יש לכם רכב מתוצרת GM או B.M.W או פורשה - שימו לב לתקלות

רכבים 'גדולים' מתוצרת ג'י.אמ. ארה"ב עלולים לאבד את מערכת ההיגוי שלהם, גם רכבי היוקרה של פורשה נקראים למוסך לתיקון מהיר
עידן קייסר |

יצרנית המכוניות האמריקנית הענקית ג'נרל מוטורס (סימול: GM) קוראת לבעלי 6,159 רכבים מתוצרתה להגיע עם הרכבים למוסכים המורשים, זאת מחשש לאיבוד שליטה פוטנציאלי במערכות ההיגוי.

היצרנית מודיעה על ריקול של דגמים מסוימים משנת הייצור 2012, ביניהם שברולט אקספרס, ג'י.אמ.סי סאוונה, שברולט סאברבן וג'י.אמ.סי יוקון XL. הריקול נובע כתוצאה מחשש שאחד מהצירים המרכזיים של הגיר עלול להישבר, מה שיכול להביא לאובדן שליטה על מערכת ההיגוי ולסיכון מוגבר לתאונות.

מחברת ג'נרל מוטורס נמסר כי הנושא התגלה על ידי הספק של המפעל בזמן בחינות של מערכות ההיגוי והגיר, ושאיפיון התקלה יכול להתגלות רק לאחר 'לפחות' 5 חודשים של שימוש ממושך. יצרנית הרכבים הודיעה שלפי מיטב ידיעתה, לא היו תאונות, פציעות או טענות הקשורות לנושא הריקול.

יצרנית רכב נוספת שמודיעה היום על ריקול היא פורשה היוקרתית, אשר קוראת ל-1,232 בעלי רכבים מתוצרתה להגיע למוסך מחשש שתקלות שהיא חשפה עלולות לגרום לרכבים להישרף.

מדובר ברכבים מסוג פורשה קררה 911 קופה S, אשר נמכרו בארצות הברית. מקור התקלה הוא בהתנגשות מסוימת בין מערכות הקירור לבין מערכות הדלק, אשר עלולה לגרום למערכת הדלק להיתנתק. דליפה במערכת הדלק עלולה להביא את הרכב לעצירה, או במקרה החמור, עלולה לגרום להצתת הרכב ולבערה. גם פורשה הודיעה כי לפי מיטב ידיעתה, לא ארעו תאונות או פתיעות שנבעו מבעיה טכנית זו.

זאת ועוד, פרסמה היום חברת בי.אמ.וו (B.M.W) קוראת ל-1.3 מיליון בעלי רכבים מסדרה 5 ו 6, משנות הייצור 2003 ועד 2010 להגיע למוסך לתיקון הרכב. החברה גילתה כי במקרים נדירים, אחד הכבלים של המצבר התא המטען לא הותקן בצורה נכונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דגל ארה"ב
צילום: Frank Brueck

לא יאמן: מספר מטורף בדו"ח התעסוקה האמריקני לחודש יוני - השווקים גועשים

אחרי כל החששות ואירוע הברקזיט, דו"ח התעסוקה לחודש יוני שולח זריקת הרגעה
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה תעסוקה
דו"ח התעסוקה האמריקני מנפץ את כל התחזיות עם תוספת משרות של 287 אלף בחודש יוני. הצפי היה לתוספת של 170-180 אלף בלבד. מדובר בתוספת המשרות החודשית הגדולה מזה 8 חודשים ובעיקר בזריקת הרגעה ענקית לשווקים אחרי תוספת המשרות העלובה בחודש מאי (38 אלף, הנתון הגרוע מאז 2008) ואירוע ה'ברקזיט' שהצית אי ודאות גדולה בשווקים . שיעור האבטלה אמנם עלה מ-4.7% ל-4.9% אבל הדבר נגרם בשל כניסה של יותר אנשים לשוק העבודה והדבר מעיד ככל הנראה דווקא על עוצמה של שוק העבודה (שכן אנשים חושבים שיש להם סיכוי למצוא תעסוקה) ולא להיפך. הנתון החזק כ"כ לחודש יוני למעשה מאותת באופן ברור כי הנתון הגרוע לחודש מאי (שגם בפד' היו מאוד מוטרדים ממנו) הינו ככל הנראה אירוע נקודתי ולא מייצג. ורק נציין כי הדו"ח למאי עודכן מטה לתוספת של 11 אלף משרות בלבד. הדו"ח לחודש יוני עשוי להשפיע על צפי הסוחרים בכל הקשור לתיזמון העלאת הריבית בארה"ב, אחרי שבימים האחרונים הצפי התרחק עד לתחילת 2019. אם יש סעיף מאכזב בדו"ח התעסוקה ליוני, זה נתון השכר השעתי שרשם עלייה של 0.1% בלבד אל מול צפי לעלייה של 0.2%. ברמה שנתית השכר השעתי רשם עלייה של 2.6%. התגובה המידית בשווקים: החוזים עברו לעליות של עד 0.6% לאחר שטרם פרסום הדו"ח נסחרו בעליות מינוריות כך נראית תוספת המשרות בחודשים האחרונים: