אנבידיה נפלה ב-4% על רקע פגישה בסין; מה הסיבה לירידה במניה?
ג'נסן הואנג הרגיע משקיעים בנאום בהונג קונג: 'נשמור על איזון תחת ממשל טראמפ'; במקביל, החברה השיקה מודל AI חדש ליצירת מוזיקה שפותח במשך למעלה משנה
מניית אנבידיה NVIDIA CORP נופלת ב-4% ככל הנראה בעקבות פגישה של בכיר בחברה עם גורמים סיניים. ג'יי פורי, ראש מחלקת התפעול העולמי של אנבידיה, נפגש עם סגן שר המסחר הסיני בבייג'ינג - מפגש המדגיש את חשיבות השוק הסיני לחברה, חרף המתיחות המסחרית הצפויה עם ממשל טראמפ הנכנס. במקביל, החברה הכריזה על מודל AI חדש.
קיים חשש גדול שהשיחות האלו מגיעות בהמשך למתיחות המחודשת והגואה בין הממשל האמריקאי לממשל הסיני. טראמפ מתכוון להעלות מכסים ולהקשות על אספקת טכנולוגיה חשובה לסין. השבבים של אנבידיה הם חומרי גלם מאוד חשובים בעולם החדש ולארה"ב אין באמת אינטרס לחזק את הסינים עם היכולות האלו. באנבידיה מנסים להרגיע, אבל השוק יודע שזאת יכולה להיות פצצה מתקתקת.
מעבר לכך, למרות התוצאות הטובות, אנביידה מצפה לירידה ברווחיות בשל מעבר דורות - שבבי הבלקוול נכנסים בהדרגה לשימוש ובשלב הראשון יפחיתו את הרווחיות. השוק חושש שבשלב הבא תהיה כבר תחרות שתפחית יותר את המרווחים. עם זאת - רוב האנליסטים עדיין אופטימיים.
האתגר העיקרי של אנבידיה כעת הוא לעמוד בציפיות הגבוהות של השוק, עם תחזיות לצמיחה של 54% בהכנסות ב-2025. למרות הביקוש החזק לשבבי ה-AI של החברה, יש חשש שהמשקיעים מצפים ליותר ממה שהחברה יכולה לספק.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, נאם היום באוניברסיטת הונג קונג למדע וטכנולוגיה והביע אופטימיות לגבי המשך שיתוף הפעולה המדעי העולמי. בנאומו, הדגיש הואנג כי "עידן ה-AI החל" וכי מדובר ב"טכנולוגיה החשובה ביותר בזמננו, ואולי בכל הזמנים". במסר אופטימי לסטודנטים, הואנג הדגיש כי העולם כולו נמצא בנקודת התחלה חדשה. "כולם עומדים על קו הזינוק", אמר, "ויש לכם את הכלים הדרושים לקדם את המדע במגוון תחומים".
בנוגע לבחירתו של טראמפ, אמר הואנג: "אני לא יודע מה יקרה בממשל החדש, אבל מה שלא יהיה, נשמור על איזון בין ציות לחוקים ולמדיניות, נמשיך לקדם את הטכנולוגיה שלנו ולתמוך ולשרת לקוחות בכל העולם."
מודל ה-AI החדש
אנבידיה הכריזה היום (שני) על Fugatto, מודל AI חדש המיועד ליצירה ועריכה של מוזיקה, קולות וצלילים. המודל, שפותח במשך למעלה משנה, מאפשר יצירת צלילים חדשים ושינוי מאפייני קול על בסיס הנחיות טקסטואליות או מקורות שמע. רפאל וואלה, מנהל המחקר היישומי בתחום האודיו באנבידיה, הסביר כי המטרה הייתה ליצור מודל המבין ומייצר צלילים באופן דומה לבני אדם. המודל, המבוסס על 2.5 מיליארד פרמטרים, פותח על מערכות DGX של החברה.- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
היכולות של Fugatto מרשימות במיוחד: המערכת מסוגלת לבצע שינויים יצירתיים בצלילים, כמו הפיכת צליל חצוצרה לנביחת כלב או סקסופון לקול של חתול. בנוסף, היא יכולה ליצור קולות שירה איכותיים מטקסט בעזרת כמות מינימלית של נתוני אימון.
- 1.סין סין פוקט פוקט (ל"ת)המוזיז הארצי 25/11/2024 21:15הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
