הצלפים קיבלו מכה בכנף; שווה לקרב הגנות בפני סערות אפשריות
מדדי העולם עברו לירידות שערים מתחילת אפריל, זאת המגמה הנוכחית בניו יורק ואירופה. כמובן שבכל מגמה ישנם לעיתים שינויי כיוון זמניים. משבר החוב האירופי חזר לקידמת הבמה, הפעם ספרד על המוקד. זה פשוט לא מסתיים, כל תקופה יש לפתע כותרות על מדינה אחרת.
אחרי רבעון מעולה של עליות, מגיע אפריל והשווקים יורדים כמה אחוזים למטה. נשאלת השאלה האם זה רק מימוש, או תחילתה של מפולת כפי שרואי השחורות טוענים? בדרך כלל על השאלה הזאת יודעים בדיעבד, אבל אם יקרו מקרים וחחדשות רעות בעולם מצד הכלכלה בשילוב עם מומנטום שלילי, השווקים יכולים לרדת את מהלך העליות שחוו ממתחילת השנה. מה שאומר 10% למטה.
אבל זה עדיין לא קורה, וסביר שבשנת בחירות בארה"ב יהיו מימושים ועליות. בכל מקרה, הנשק הסודי של ברננקי - תוכנית רכישות שלישית - עדיין לא הוכרזה.
לסיכום, ניתן לצפות לשווקים יותר תנודתיים לשני הכיוונים, יש שפנים בכובע שישלפו בעת הצורך. יש שנת בחירות ויש את אימרת הכנף מכור במאי וקנה באוק'.
אצלנו המדד לא עלה כשכולם עלו, ולא יורד כשירדו. שוק שזז לשני הצדדים
במחזורים קטנים. יש לא מעט מקרים שאפשר לבוא בשעה האחרונה למסחר
ולא כל היום, כי אז יש תזוזה. השבוע המדד ירד ל-1110 וחזר ל-1130 - הרמות של סוף השבוע.
sp: מדד מתחת ל-1390 במגמה שלילית כעת על 1370.
דולר: 3.7-3.8 זה טווח התנועה שלו.
אופ' מעו"ף:
הצלפים שכותבים פרמיות קיבלו בתחילת השבוע מכה בכנף. המדד ירד חזק למדי בשביל כותבי הפרמיות. מחזורים דלים מניעים את השוק, וזה איפיון של דישדוש שכבר נמשך כמה חודשים. למעשה במבחן הכתיבות, המרכז נשאר זהה למעט עיבוי אזורי כתיבה על 1130 ו-1140 במהלך החודש. שבירת ה-1120 מצריכה קניית הגנות למעו"ף. השבירה היתה סרק, אתמול המדד חזר
מעלה ל-1130. בעוד כשבוע (יום ג') תתקיים הפקיעה, מוקדם לרגל יום הזיכרון והעצמאות שחל ביום ד'.
מדד המעו"ף עבר השבוע לתנועות גדולות יותר, שאינן מתאימות לסטיית התקן הקיימת. כ-20 נק' תוך יומי זה הרבה לעומת החודשים האחרונים. מי שקונה פרמיות יכול ליהנות מכך, אך יש להיזהר. תנודתיות השבוע יכולה להניב יפה לקוני קצוות. בינתיים אזור 1130 בעל חשיבות בעיני הכותבים. ניתן לומר ששווה לקרב הגנות מפני סערות אפשריות.
הכותב, יונתן קריספין (דוביד), בעליו של חדר מסחר הכולל הכוונה בשוק ההון בירושלים, עוסק באימון אישי מיוחד למשקיעים וסוחרים והרצאות על שוק ההון
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל
- 8.קוני למל . 19/04/2012 10:38הגב לתגובה זואך, הסטטיסטיקה הזו תהרוג אותנו . והמבין יבין, או שלא .
- 7.ישראל 18/04/2012 01:24הגב לתגובה זוכבר שמונה שנים אני מכיר אותך וכל פעם אני מעריך אותך יותר - על הידע, ההכוונה והסבלנות. חזק ואמץ !
- 6.סרקיהו 17/04/2012 22:18הגב לתגובה זוהכל בוקי סריקי.
- 5.למל קוני 17/04/2012 20:00הגב לתגובה זובחודש הקודם ה" שורט סקוויז" היה קצר (שורט) בעליות. בקיצור קצת סטטיסטיקה לא תזיק.
- 4.עוד כתבה שלא אומרת בעצם כלום (ל"ת)אהרון 17/04/2012 17:59הגב לתגובה זו
- מנוח 17/04/2012 22:14הגב לתגובה זוכמו שרשם כאן והרווחתי מהבוקר 100 אחוז במהלך היום.
- 3.חשוקי 17/04/2012 17:49הגב לתגובה זובקומונה שלך ולא נתת תשובה אם יש דרישה להיות חבר קומונה עם תיק של 50-100 אלף אז דמי מנוי של 1160 ש" ח זה כ14%-20% על התיק לפי הגודל מה כל המנויים אצלך מיליונרים? ואיזה הכוונה מקבלים בחדר מסחר?
- מוני למל 19/04/2012 11:11הגב לתגובה זוהמליונרים היחידים בקומונה הזאת הם אלו שגובים את דמי המנוי,דוביד,עוזי ועוד כל מיני פונקציונרים. מי שבכל אופן מליונר מלבדם ומבין מנויי הקומונה זה רק מי שהיה מליארדר לפני כן.
- אח של חשוקי 17/04/2012 19:15הגב לתגובה זוהמייל שלו בדרך לים המלח.
- 2.קוני למל 17/04/2012 14:01הגב לתגובה זואני חש תמיד , כשאני פוגע בול.
- 1.קוני למל 17/04/2012 14:00הגב לתגובה זו" אצלנו המדד לא עלה כשכולם עלו, ולא יורד כשירדו. שוק שזז לשני הצדדים" . מה זה שוק שזז לשני הצדדים גם קדימה וגם אחורה ? הצלחת להפוך את כוון הזמן ? אנא למד אותנו איך.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
