נייקי קופצת ב-6% - תשתף פעולה עם קים קרדשיאן
בפעם הראשונה אי פעם, ענקית הספורט תשתף פעולה עם חברה חיצונית על מנת להשיק מותג חדש - המשקיעים מגיבים בהתלהבות
מניית נייקי Nike Inc -11.07% קופצת ביותר מ-6% בעקבות הודעת החברה על שיתוף פעולה עם מותג ההלבשה Skims של קים קרדשיאן. השותפות החדשה, שתיקרא NikeSKIMS, צפויה להשיק קו ביגוד ספורט חדש לנשים באביב הקרוב בארצות הברית.
זהו צעד היסטורי עבור נייקי, שכן זו הפעם הראשונה בה החברה משתפת פעולה עם חברה חיצונית להשקת מותג חדש. הקולקציה תכלול ביגוד ספורט, הנעלה ואביזרים נלווים, המשלבים את הידע המדעי-ספורטיבי של נייקי עם "האובססיה לגוף הנשי" של Skims.
היידי אוניל, נשיאת תחום הצרכנות, המוצרים והמותג בנייקי, הדגישה כי "השותפות הזו מאחדת את המיטב משני המותגים ופותחת הזדמנות יוצאת דופן לשנות את התעשייה באמצעות התשוקה והמחויבות המשותפת שלנו לחדשנות."
אנה אנדרייבה,
אנליסטית בפייפר סנדלר, מציינת כי השווקים כבר זמן רב מבקשים מנייקי להגביר את קצב החדשנות שלה. האנליסטים טוענים כי המחסור במוצרים חדשים והשקות מותגים העיב על צמיחת המכירות של החברה ועל הגדלת נתח השוק שלה - מציאות שהמנכ"ל החדש, אליוט היל, הכיר בה.
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Skims, שהתחילה את דרכה כמותג הלבשה מעצבת לנשים, הפכה למתחרה משמעותית בשוק האופנה. החברה הרחיבה את פעילותה להלבשה תחתונה, בגדי פנאי, בגדי ים ואף הלבשת גברים. המוצרים הפופולריים ביותר שלה נמכרים לרוב תוך דקות ספורות, וזכו לקהל מעריצים נלהב במיוחד בקרב הצרכנים הצעירים. החברה הפרטית, ששוויה הוערך לאחרונה בכ-4 מיליארד דולר, צפויה להעניק לנייקי יתרון משמעותי בשוק הנשי, תחום שהיווה נקודת תורפה עבור ענקית הספורט לאורך השנים.
נייקי לקראת נקודת מפנה?
אנדרייבה רואה בהכרזה זו "צעד חיובי ויוצא דופן תחת ההנהגה החדשה של היל להאצת העסקים בתחום הנשים." היא שדרגה את המניה ל-Overweight בינואר, בטענה שהיל נוקט בצעדים הנכונים לתיקון המסלול. הזכייה בקהל הנשי היוותה אתגר משמעותי עבור נייקי, במיוחד בתחום ההלבשה, שם מותגים כמו Lululemon Athletica, Alo Yoga ו-Athleta שולטים בשוק. עסקי הנשים של נייקי הראו לאחרונה סימני התאוששות, אך הכנסת Skims לתמונה צפויה לסייע לנייקי לבסס אחיזה חזקה יותר בשוק.
ההודעה על השותפות משפיעה גם על המתחרים בשוק. מניית Lululemon, שירדה ב-4% מתחילת השנה וב-18% בשנה האחרונה, ממשיכה להיות מושפעת מחששות המשקיעים לאובדן נתח שוק למותגים עולים כמו Alo Yoga, Vuori, ועכשיו גם Skims.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מטא תשיק שני מודלים חדשים של AI, "מנגו" ו-"אבוקדו"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות...
המהלך של נייקי
מגיע בזמן קריטי עבור החברה. בשיחת הרווחים בדצמבר, המנכ"ל היל הודה כי "התנועה בערוצים הישירים של נייקי - דיגיטלי ופיזי - נחלשה בגלל חוסר בחדשנות במוצרים, ואיננו מספקים סיפורים מעוררי השראה." האנליסטים מאמינים כי השותפות החדשה עשויה להוות נקודת מפנה משמעותית
עבור החברה.
החברה מתכננת להשיק את הקולקציה הראשונה באביב הקרוב, כשהציפייה היא שהשילוב בין המומחיות הטכנולוגית של נייקי והאפיל האופנתי של Skims יצור מוצר ייחודי בשוק. בוול-סטריט סבורים כי אם השותפות תצליח, היא עשויה לשמש מודל לשיתופי
פעולה עתידיים בתעשיית האופנה והספורט, ולשנות את האופן שבו מותגי ספורט מסורתיים מתמודדים עם שוק האופנה המשתנה במהירות.
נייקי נסחרת כעת לפי שווי של 113 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-1% מתחילת השנה ונפלה ב-26% ב-12 החודשים האחרונים.

הזהב בדרך לשיא היסטורי, הפלטינה מזנקת: שוק המתכות מגיב לריבית ולמתיחות הגלובלית
התמתנות האינפלציה בארה״ב מחזקת ציפיות להמשך הורדות ריבית, בעוד הידוק בהיצע ומתיחות בוונצואלה דוחפים את מחירי המתכות היקרות כלפי מעלה
מחירי המתכות היקרות ממשיכים למשוך תשומת לב, כאשר הזהב מתבסס סמוך לרמות שיא והפלטינה מציגה תנודתיות חריגה כלפי מעלה. השילוב בין נתוני מאקרו מתונים בארה״ב לבין חוסר יציבות גיאו־פוליטית מחזק מחדש את מעמדן של המתכות כנכסי מקלט.
הזהב נסחר כעת סביב 4,360 דולר לאונקיה, מעט מתחת לשיא כל הזמנים שנרשם באוקטובר. העליות הגיעו לאחר שמדד האינפלציה בארה״ב הצביע על התמתנות בקצב עליית המחירים, כאשר ליבת מדד המחירים לצרכן עלתה בנובמבר בקצב השנתי האיטי ביותר מאז תחילת 2021.
הריבית צפויה לרדת
הנתונים חיזקו את ההערכה כי סביבת הריבית האמריקאית תמשיך להתרכך גם בשנה הקרובה. בלב השיח עומדת מדיניות הפדרל ריזרב, שלחאורנה ביצע את הפחתת הריבית השלישית ברציפות. אף שבכירי הבנק מאותתים זהירות לגבי המשך הדרך, השווקים כבר מגלמים הסתברות של כ־25% להפחתת ריבית נוספת בינואר, וכמעט מתמחרים במלואה הפחתה עד אפריל 2026. ירידת תשואות האג"ח הממשלתיות תומכת במתכות שאינן מניבות ריבית.
עבור משקיעים רבים, הזהב משמש גם ככלי גידור מפני שחיקה ריאלית של ערך הכסף. מגמה זו בולטת במיוחד על רקע עלייה מתמשכת ברכישות מצד בנקים מרכזיים והזרמות הון לקרנות סל מגובות זהב, שתרמו לעלייה החדה במחיר המתכת לאורך השנה.
- מחיר הכסף חצה את רף 60 הדולר לאונקיה
- הזהב שובר שיאים; מהי הדרך העדיפה למשקיע הישראלי להיחשף לסחורה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפלטינה בולטת אף יותר
הפלטינה רשמה שישה ימי עליות רצופים, ומחירה התקרב לרמה של 2,000 דולר לאונקיה - שיא שלא נראה מאז 2008. מדובר במהלך חריג בענף, שבו הפלטינה נחשבת לרוב לפחות דומיננטית מהזהב. אחת הסיבות המרכזיות למהלך היא הידוק ההיצע בשווקים הפיננסיים, בעיקר בלונדון. בנקים וגופים פיננסיים החלו להעביר מלאי מתכת לארה״ב, בין היתר כהיערכות לאפשרות של החלת מכסים או מגבלות סחר, מה שמצמצם את הזמינות בשוק המקומי.
נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום
מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -11.04% הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של
כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.
הדוחות שפורסמו לאחר נעילת
המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה
ביותר על ביצועי החברה ברבעון.
לא סיפור התפנית שהשוק חיפש
לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות
יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.
המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית.
המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה
שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף
האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.
