טסלה מודל 3 חדש
צילום: טסלה

התרגיל של טסלה - מספרת לנו שהיא מורידה מחירים, אבל משיקה מודל חדש לדגם "טסלה 3" במחיר יקר

טסלה הפחיתה מחירים לפני שבועיים, אבל עם השקת הדגם החדש של המודל המבוקש - טסלה 3 היא מעלה את המחיר ב-7%; האם המחיר הזה יחזיק, מתי הרכבים יגיעו לארץ (הפתעה) ולמה יהיה גל של ביקושים לרכבים חשמליים בחודשים הקרובים?
דור עצמון | (11)

הדגם החדש של טסלה 3, מכונית הדגל חברת טסלה, הוצג אתמול. השינויים לעומת הדגם הישן גדולים - מדובר על שינויים של 50% ברכיבים הכוללים של מודל 3, כאשר מדובר על שינויים בצורה של הרכב, הוא יהיה יותר קרוב לרכבים אחרים בעיצוב הבסיסי מאשר המודל הקודם. הפנסים הקדמיים והאחוריים יעברו שינויים גדולים גם עיצוביים וגם פונקציונליים, תא המטען גדל במעל 20% ל-694 ליטר.

טסלה מודל 3 החדשה 

  טסלה מודל 3 החדשה

אפילו הגלגלים נראים אחרת וזאת כדי להביא לעלייה בטווח הנסיעה כאשר לצד שיפור שוטף ביכולות הסוללה וברכיבים האחרים, טווח הנסיעה יעלה בעד 10% ועשוי להגיע ל-515 קילומטר בדגם הבסיסי.  בגרסת ה-LR הטווח יעלה ל-629 ק"מ - כ-5% לעומת המצב הקודם. הרכבים גם יהיו מהירים יותר - יוכלו להגיע למהירות של 201 קילומטר לשעה לדגם הסטנדרטי ו-225 לדגם ה-LR.

צריך להיזהר קצת עם טווחי נסיעה רשמיים, בפועל בגלל חום מזג אוויר, שחיקה וסיבות נוספות, הטווח שהיצרן מנפנף בו, הוא לא הטווח בשטח. לא הבדלים מאוד גדולים, אבל זה יכול להגיע ל-10%.

המודל החדש של טסלה 3 שונה גם בעיצוב הפנימי. התאורה שונה - תאורת LED,  ההגה עם כפתורי מגע ולא כפתורים פיזיים כפי שהיה במודל קודם; המסך שימושי יותר והתווסף מסך חדש לנוסעים מאחור. 

הזכוכיות בתא הנוסעים הן זכוכיות אקוסטיות וזה אמור להפחית את הרעשים הנכנסים בשיעור משמעותי וכל זה כשהנסיעה בטסלה כבר היום היא הנסיעה השקטה ביותר מבין כל הרכבים האחרים.

 

כמה תעלה טסלה החדשה בישראל?

טסלה עדכנה כי המודל החדש כבר זמין למכירה בישראל כשהרכבים יגיעו כבר בחודש אוקטובר. הכוונה בהשקה הזו בעולם בכלל וגם בישראל היא לתת מכה למתחרות הסיניות ו-BYD בראשן שמצליחות לתפוס נתח שוק הולך וגדל. טסלה נאלצה להפחית מספר פעמים את המחירים לרכבים בשל התחרות מול יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות, אך בינתיים זה לא עזר. המכירות שלה במגננה ורואים את זה באיבוד נתח שוק. 

קיראו עוד ב"גלובל"

אז היא מצפה שהמודל החדש יעזור להתמודד מול החברות הסיניות, אבל המחיר של הרכב דווקא יעלה בעד 7%. הגרסה הסטנדרטית תעלה 206 אלף שקל לעומת 192 של הגרסה הקודמת. גרסת ה-LR תתחיל במחיר של 243 אלף שקל, עלייה צנועה יותר של כ-2%, אבל כל שדרוג יקפיץ את המחיר.

התרגיל של טסלה

טסלה נמצאת במקום הרביעי מתחילת השנה במכירות רכבים חשמליים בארץ. אכזבה גדולה שיכולה להשתנות במקביל להגעת המשלוחים באוקטובר. עם זאת, נזכיר שהרכבים הסיניים נותנים פייט גדול וגם הם השיקו רכבים חדשים לאחרונה ובמחירים נוחים יותר.  כל זה כשברקע עליית מס הקנייה ובהתאמה מחיר הרכבים בינואר שנה הבאה. יש כאן בעצם חלון שבו הציבור יכול לקנות רכבים לפי מס הקנייה הנוכחי, לפני העלאת המס. כיום מוטל על רכב חשמלי מס קנייה של 20%,זה יעלה בינואר ל-35%. כל העלייה הזו צפויה להתגלגל על הלקוחות ומדובר בעלייה משמעותית שעשויה להיות כ-10%-15% במחיר לצרכן.

טסלה כאמור מורידה מחירים בלי הפסקה. מתחילת השנה היא הורידה מעל 5 פעמים מחירים וכשהיא עושה את זה לרוב זה מתחיל בסין - שם התחרות אינטנסיבית ביותר ועובר לכל העולם. רק לפני שבועיים דיווחה טסלה על הפחתה פעם שנייה בתוך פחות משבוע וזה תורגם גם לירידה במקומות נוספים בעולם. זה הגיע גם לישראל. הדגמים היוקרתיים שנמצאים במלאי מוצעים בנחה של בין 50 אלף שקל ל-100 אלף שקל. כאשר היבואן לא יוכל להתחמק מהפחתת מחירים לאור הפחתה כוללת במחירי היצרן ולאור התחרות הקשה מצד היבואנים הסיניים.

ההנחות על דגם S ודגם X עם ההטבות שמתקבלות על הדרך מגיעות ל-100 אלף שקל. מדובר בהנחה של עד 12%.  המודל המבוקשים והזולים יותר - מודל Y ומודל 3, לכאורה במחיר מחירון, אבל יש אפשרות למיקוח וצפויה בקרוב על רקע המגמה העולמית, הפחתה במחירים.    

התחרות הגדולה ביותר של טסלה היא בסין מול יצרנים מקומיים. טסלה שמטרתה העיקרית היא לתפוס נתח שוק גדול ככל האפשר, מפחיתה מחיר כדי להגיע לחדירה גבוהה. בינתיים BYD מצמצמת את הפער העולמי במסירות מול טסלה.

אלא שטסלה משתמשת בטריק ידוע בעולם הרכב. היא מפחיתה את מחירי הרכבים, אבל את אלו שבמודלים ישנים. הפחתת מחירים למודלים ישנים ברגע שמושק מודל חדש הם לא רציניים - הם יוצרים אולי תדמית של חברה שמספקת הנחות, אבל מי יקנה מודל ישן כאשר יש מודל חדש? 

והבעיה שהמודל החדש התייקר משמעותית. זה קצת מפתיע, אבל השאלה הגודלה אם המחיר הזה יחזיק? שוק הרכבים החשמליים תחרותי מאוד והרצון של החברות לתפוס נתח שוק במקביל להאטה הכלכלית, גורם להורדת מחירים שוטפת. המגמה הזו לא צפויה להשתנות גם בהמשך השנה ובשנה הבאה, זו בשורה לאנשים שרוצים להתחדש ברכב חדש בזמן הקרוב והבינוני, אם כי, כאמור למעלה יש העלאת מס בינואר שתקפיץ את כל מחירי הרכבים החשמליים. כך שתהיה נהירה מוצדקת לרכישת רכבים בחודשים הקרובים ועל רקע זה, לא נראה שהיבואנים כאן יורידו את מחירי הרכב. הם ינצלו את העלאת המחירים בגלל המס לא לספק הנחות ואפילו להעלות מחירים.

 

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    הליטיום משאב מוגבל ללא פיתוח מרכיב חדש תהיה עצירה בגידו (ל"ת)
    שחף 02/09/2023 12:10
    הגב לתגובה זו
  • המגיב 02/09/2023 17:54
    הגב לתגובה זו
    את הליתיום צריך להשאיר למכשירים קטנים (למשל - מכשירי שמיעה לכבדי שמיעה). למוצרים שהם כבדים מעצם היותם (למשל - מכוניות), יש להשתמש בנתרן, שיש לו תכונות כימיות וחשמליות זהות לליתיום.
  • 6.
    עוד שנתיים רכב מימן של טיוטה יפיל את החשמליים. (ל"ת)
    שחף 02/09/2023 12:07
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנונימי 01/09/2023 17:26
    הגב לתגובה זו
    לא מבין אנשים שרצים לקנות רכב שמרגיש כמו מעלית.אני אישית מתכוון להיות עם בנזין כל עוד זה חוקי.תהנו מהמעלית שלכם חח
  • 4.
    נון 01/09/2023 16:02
    הגב לתגובה זו
    בעוד מספר חודשים ייצרו מכוניות עם הסוללות החדשות בעלות יכולת של טעינה ב10 דקות למרחק 400 ק"מ. זה ירסק את השוק.
  • עבריין 04/09/2023 11:47
    הגב לתגובה זו
    יש הבדל עצום בין אפילו בין טכנולוגיה קיימת לבין מוצר מסחרי צפה לשיפור משמעותי באחוזים אבל לא לגיים צ'יינג'ר
  • 3.
    כמה שטויות בכתבה אחת, כבעלים של טסלה 3 הטווח לא קר 01/09/2023 15:43
    הגב לתגובה זו
    כמה שטויות בכתבה אחת, כבעלים של טסלה 3 הטווח לא קרוב אפילו חמה שהיצרן רושם יש פעל של 30 אחוז בערך לטווח האמיתי
  • טווח האפקטיבי אמית מודל 3 ..370 אז כעת 400 לא ביג דיל (ל"ת)
    שחף 02/09/2023 12:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לילי 01/09/2023 14:55
    הגב לתגובה זו
    נראה שאין קשר בין העלות למחיר . מוכרים בכמה שיכולים .
  • 1.
    עצירת ההתיקרות רק ע''י הפסקת קנית רכב חשמלי (ל"ת)
    רון 01/09/2023 14:04
    הגב לתגובה זו
  • לרון 01/09/2023 16:46
    הגב לתגובה זו
    קטנה מידי לרכב חשמלי הולך ותופח ומקורות חשמליים מידלדלים,סוף הקיץ אך בשנה הבאה בעייה חשמלית במקורות=הפסקות חשמל
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.