התרגיל של טסלה - מספרת לנו שהיא מורידה מחירים, אבל משיקה מודל חדש לדגם "טסלה 3" במחיר יקר
הדגם החדש של טסלה 3, מכונית הדגל חברת טסלה, הוצג אתמול. השינויים לעומת הדגם הישן גדולים - מדובר על שינויים של 50% ברכיבים הכוללים של מודל 3, כאשר מדובר על שינויים בצורה של הרכב, הוא יהיה יותר קרוב לרכבים אחרים בעיצוב הבסיסי מאשר המודל הקודם. הפנסים הקדמיים והאחוריים יעברו שינויים גדולים גם עיצוביים וגם פונקציונליים, תא המטען גדל במעל 20% ל-694 ליטר.
טסלה מודל 3 החדשה
אפילו הגלגלים נראים אחרת וזאת כדי להביא לעלייה בטווח הנסיעה כאשר לצד שיפור שוטף ביכולות הסוללה וברכיבים האחרים, טווח הנסיעה יעלה בעד 10% ועשוי להגיע ל-515 קילומטר בדגם הבסיסי. בגרסת ה-LR הטווח יעלה ל-629 ק"מ - כ-5% לעומת המצב הקודם. הרכבים גם יהיו מהירים יותר - יוכלו להגיע למהירות של 201 קילומטר לשעה לדגם הסטנדרטי ו-225 לדגם ה-LR.
צריך להיזהר קצת עם טווחי נסיעה רשמיים, בפועל בגלל חום מזג אוויר, שחיקה וסיבות נוספות, הטווח שהיצרן מנפנף בו, הוא לא הטווח בשטח. לא הבדלים מאוד גדולים, אבל זה יכול להגיע ל-10%.
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המודל החדש של טסלה 3 שונה גם בעיצוב הפנימי. התאורה שונה - תאורת LED, ההגה עם כפתורי מגע ולא כפתורים פיזיים כפי שהיה במודל קודם; המסך שימושי יותר והתווסף מסך חדש לנוסעים מאחור.
הזכוכיות בתא הנוסעים הן זכוכיות אקוסטיות וזה אמור להפחית את הרעשים הנכנסים בשיעור משמעותי וכל זה כשהנסיעה בטסלה כבר היום היא הנסיעה השקטה ביותר מבין כל הרכבים האחרים.
כמה תעלה טסלה החדשה בישראל?
טסלה עדכנה כי המודל החדש כבר זמין למכירה בישראל כשהרכבים יגיעו כבר בחודש אוקטובר. הכוונה בהשקה הזו בעולם בכלל וגם בישראל היא לתת מכה למתחרות הסיניות ו-BYD בראשן שמצליחות לתפוס נתח שוק הולך וגדל. טסלה נאלצה להפחית מספר פעמים את המחירים לרכבים בשל התחרות מול יצרניות הרכבים החשמליים הסיניות, אך בינתיים זה לא עזר. המכירות שלה במגננה ורואים את זה באיבוד נתח שוק.- איזה מניות יכולות להרוויח ממזג אוויר קשה?
- מרוול צפויה לאבד חוזה עם אמזון - המניה צונחת 8%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
אז היא מצפה שהמודל החדש יעזור להתמודד מול החברות הסיניות, אבל המחיר של הרכב דווקא יעלה בעד 7%. הגרסה הסטנדרטית תעלה 206 אלף שקל לעומת 192 של הגרסה הקודמת. גרסת ה-LR תתחיל במחיר של 243 אלף שקל, עלייה צנועה יותר של כ-2%, אבל כל שדרוג יקפיץ את המחיר.
התרגיל של טסלה
טסלה נמצאת במקום הרביעי מתחילת השנה במכירות רכבים חשמליים בארץ. אכזבה גדולה שיכולה להשתנות במקביל להגעת המשלוחים באוקטובר. עם זאת, נזכיר שהרכבים הסיניים נותנים פייט גדול וגם הם השיקו רכבים חדשים לאחרונה ובמחירים נוחים יותר. כל זה כשברקע עליית מס הקנייה ובהתאמה מחיר הרכבים בינואר שנה הבאה. יש כאן בעצם חלון שבו הציבור יכול לקנות רכבים לפי מס הקנייה הנוכחי, לפני העלאת המס. כיום מוטל על רכב חשמלי מס קנייה של 20%,זה יעלה בינואר ל-35%. כל העלייה הזו צפויה להתגלגל על הלקוחות ומדובר בעלייה משמעותית שעשויה להיות כ-10%-15% במחיר לצרכן.
טסלה כאמור מורידה מחירים בלי הפסקה. מתחילת השנה היא הורידה מעל 5 פעמים מחירים וכשהיא עושה את זה לרוב זה מתחיל בסין - שם התחרות אינטנסיבית ביותר ועובר לכל העולם. רק לפני שבועיים דיווחה טסלה על הפחתה פעם שנייה בתוך פחות משבוע וזה תורגם גם לירידה במקומות נוספים בעולם. זה הגיע גם לישראל. הדגמים היוקרתיים שנמצאים במלאי מוצעים בנחה של בין 50 אלף שקל ל-100 אלף שקל. כאשר היבואן לא יוכל להתחמק מהפחתת מחירים לאור הפחתה כוללת במחירי היצרן ולאור התחרות הקשה מצד היבואנים הסיניים.
ההנחות על דגם S ודגם X עם ההטבות שמתקבלות על הדרך מגיעות ל-100 אלף שקל. מדובר בהנחה של עד 12%. המודל המבוקשים והזולים יותר - מודל Y ומודל 3, לכאורה במחיר מחירון, אבל יש אפשרות למיקוח וצפויה בקרוב על רקע המגמה העולמית, הפחתה במחירים.
התחרות הגדולה ביותר של טסלה היא בסין מול יצרנים מקומיים. טסלה שמטרתה העיקרית היא לתפוס נתח שוק גדול ככל האפשר, מפחיתה מחיר כדי להגיע לחדירה גבוהה. בינתיים BYD מצמצמת את הפער העולמי במסירות מול טסלה.
אלא שטסלה משתמשת בטריק ידוע בעולם הרכב. היא מפחיתה את מחירי הרכבים, אבל את אלו שבמודלים ישנים. הפחתת מחירים למודלים ישנים ברגע שמושק מודל חדש הם לא רציניים - הם יוצרים אולי תדמית של חברה שמספקת הנחות, אבל מי יקנה מודל ישן כאשר יש מודל חדש?
והבעיה שהמודל החדש התייקר משמעותית. זה קצת מפתיע, אבל השאלה הגודלה אם המחיר הזה יחזיק? שוק הרכבים החשמליים תחרותי מאוד והרצון של החברות לתפוס נתח שוק במקביל להאטה הכלכלית, גורם להורדת מחירים שוטפת. המגמה הזו לא צפויה להשתנות גם בהמשך השנה ובשנה הבאה, זו בשורה לאנשים שרוצים להתחדש ברכב חדש בזמן הקרוב והבינוני, אם כי, כאמור למעלה יש העלאת מס בינואר שתקפיץ את כל מחירי הרכבים החשמליים. כך שתהיה נהירה מוצדקת לרכישת רכבים בחודשים הקרובים ועל רקע זה, לא נראה שהיבואנים כאן יורידו את מחירי הרכב. הם ינצלו את העלאת המחירים בגלל המס לא לספק הנחות ואפילו להעלות מחירים.
- 7.הליטיום משאב מוגבל ללא פיתוח מרכיב חדש תהיה עצירה בגידו (ל"ת)שחף 02/09/2023 12:10הגב לתגובה זו
- המגיב 02/09/2023 17:54הגב לתגובה זואת הליתיום צריך להשאיר למכשירים קטנים (למשל - מכשירי שמיעה לכבדי שמיעה). למוצרים שהם כבדים מעצם היותם (למשל - מכוניות), יש להשתמש בנתרן, שיש לו תכונות כימיות וחשמליות זהות לליתיום.
- 6.עוד שנתיים רכב מימן של טיוטה יפיל את החשמליים. (ל"ת)שחף 02/09/2023 12:07הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 01/09/2023 17:26הגב לתגובה זולא מבין אנשים שרצים לקנות רכב שמרגיש כמו מעלית.אני אישית מתכוון להיות עם בנזין כל עוד זה חוקי.תהנו מהמעלית שלכם חח
- 4.נון 01/09/2023 16:02הגב לתגובה זובעוד מספר חודשים ייצרו מכוניות עם הסוללות החדשות בעלות יכולת של טעינה ב10 דקות למרחק 400 ק"מ. זה ירסק את השוק.
- עבריין 04/09/2023 11:47הגב לתגובה זויש הבדל עצום בין אפילו בין טכנולוגיה קיימת לבין מוצר מסחרי צפה לשיפור משמעותי באחוזים אבל לא לגיים צ'יינג'ר
- 3.כמה שטויות בכתבה אחת, כבעלים של טסלה 3 הטווח לא קר 01/09/2023 15:43הגב לתגובה זוכמה שטויות בכתבה אחת, כבעלים של טסלה 3 הטווח לא קרוב אפילו חמה שהיצרן רושם יש פעל של 30 אחוז בערך לטווח האמיתי
- טווח האפקטיבי אמית מודל 3 ..370 אז כעת 400 לא ביג דיל (ל"ת)שחף 02/09/2023 12:09הגב לתגובה זו
- 2.לילי 01/09/2023 14:55הגב לתגובה זונראה שאין קשר בין העלות למחיר . מוכרים בכמה שיכולים .
- 1.עצירת ההתיקרות רק ע''י הפסקת קנית רכב חשמלי (ל"ת)רון 01/09/2023 14:04הגב לתגובה זו
- לרון 01/09/2023 16:46הגב לתגובה זוקטנה מידי לרכב חשמלי הולך ותופח ומקורות חשמליים מידלדלים,סוף הקיץ אך בשנה הבאה בעייה חשמלית במקורות=הפסקות חשמל
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
פרמאונט נגד נטפליקס: מלחמת 108 מיליארד דולר על וורנר ברוס דיסקברי
פרמאונט לא מתייאשת - מציעה 30 דולר למניית וורנר - מעל המחיר של נטפליקס; מה צפוי עכשיו?
פרמאונט הודיעה על הצעה עוינת לרכישת כלל מניות וורנר ברוס דיסקברי במחיר של 30 דולר למניה, בתשלום מלא במזומן. העסקה מעריכה את החברה ב-108.4 מיליארד דולר כולל נטילת חובות, וכוללת את כלל הנכסים: אולפני הסרטים, שירות הסטרימינג HBO Max, רשתות הכבלים CNN ו-TNT, וזכויות על תכנים כמו סרטי DC קומיקס, "הארי פוטר" ו"משחקי הכס".
ההצעה פונה ישירות לבעלי המניות ועוקפת את דירקטוריון WBD, שכבר אישר עסקה עם נטפליקס. המהלך מגיע יום לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הביע חששות מהעסקה של נטפליקס, ותיאר אותה כ"בעיה פוטנציאלית" בשל דומיננטיות החברה בשוק הסטרימינג.
העסקה המתחרה של נטפליקס
נטפליקס, ששולטת ב-40% מנתח שוק הסטרימינג בארה"ב עם 282 מיליון מנויים גלובליים, סיימה ב-5 בדצמבר הסכם לרכישת חלקים מרכזיים מ-WBD: האולפנים, HBO ו-HBO Max, בשווי 82.7 מיליארד דולר. המחיר שהוצע: 27.75 דולר למניה, הכולל 23.25 דולר במזומן ו-4.50 דולר במניות. העסקה אינה כוללת את רשתות הכבלים, שיופרדו לחברה נפרדת בשווי משוער של 20-25 מיליארד דולר.
מלחמת ההצעות
תהליך המכירה החל באוקטובר 2025, כאשר WBD פתחה הליך פורמלי על רקע הפסדים של 9.2 מיליארד דולר ברבעון השני וירידה של 11% בהכנסות מכבלים. פרמאונט הגישה הצעות ראשוניות ב-23 באוקטובר, כולל הצעה משולבת בשווי 25 דולר למניה, אך נדחתה שלוש פעמים. דיוויד זסלאב, מנכ"ל WBD, דרש 35 דולר למניה.
- עסקת נטפליקס - וורנר ברדרס, למי היא טובה ?
- קנס של 5.8 מיליארד דולר לנטפליקס - אם עסקת וורנר תתפוצץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קומקאסט, בעלת NBC יוניברסל, הגישה הצעה חלקית לאולפנים אך פרשה מהתחרות ב-4 בדצמבר עקב חששות רגולטוריים.
פרמאונט טוענת שההצעה שלה עדיפה. דיוויד אליסון, מנכ"ל החברה, אמר בראיון ל-CNBC: "ההצעה שלנו מספקת פרמיה של 45% על מחיר המניה הנוכחי של WBD, ומאפשרת סינרגיות של 4 מיליארד דולר בשנה דרך שילוב CBS, MTV ו-CNN."
