רונאלדו
צילום: צילום מסך UEFA

כרטיס לליגת האלופות של אסיה על הפרק: רונאלדו פוגש את דאבור

הכוכב הפורטוגלי יפגוש את הכוכב הישראלי והשניים ינסו לעלות לליגת האלופות. מה שווי השוק של שני המועדונים ומה הקשר למכבי חיפה?

מיכאל וייסרמן |

רוב העניין בכדורגל העולמי בשנים האחרונות נתפס בליגת האלופות של אירופה שם שיחקו כל כוכבי תבל אך העונה עניין רב נמצא גם באסיה וזאת גם בשל מעברם של כוכבים רבים מאירופה לכסף הגדול של ערב הסעודית וגם בשל מעברם של שני ישראלים לקבוצות באיחוד אמירויות והם מונאס דאבור ועומר אצילי.

יהרוס לרונאלדו? דאבור (צילום: שבאב אל האלי)

הערב (שלישי) ייערך קרב אדיר בין אל נאסר מערב הסעודית לבין שבאב אל האלי מאיחוד אמירויות והמנצחת תזכה בכרטיס לליגת האלופות של אסיה ואילו המפסידה תישאר מחוץ לתחרות. למעשה מדובר בקרב ישיר בין הקבוצה של כריסטאנו רונאלדו וחבריו לבין הקבוצה של מונאס דאבור.

על הנייר נראה שיש יתרון ברור לאל נאסר וזאת למרות שפתחו רע את העונה. אל נאסר פתחה את העונה עם שני הפסדי ליגה ועל פי התקנון מחויבת להגיע למשחק הזה עם חמישה זרים משמע שחקנים משמעותיים יישארו מחוץ לסגל. שווי השוק של אל נאסר הוא 151.08 מיליון אירו. במפתיע אז שווי השוק של רונאלדו הוא אומנם 15 מיליון אירו בלבד ולא מדובר בשחקן הגבוה ביותר במועדון. מי שנחשב לשחקן בעל שווי השוק הגבוה באל נאסר הוא סקו פופאנה ששווה 32 מיליון אירו. מעבר לכך יש שני שחקנים בעלי שווי שוק של 25 מיליון אירו והם הקשר, מרסלו ברוזוביץ' שהגיע הקיץ מאינטר וסאדיו מאנה שהגיע לאחרונה מבאיירן מינכן. עוד שחקן ששווה תזכורת הוא השוער דויד אוספינה ששווי השוק שלו 3 מיליון אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.