התרגיל של טסלה - מספרת לנו שהיא מורידה מחירים, אבל משיקה מודל חדש לדגם "טסלה 3" במחיר יקר
הדגם החדש של טסלה 3, מכונית הדגל חברת טסלה, הוצג אתמול. השינויים לעומת הדגם הישן גדולים - מדובר על שינויים של 50% ברכיבים הכוללים של מודל 3, כאשר מדובר על שינויים בצורה של הרכב, הוא יהיה יותר קרוב לרכבים אחרים בעיצוב הבסיסי מאשר המודל הקודם. הפנסים הקדמיים והאחוריים יעברו שינויים גדולים גם עיצוביים וגם פונקציונליים, תא המטען גדל במעל 20% ל-694 ליטר.
טסלה מודל 3 החדשה
אפילו הגלגלים נראים אחרת וזאת כדי להביא לעלייה בטווח הנסיעה כאשר לצד שיפור שוטף ביכולות הסוללה וברכיבים האחרים, טווח הנסיעה יעלה בעד 10% ועשוי להגיע ל-515 קילומטר בדגם הבסיסי. בגרסת ה-LR הטווח יעלה ל-629 ק"מ - כ-5% לעומת המצב הקודם. הרכבים גם יהיו מהירים יותר - יוכלו להגיע למהירות של 201 קילומטר לשעה לדגם הסטנדרטי ו-225 לדגם ה-LR.
צריך להיזהר קצת עם טווחי נסיעה רשמיים, בפועל בגלל חום מזג אוויר, שחיקה וסיבות נוספות, הטווח שהיצרן מנפנף בו, הוא לא הטווח בשטח. לא הבדלים מאוד גדולים, אבל זה יכול להגיע ל-10%.
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- טסלה מכחישה ניתוק מספקים סיניים למרות לחצים גיאופוליטיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המודל החדש של טסלה 3 שונה גם בעיצוב הפנימי. התאורה שונה - תאורת LED, ההגה עם כפתורי מגע ולא כפתורים פיזיים כפי שהיה במודל קודם; המסך שימושי יותר והתווסף מסך חדש לנוסעים מאחור.
הזכוכיות בתא הנוסעים הן זכוכיות אקוסטיות וזה אמור להפחית את הרעשים הנכנסים בשיעור משמעותי וכל זה כשהנסיעה בטסלה כבר היום היא הנסיעה השקטה ביותר מבין כל הרכבים האחרים.
כמה תעלה טסלה החדשה בישראל?
טסלה עדכנה כי המודל החדש כבר זמין למכירה בישראל כשהרכבים יגיעו כבר בחודש אוקטובר. הכוונה בהשקה הזו בעולם בכלל וגם בישראל היא לתת מכה למתחרות הסיניות ו-BYD בראשן שמצליחות לתפוס נתח שוק הולך וגדל. טסלה נאלצה להפחית מספר פעמים את המחירים לרכבים בשל התחרות מול יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות, אך בינתיים זה לא עזר. המכירות שלה במגננה ורואים את זה באיבוד נתח שוק.- אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
- סעודיה וג'ארד קושנר רוכשים את חברת המשחקים Electronic Arts ב-29 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
אז היא מצפה שהמודל החדש יעזור להתמודד מול החברות הסיניות, אבל המחיר של הרכב דווקא יעלה בעד 7%. הגרסה הסטנדרטית תעלה 206 אלף שקל לעומת 192 של הגרסה הקודמת. גרסת ה-LR תתחיל במחיר של 243 אלף שקל, עלייה צנועה יותר של כ-2%, אבל כל שדרוג יקפיץ את המחיר.
התרגיל של טסלה
טסלה נמצאת במקום הרביעי מתחילת השנה במכירות רכבים חשמליים בארץ. אכזבה גדולה שיכולה להשתנות במקביל להגעת המשלוחים באוקטובר. עם זאת, נזכיר שהרכבים הסיניים נותנים פייט גדול וגם הם השיקו רכבים חדשים לאחרונה ובמחירים נוחים יותר. כל זה כשברקע עליית מס הקנייה ובהתאמה מחיר הרכבים בינואר שנה הבאה. יש כאן בעצם חלון שבו הציבור יכול לקנות רכבים לפי מס הקנייה הנוכחי, לפני העלאת המס. כיום מוטל על רכב חשמלי מס קנייה של 20%,זה יעלה בינואר ל-35%. כל העלייה הזו צפויה להתגלגל על הלקוחות ומדובר בעלייה משמעותית שעשויה להיות כ-10%-15% במחיר לצרכן.
טסלה כאמור מורידה מחירים בלי הפסקה. מתחילת השנה היא הורידה מעל 5 פעמים מחירים וכשהיא עושה את זה לרוב זה מתחיל בסין - שם התחרות אינטנסיבית ביותר ועובר לכל העולם. רק לפני שבועיים דיווחה טסלה על הפחתה פעם שנייה בתוך פחות משבוע וזה תורגם גם לירידה במקומות נוספים בעולם. זה הגיע גם לישראל. הדגמים היוקרתיים שנמצאים במלאי מוצעים בנחה של בין 50 אלף שקל ל-100 אלף שקל. כאשר היבואן לא יוכל להתחמק מהפחתת מחירים לאור הפחתה כוללת במחירי היצרן ולאור התחרות הקשה מצד היבואנים הסיניים.
ההנחות על דגם S ודגם X עם ההטבות שמתקבלות על הדרך מגיעות ל-100 אלף שקל. מדובר בהנחה של עד 12%. המודל המבוקשים והזולים יותר - מודל Y ומודל 3, לכאורה במחיר מחירון, אבל יש אפשרות למיקוח וצפויה בקרוב על רקע המגמה העולמית, הפחתה במחירים.
התחרות הגדולה ביותר של טסלה היא בסין מול יצרנים מקומיים. טסלה שמטרתה העיקרית היא לתפוס נתח שוק גדול ככל האפשר, מפחיתה מחיר כדי להגיע לחדירה גבוהה. בינתיים BYD מצמצמת את הפער העולמי במסירות מול טסלה.
אלא שטסלה משתמשת בטריק ידוע בעולם הרכב. היא מפחיתה את מחירי הרכבים, אבל את אלו שבמודלים ישנים. הפחתת מחירים למודלים ישנים ברגע שמושק מודל חדש הם לא רציניים - הם יוצרים אולי תדמית של חברה שמספקת הנחות, אבל מי יקנה מודל ישן כאשר יש מודל חדש?
והבעיה שהמודל החדש התייקר משמעותית. זה קצת מפתיע, אבל השאלה הגודלה אם המחיר הזה יחזיק? שוק הרכבים החשמליים תחרותי מאוד והרצון של החברות לתפוס נתח שוק במקביל להאטה הכלכלית, גורם להורדת מחירים שוטפת. המגמה הזו לא צפויה להשתנות גם בהמשך השנה ובשנה הבאה, זו בשורה לאנשים שרוצים להתחדש ברכב חדש בזמן הקרוב והבינוני, אם כי, כאמור למעלה יש העלאת מס בינואר שתקפיץ את כל מחירי הרכבים החשמליים. כך שתהיה נהירה מוצדקת לרכישת רכבים בחודשים הקרובים ועל רקע זה, לא נראה שהיבואנים כאן יורידו את מחירי הרכב. הם ינצלו את העלאת המחירים בגלל המס לא לספק הנחות ואפילו להעלות מחירים.
- 7.הליטיום משאב מוגבל ללא פיתוח מרכיב חדש תהיה עצירה בגידו (ל"ת)שחף 02/09/2023 12:10הגב לתגובה זו
- המגיב 02/09/2023 17:54הגב לתגובה זואת הליתיום צריך להשאיר למכשירים קטנים (למשל - מכשירי שמיעה לכבדי שמיעה). למוצרים שהם כבדים מעצם היותם (למשל - מכוניות), יש להשתמש בנתרן, שיש לו תכונות כימיות וחשמליות זהות לליתיום.
- 6.עוד שנתיים רכב מימן של טיוטה יפיל את החשמליים. (ל"ת)שחף 02/09/2023 12:07הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 01/09/2023 17:26הגב לתגובה זולא מבין אנשים שרצים לקנות רכב שמרגיש כמו מעלית.אני אישית מתכוון להיות עם בנזין כל עוד זה חוקי.תהנו מהמעלית שלכם חח
- 4.נון 01/09/2023 16:02הגב לתגובה זובעוד מספר חודשים ייצרו מכוניות עם הסוללות החדשות בעלות יכולת של טעינה ב10 דקות למרחק 400 ק"מ. זה ירסק את השוק.
- עבריין 04/09/2023 11:47הגב לתגובה זויש הבדל עצום בין אפילו בין טכנולוגיה קיימת לבין מוצר מסחרי צפה לשיפור משמעותי באחוזים אבל לא לגיים צ'יינג'ר
- 3.כמה שטויות בכתבה אחת, כבעלים של טסלה 3 הטווח לא קר 01/09/2023 15:43הגב לתגובה זוכמה שטויות בכתבה אחת, כבעלים של טסלה 3 הטווח לא קרוב אפילו חמה שהיצרן רושם יש פעל של 30 אחוז בערך לטווח האמיתי
- טווח האפקטיבי אמית מודל 3 ..370 אז כעת 400 לא ביג דיל (ל"ת)שחף 02/09/2023 12:09הגב לתגובה זו
- 2.לילי 01/09/2023 14:55הגב לתגובה זונראה שאין קשר בין העלות למחיר . מוכרים בכמה שיכולים .
- 1.עצירת ההתיקרות רק ע''י הפסקת קנית רכב חשמלי (ל"ת)רון 01/09/2023 14:04הגב לתגובה זו
- לרון 01/09/2023 16:46הגב לתגובה זוקטנה מידי לרכב חשמלי הולך ותופח ומקורות חשמליים מידלדלים,סוף הקיץ אך בשנה הבאה בעייה חשמלית במקורות=הפסקות חשמל
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.77% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- "זה העולם של אנבידיה, כל השאר משלמים שכר דירה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.
וול סטריט שור (גרוק)בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%
טאואר זינקה 4.8%,
מניית אינטל Intel Corp 8.65% זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל
מניית בואינג טסה מעל 10% - אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15% ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.
שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים
בואינג The Boeing Co 10.15% לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.
- הנאסד"ק יורד בכ-0.36%; קיסרסטון מזנקת 23% וניו פורטרס 7%
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה צופים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.
