על הכוונה של סטלה הנדלר כשהיא אומרת "החברה מותקפת"
מנכ"לית בזק סטלה הנדלר הסבירה אתמול במכתב ששלחה לעובדי החברה בהקשר של חקירת רשות ניירות ערך את בעל השליטה ונושאי תפקידים בחברה, כי "בזק חווה מתקפה מאד לא פשוטה". הבחירה של הנדלר להשתמש במונח 'מתקפה' ללא ספק נועד לאחד את עובדי החברה מול אותו גורם תוקף: הציבור, התקשורת, רשות ניירות ערך... 'כולם אשמים אבל לא אנחנו'. אין שום התייחסות לאירוע הספציפי שהביא לאותה 'מתקפה' זדונית, אין לקיחת אחריות.
למה לא התייחסה הנדלר לסמנכ"ל הכספים שפרש רק לאחר 8 חודשים, לבונוס השמן שקיבל מנכ"ל yes או אולי להסביר מדוע היא נהנתה מעלות שכר של 4.3 מיליון שקל בשנה החולפת, הרבה מעבר לשכר הממוצע בחברה, למרות ירידה ברווחיות? על מה ניתן השכר אם לא על דמי שתיקה, לכאורה, שיאפשרו את ניפוח השווי של yes. הרי אם יימצא שהחשדות נכונים, הנדלר וחבריה לדירקטוריון למעשה מעלו בתפקידם, הפרו אמונים לבעלי המניות ומיותר לציין שאינם מצדיקים שכר כזה, או בונוס כמו זה שקיבל מנכ"ל yes.
אז מה קרה פה בעצם, לכאורה. מנכ"לית של חברה ציבורית מעלה בתפקידה כשהעדיפה את טובת בעל הבית על טובת הציבור, קיבלה על כך תשלום נאה ביותר, יש לומר מנקר עיניים (בטח על רקע החשדות), ואם לא די בכך, לאחר כל זה, אנחנו הציבור - רשות ניירות ערך - התקשורת, זוכים להיות התוקפים בכל הפרשה רק כי ביקשנו לחקור לאן הלך הכסף?
- 18.דן 02/07/2017 12:52הגב לתגובה זוצביעות.
- 17.נון 28/06/2017 14:08הגב לתגובה זוהכי מצחיק זה שמנכלית בזק מפיצה בכל העולם תמונת פוטושופ הזויה שלה. מי שלא מכיר יכול לחשוב שמדובר במירי נבו למרות שבמציאות היא הרבה יותר דומה למרגלית צנעני
- 16.אלי 26/06/2017 16:31הגב לתגובה זוכל מילה בסלע !
- 15.סטאעלה את כזאת או שאת עושה את עצמך (ל"ת)שמוליק 26/06/2017 16:25הגב לתגובה זו
- 14.סטלה מזכירה לי לטאה. חייבת להתפטר. בקרוב מאד תפוטר ! (ל"ת)הנביא יחזקאל 26/06/2017 13:51הגב לתגובה זו
- 13.זאת התרבות בארץ 26/06/2017 13:38הגב לתגובה זוולא רק בבזק אז תעזבו את הפיונים ותלכו על המלך.
- 12.פישדנקאלו 26/06/2017 12:05הגב לתגובה זוכל עוד לא ישתנה הליך בחירת הדירקטוריונים ובמיוחד הדחצ"ים,אין סיכוי שהחברות הציבוריות לא יהיו בכיסם של של בעלי השליטה. אפשרות בחירה היא הקמת ועדה ע"י רשות ני"ע שתכלול שופטים ומומחים אקדמאים בלתי תלויים שיהיו הבוחרים הבלעדיים של הדחצ"ים לכהונה בת 5 שנים.ואז אולי סטלה הנדלר ודומיה יהיו נחלת העבר
- 11.סטלה תמיד היתה נחש לא קטן, עוד בימי 012 והלאה... (ל"ת)כולם מכירים ויודעים 26/06/2017 11:11הגב לתגובה זו
- 10.צודק 100% !! (ל"ת)רועי 26/06/2017 10:59הגב לתגובה זו
- 9.אזרחית 26/06/2017 10:54הגב לתגובה זו1. כאשר שודדים את הציבור וגונבים את דעתו אין זו מיתקפה 2. בשעה הזאת רק התפטרותה של המנכ"לית תייצב את בזק .
- 8.זהבית 26/06/2017 10:51הגב לתגובה זוכתבה מצוינת וחשובה
- 7.לגיא בן סימון-כל הכבוד.תחשוף כל המושחתים.. (ל"ת)גמלאי בזק 26/06/2017 10:50הגב לתגובה זו
- 6.גמלאי בזק/משקיע 26/06/2017 10:41הגב לתגובה זואו לזרות חול בעיני העובדים..אף אחד לא מאמין לך!והאמת - מתחילה לצוץ והסרחון והרקב הולך וגדל.מעלת באימון החברה ובנו כמשקיעים. והכתבה טובה מאד כל הכבוד.להמשיך לחשוף.לכי הביתה!
- 5.מושחתים , מועלים בתפקידם (ל"ת)שומר הסף 26/06/2017 10:39הגב לתגובה זו
- 4.מני 26/06/2017 10:36הגב לתגובה זוהגיע העת שהמנהלים הבכירים ישלמו על המניפולציות הפיננסיות ובגדול! כולל מנהלים שכירים כמנכ"ל וכולל כל חברי הדירקטוריון! עד שלא יכניסו אנשים לכלא הרעה החולה הזו לא תיפסק!
- 3.ספוטניק 26/06/2017 10:33הגב לתגובה זואף אחד לא רודף את חב' בזק ועובדיה קשיי היום . החוק מטפל עכשיו במנהלים ובבעלים שפשעו על חשבון הציבור , שחלק ממנו הם גם עובדי בזק שנפגעו ממעשי הבוסים שלהם !
- 2.בית שמאי 26/06/2017 10:31הגב לתגובה זוקנו את שתוף הפעולה של הבכירים בניליונים ובעל השליטה קיבל מאות מליונים איפה היו: דירקטורים מהציבור מי רואי החשבון של בזק שחתנו על דוח כספי 2016 + רבעון 1 2017 מי המבקר הפנימי?
- 1.תוקף 26/06/2017 10:28הגב לתגובה זואל תנסי להתחבא מאחורי בזק. כולי תקווה שימצו עימך ועם חברייך להונאה את הדין עד תומו. עברו הימים שיכולתם לעשות מה שאתם רוצים ולחמוק מעונש. נ ג מ ר .
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
