כ-12% אך כמו שאנו יודעים התיאוריה רחוקה מהמציאות ולא תמיד אנחנו מסוגלים להחזיק מניות לטווח ארוך ונאלצים אף לממש אותן בהפסד ברגע שזקוקים למזומנים.