למרות ההשקה של מודל 3 המעודכן, טסלה מאבדת יותר מ-4% - מה הקשר ליצרניות ה-EV הסיניות?
חדשות חיוביות אצל טסלה TESLA INC , החברה השיקה עדכון למודל 3 ומדובר על שינויים של 50% ברכיבים הכוללים של הדגם הישן וטווח הנסיעה צפוי לעלות בעד 10% ועשוי להגיע ל-515 קילומטר בדגם הבסיסי או 629 ק"מ בגרסת ה-LR. למרות הורדות המחירים בשנה האחרונה, הדגם המעודכן של החברה יהיה גבוה מהדגם המקורי כשבארץ למשל הגרסה הסטנדרטית תעלה 206 אלף שקל לעומת 192 של הגרסה הקודמת.
בין המדינות אליהן יגיעו הרכבים החדשים נמצאת סין - שוק הרכבים החשמליים הגדול בעולם. המהלך של החברה צפוי לעזור עם המכירות במדינה, כאשר במחצית הראשונה של השנה טסלה מסרה כ-294 אלף רכבים בסין, עלייה של כ-50% לעומת שנה שעברה. בסה"כ נמכרו 112 אלף יחידות ממודל 3 המקורי - עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עלייה מכובדת אך נמוכה מ-50% במודל Y.
הדגם החדש עשוי גם להגדיל את היקפי המכירות של הדגם החדש (וסך המסירות של טסלה) בסין, תוך כדי שהוא עוזר לשפר את מרווחי הרווח של החברה, אשר נפגעו עקב מלחמות המחירים אליהם נכנסה החברה. ברבעון השני של השנה החברה רשמה שיעור רווח גולמי של 18.2% לעומת 19.3% ברבעון שלפני כן וברבעון המקביל הנתון עמד על 25%. שיעור הרווח התפעולי של החברה צנח אל 9.6% בהשוואה ל-11.4% ברבעון שלפני כן ו-14.6% ברבעון המקביל.
טסלה נמצאת בנקודה בעייתית - היא מעוניינת למסור כמה שיותר מכוניות, אך בסופו של דבר כדי להגיע לנקודה זו צריך להוריד מחירים וכמו שניתן לראות בנתונים מהלך שכזה שוחק את הרווחיות. טסלה כמובן יכולה להמשיך להוריד מחירים ולמכור יותר מכוניות, אך היא עלולה להגיע לנקודה בה הרווח למכונית לעומת העלות שלה פשוט לא יהיה משתלם, וכאן בא לידי ביטוי הדגם החדש - גם עם נתונים משופרים ומראה רענן וגם עם מחיר יותר גבוה.
- טריליון דולר על השולחן: טסלה מעלה את השכר של מאסק, אבל יש תנאי חשוב
- טסלה צונחת באירופה: צניחה של 40%, בזמן שהשוק כולו עלה ב-26%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה אם כן המניה צונחת היום ביותר מ-4%?
בדומה לכל חודש, יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות מפרסמות את נתוני מסירות הרכבים שלהן לחודש החולף. מהנתונים של חודש אוגוסט, נראה כי הוא היה בין החודשים הטובים ביותר אי פעם עבור אקספנג XPENG , ניו NIO INC ולי אוטו LI AUTO INC .
אקספנג מסרה בחודש האחרון 13.7 אלף מכוניות, זאת בהשוואה ל-11 אלף מכוניות בחודש הקודם ו-9.5 אלף מכוניות בחודש אוגוסט הקודם. את שיא כל הזמנים רשמה אקספנג בדצמבר 2021, אז מסרה החברה 16 אלף יחידות בחודש. עד כה ב-2023 החברה מסרה כ-66 אלף יחידות, 26% מתחת לנתון בתקופה המקבילה אשתקד.
ניו מסרה באוגוסט הזה 19.3 אלף רכבים, בחודש שעבר (שגם היה הטוב ביותר שלה אי פעם) מסרה ניו 20.4 אלף רכבים. באוגוסט האחרון מסרה החברה 10.6 אלף רכבים ועד עד כה, החברה מסרה השנה כ-94 אלף יחידות - עליה של 32% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.
- מיקרוסופט ו-OpenAI כבר לא? ה-AI של אנתרופיק יוטמע באופיס
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
לי אוטו שברה החודש את שיא המסירות שלה עם 34.9 אלף רכבים, מעל השיא הקודם בחודש שעבר שעמד על 34.1 אלף רכבים. עד כה השנה החברה מסרה למעלה מ-208 אלף יחידות, עלייה של 175% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בסה"כ, שלושת החברות מסרו בחודש שעבר למעלה מ-68 אלף יחידות - שיא כל הזמנים, כאשר בחודש אוגוסט הקודם הנתון עמד על 25 אלף יחידות. מתחילת השנה ועד סוף אוגוסט שלושת החברות מסרו ביחד כ-360 אלף רכבים, עלייה של 50% לעומת המצב בשנה שעברה.
גם ביחד שלושת החברות לא באמת מהוות איום על טסלה, אשר צפויה למסור בשנת 2023 כ-1.8 מיליון רכבים ו-2.4 מיליון רכבים בשנה הבאה. בכל זאת, יצרניות ה-EV הסיניות מראות לטסלה שהן לא מותרות וכי הן עובדות מאוד קשה להגדיל את נתח השוק שלהן. קצב המסירות ממשיך לגדול ואם החברות הסיניות יפעלו נכון, המגמה עשויה להמשיך ולגבור על זו של טסלה (מבחינה יחסית), עד כדי כך שטסלה תאלץ להמשיך ולשחוק את הרווחיות של הרכבים שלה.
יש לזכור שחוץ מלי אוטו, אשר ברבעון השני של השנה רשמה רווח של 326 מיליון דולר, יתר החברות הסיניות עדיין לא רווחיות בכלל, זאת בעוד טסלה רשמה בכל רבעון בשנה האחרונה רווח של בין 2.5 ל-3.7 מיליארד דולר. בנוסף וטסלה תזרים מזומנים חופשי של 1 מיליארד דולר (נכון לרבעון השני של השנה) ומזומנים ושווה מזומנים בסך של 23.4 מיליארד דולר, יותר מהשווי של ניו ושל אקספנג.
- 7.תומר 03/09/2023 08:42הגב לתגובה זוקונה רק טסלה. כי אין לה יבואן רשמי באר. לא אפרנס יבואנים
- 6.אנונימי 02/09/2023 11:57הגב לתגובה זובדרך לשווי של 4 טריליון
- 5.שכחתם את החברה הגדולה הצומחת מכולם byd (ל"ת)אורי 02/09/2023 11:04הגב לתגובה זו
- 4.בועתי 01/09/2023 22:46הגב לתגובה זוושווה 760 מיליארד דולר- יותר מכל החברות ביחד. השוק עדיין מתמחר אותה כחברת חלום אבל בסופו של דבר היא תתכנס לשווי של חברת רכב- וזה יהי סביב ה200 מיליארד דולר.
- רועי 02/09/2023 02:12הגב לתגובה זוהחברה שווה גם פי 3, כל אירופה וארהב רק טסלה על הכביש, סין זה כבר סיפור אחר אבל גם שם כולם רוצים טסלה 10 אחוז יכולים להרשות לעצמם
- 3.כמה שנאה עקבית לטסלה יש לכתבים באתר הזה. חלאס (ל"ת)מתן 01/09/2023 21:09הגב לתגובה זו
- 2.תומר 01/09/2023 20:57הגב לתגובה זוטסלה גם השיקה עולמית את הדגם החדש של ה 3 וגם העלתה מחיר ... וזה בתחילת הרבעון האחרון מה שיגרום למכירות שיא . אז על איזה שחיקה אתם מדברים ???
- 1."יצרנית הרכבים הגדולה בעולם"?? הכתב מהנדס תודעה? (ל"ת)מנכ"ל טויוטה 01/09/2023 20:24הגב לתגובה זו

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים
עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89% – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.
אייבס הוא מנהל ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד
האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר,
מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.
הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן. גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .
- אחרי ההתאבדויות - OpenAI משנה את ChatGPT; יותר פיקוח ומודעות למצבים נפשיים קשים
- הקולות האחרים - ה-AI יוצר בועות, אין עידן זהב ללא קריסה מוקדמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.