מתחם ביג רמת השרון
צילום: יסקי מור סיוון אדריכלים

בשל הקרבה למטרו: הופקדה תוכנית להקמת מגדל תעסוקה ברמת השרון

התוכנית, על שטח כולל של כ-44 דונם, ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2. בימים אלה מוקם מגדל תעסוקה בן 45 קומות ואליו יצטרף מגדל נוסף בן 50 קומות
איציק יצחקי | (1)

בשל הקרבה למטרו החליטה הוועדה המחוזית תל אביב להפקיד תוכנית להקמת מגדל תעסוקה נוסף בן 50 קומות במתחם "ביג" ברמת השרון.

התוכנית הינה על שטח כולל של כ-44 דונם. היא ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2 בשטח התוכנית מתבצעות בימים אלו עבודות להקמת מתחם "ביג" שהינו מבנה מסחרי בן שתי קומות, ומעליו מגדל תעסוקה בן 45 קומות. הוועדה המחוזית אישרה כעת הקמת מגדל שני בתחום המתחם, כך שיכלול סך הכל שני מגדלי תעסוקה של עד 50 קומות. בנוסף, התוכנית כוללת גם 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. סה"כ מוספיה התוכנית 95,000 מ"ר על השטחים המאושרים כיום במתחם.

השטח בו מתוכננת התוכנית, עתיד לשנות פניו לאור הקמת תחנה של קו מטרו M3. בימים אלו מקודמת תוכנית מדיניות למתחם צפון גלילות כולו, הבוחנת מכלול של נושאים תכנוניים בתחום צפון גלילות, היות והשטח נכלל בתחום תמ"א 70. בהתאם להוראות התמ"א, הקובעת בהוראותיה כי באזורי פיתוח, הבניה תקודם לפי תכנון למתחם הפיתוח בשלמותו. תוכנית המדיניות צפויה לדון במליאת הוועדה המחוזית, בראשות ערן ניצן, בחודשים הקרובים.

מגדל רמת השרון. הדמיה: יסקי מור סיוון אדריכלים

הדמיית הפרוייקט (יסקי מור סיוון אדריכלים)

תוכנית מתחם ביג הינה תכנית מתאר מקומית המציעה עיבוי הבינוי המאושר לתעסוקה. בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית, התוכנית אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: מטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת. כמו כן, התוכנית מסדירה מעברי גשרים לכיוון מערב, מעל כביש ארצי מס' 2 (כביש החוף), על מנת להבטיח קישוריות מיטבית בין העיר רמת השרון, דרך העיר הרצליה לקו הירוק של הרכבת הקלה ועד לים.

 

בשטח התוכניות חלו מגבלות גובה הן בשל נתיבי טיסה בין היתר משדה התעופה "דב הוז". בשנת 2019 השדה נסגר ופונה, ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו דבר שאפשר את קידום התוכנית.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כלכלן 02/05/2023 15:18
    הגב לתגובה זו
    לא ברור למה המדינה לא מעודדת בנייה רבה ככל הניתן. במקום לאשר הוספה של שני מגדלי משרדים בלבד, תאשרו ליזמים גם בניין שלישי של מגורים (למכירה/להשכרה). גם המדינה תקבל עוד כסף, גם לקבלנים תהיה עוד עבודה וגם זה יאפשר להגידל את ההיצע.
יעקב אטרקצי אאורה נדלן
צילום: ראובן קופצ'ינסקי
מחירי הדירות

"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה

 ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%, 

צלי אהרון |

"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא: 

 


אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים  (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק.  יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה. 


אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.


הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים. 

יעקב אטרקצי אאורה נדלן
צילום: ראובן קופצ'ינסקי
מחירי הדירות

"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה

 ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%, 

צלי אהרון |

"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא: 

 


אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים  (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק.  יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה. 


אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.


הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים.