מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

מאנדיי עוקפת את הצפי בדוחות ובתחזית; המניה קופצת בטרום

חברת התוכנה הישראלית מספקת רבעון נוסף חזק, אותו היא מסיימת עם הכנסות של 236 מיליון דולר לצד רווח של 99 סנט למניה; צופה לסיים את הרבעון השלישי צעם הכנסות של בין 243-247 מיליון דולר מיליון דולר ורווח תפעולי של 19-23 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד |

מאנדיי מאנדיי הישראלית הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה, עם הכנסות של 236 מיליון דולר לצד רווח של 99 סנט למניה. לצד התוצאות החזקות הודיעה החברה על תחזיות גבוהות מהצפוי עבור הרבעון הקרוב והשנה כולה. מניית החברה מגיבה לדוחות בעלייה של 7% במהלך המסחר המוקדם בוול סטריט.

ההכנסות הסתכמו ב-236.1 מיליון דולר, גידול של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים שהיה ל-228 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח נקי המתואם (Non- GAAP) עמד על 99 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 43 דולר למניה, מעבר לצפי האנליסטים לרווח של 56 סנט למניה.

תחזית גבוהה מהצפוי

לצד התוצאות פרסמה החבר את תחזיותיה לרבעון השלישי ולשנה כולה, שהכו גם הן את הצפי המוקדם של האנליסטים. את הרבעון השלישי צופה מאנדיי לסיים עם הכנסות של בין 243-247 מיליון דולר מיליון דולר, גידול של 28%-31% לעומת אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של 243 מיליון דולר. זאת לצד רווח תפעולי מתואם (Non-GAAP) של 19-23 מיליון דולר (שיעור רווח של 8%-9%). תזרים מזומנים חופשי של 70 מיליון דולר עד 74 מיליון דולר ומרווח תזרים מזומנים חופשי של 29% עד 30%.

כמו כן, החברה העלתה את תחזיותיה עבור שנת 2024 אותה היא צופה לסיים עם הכנסות של 956-961 מיליון דולר, עליה של 31%-32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומעל לצפי האנליסטים להכנסות של כ-948 מיליון דולר. התחזית הקודמת של החברה הייתה להכנסות של בין 942-948 מיליון דולר.

החברה צופה גם רווח תפעולי מתואם (Non-GAAP) בסך 100 עד 105 מיליון דולר ושיעור רווח תפעולי של 10% עד 11%. תזרים מזומנים חופשי של 270 מיליון דולר עד 275 מיליון דולר ומרווח תזרים מזומנים חופשי של 28% עד 29%.

הנפקת החברה. קרדיט: נאסד"ק

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 55.8 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי בסך 50.8 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת בסך 47.6 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי בסך 45.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.

מספר הלקוחות המשלמים עם יותר מ-10 משתמשים עמד על 57,203, גידול של 15% לעומת 49,936 לקוחות ברבעון המקביל אשתקד. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-50,000 דולר עמד על 2,713, גידול של 43% לעומת 1,892 לקוחות ברבעון השני של 2023. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-100,000 דולר עמד על 1,009, גידול של 49% לעומת 677 לקוחות ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"גלובל"

שיעור ה-Net Dollar Retention ברבעון היה 110%. שיעור ה-Net Dollar Retention ללקוחות עם ARR של יותר מ-100,000 דולר היה 114%. מספר הלקוחות המשלמים עם ARR של יותר מ-100,000 דולר עמד על 1,009, גידול של 49% לעומת 677 לקוחות נכון ל-30 ביוני, 2023.

"שלוש שנים עברו מאז הנפקת מאנדיי בנאסד"ק, ואנו נרגשים יותר מתמיד מההזדמנויות הצפויות לנו בהמשך הדרך", אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים לקדם צמיחה חזקה ויעילה, תוך חדשנות מתמדת כדי להבטיח שאסטרטגיית ה- Go To Market, המוצרים והפלטפורמה, יוכלו לצמוח בסקייל יחד עם צמיחת הלקוחות שלנו. ברבעון השני, ההשקעות המתמשכות האלו אפשרו לנו להגדיל ביותר מפי שלושה את מספר המשתמשים הגבוה ביותר ללקוח יחיד, כחלק מהמשך ההתמקדות שלנו בלקוחות שוק האנטרפרייז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.