נייקי
צילום: טוויטר

נייקי קופצת ב-6% - תשתף פעולה עם קים קרדשיאן

בפעם הראשונה אי פעם, ענקית הספורט תשתף פעולה עם חברה חיצונית על מנת להשיק מותג חדש - המשקיעים מגיבים בהתלהבות

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה נייקי

מניית נייקי Nike Inc -10.54%  קופצת ביותר מ-6% בעקבות הודעת החברה על שיתוף פעולה עם מותג ההלבשה Skims של קים קרדשיאן. השותפות החדשה, שתיקרא NikeSKIMS, צפויה להשיק קו ביגוד ספורט חדש לנשים באביב הקרוב בארצות הברית.


זהו צעד היסטורי עבור נייקי, שכן זו הפעם הראשונה בה החברה משתפת פעולה עם חברה חיצונית להשקת מותג חדש. הקולקציה תכלול ביגוד ספורט, הנעלה ואביזרים נלווים, המשלבים את הידע המדעי-ספורטיבי של נייקי עם "האובססיה לגוף הנשי" של Skims.


היידי אוניל, נשיאת תחום הצרכנות, המוצרים והמותג בנייקי, הדגישה כי "השותפות הזו מאחדת את המיטב משני המותגים ופותחת הזדמנות יוצאת דופן לשנות את התעשייה באמצעות התשוקה והמחויבות המשותפת שלנו לחדשנות."


אנה אנדרייבה, אנליסטית בפייפר סנדלר, מציינת כי השווקים כבר זמן רב מבקשים מנייקי להגביר את קצב החדשנות שלה. האנליסטים טוענים כי המחסור במוצרים חדשים והשקות מותגים העיב על צמיחת המכירות של החברה ועל הגדלת נתח השוק שלה - מציאות שהמנכ"ל החדש, אליוט היל, הכיר בה.


Skims, שהתחילה את דרכה כמותג הלבשה מעצבת לנשים, הפכה למתחרה משמעותית בשוק האופנה. החברה הרחיבה את פעילותה להלבשה תחתונה, בגדי פנאי, בגדי ים ואף הלבשת גברים. המוצרים הפופולריים ביותר שלה נמכרים לרוב תוך דקות ספורות, וזכו לקהל מעריצים נלהב במיוחד בקרב הצרכנים הצעירים. החברה הפרטית, ששוויה הוערך לאחרונה בכ-4 מיליארד דולר, צפויה להעניק לנייקי יתרון משמעותי בשוק הנשי, תחום שהיווה נקודת תורפה עבור ענקית הספורט לאורך השנים.


נייקי לקראת נקודת מפנה?

אנדרייבה רואה בהכרזה זו "צעד חיובי ויוצא דופן תחת ההנהגה החדשה של היל להאצת העסקים בתחום הנשים." היא שדרגה את המניה ל-Overweight בינואר, בטענה שהיל נוקט בצעדים הנכונים לתיקון המסלול. הזכייה בקהל הנשי היוותה אתגר משמעותי עבור נייקי, במיוחד בתחום ההלבשה, שם מותגים כמו Lululemon Athletica, Alo Yoga ו-Athleta שולטים בשוק. עסקי הנשים של נייקי הראו לאחרונה סימני התאוששות, אך הכנסת Skims לתמונה צפויה לסייע לנייקי לבסס אחיזה חזקה יותר בשוק. 


ההודעה על השותפות משפיעה גם על המתחרים בשוק. מניית Lululemon, שירדה ב-4% מתחילת השנה וב-18% בשנה האחרונה, ממשיכה להיות מושפעת מחששות המשקיעים לאובדן נתח שוק למותגים עולים כמו Alo Yoga, Vuori, ועכשיו גם Skims.

קיראו עוד ב"גלובל"


המהלך של נייקי מגיע בזמן קריטי עבור החברה. בשיחת הרווחים בדצמבר, המנכ"ל היל הודה כי "התנועה בערוצים הישירים של נייקי - דיגיטלי ופיזי - נחלשה בגלל חוסר בחדשנות במוצרים, ואיננו מספקים סיפורים מעוררי השראה." האנליסטים מאמינים כי השותפות החדשה עשויה להוות נקודת מפנה משמעותית עבור החברה.


החברה מתכננת להשיק את הקולקציה הראשונה באביב הקרוב, כשהציפייה היא שהשילוב בין המומחיות הטכנולוגית של נייקי והאפיל האופנתי של Skims יצור מוצר ייחודי בשוק. בוול-סטריט סבורים כי אם השותפות תצליח, היא עשויה לשמש מודל לשיתופי פעולה עתידיים בתעשיית האופנה והספורט, ולשנות את האופן שבו מותגי ספורט מסורתיים מתמודדים עם שוק האופנה המשתנה במהירות.


נייקי נסחרת כעת לפי שווי של 113 מיליארד דולר, לאחר שמניית החברה עלתה ב-1% מתחילת השנה ונפלה ב-26% ב-12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

טראמפ מחייךטראמפ מחייך

טראמפ מאלץ את ענקיות הפארמה להוריד מחירים בתמורה לשקט ממכסים

תשע ענקיות תרופות חתמו על הסכמים עם ממשל טראמפ להפחתת מחירי תרופות בארה״ב, תוך איום מרומז במכסים וצעדים רגולטוריים; במקביל, הנשיא מסמן יעד חדש: חברות הביטוח

רן קידר |
נושאים בכתבה טראמפ פארמה

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ הודיע אמש כי תשע חברות תרופות גדולות הגיעו להסכמות עם הממשל, במסגרת מהלך שנועד להוזיל את מחירי התרופות לצרכנים אמריקאים. ההסכמים נחתמו לאחר שטראמפ איים בקיץ האחרון להטיל מכסים על חברות תרופות שלא יסכימו להפחתות מחירים, בעיקר עבור אוכלוסיות מוחלשות.

בין החברות שהצטרפו להסכמים נמנות רוש Roche GS 1.88%  , נוברטיס Novartis AG 0.58%  , בריסטול־מאיירס סקוויב Bristol-Myers Squibb Co , גיליאד Gilead Sciences Inc 2.32%  , בוהרינגר אינגלהיים, אמג’ן Amgen Inc 0.91%  , GSK GSK 0.66%  , סאנופי Sanofi 0.4%   ומרק Merck & Co. Inc. . הן מצטרפות לפייזר Pfizer Inc 0.6%   ואסטרהזנקה AstraZeneca plc 0.83%  , שכבר חתמו מוקדם יותר השנה. בסך הכול, 14 מתוך 17 החברות שאליהן פנה טראמפ כבר נענו לדרישות, כאשר שלוש נוספות: אבווי AbbVie 1.8%  , ג’ונסון אנד ג’ונסון Johnson & Johnson Inc  וריג’נרון Regeneron Pharmaceuticals Inc עדיין במו״מ מתקדם עם הבית הלבן.

על פי ההסכמים, החברות יוזילו מחירים עבור תוכנית Medicaid, ימכרו תרופות בהנחות ישירות לצרכנים, וישיקו תרופות חדשות בארה״ב במחירים זהים לאלו שבשווקים זרים. טראמפ הצהיר כי מחירי התרופות בארה״ב "יירדו מהר ובחדות, ויהפכו לנמוכים ביותר בעולם המפותח".

הנחות, האצות רגולטוריות והבטחות השקעה

כחלק מהמהלך, הודיע ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) כי מרק תקבל מסלול בחינה מואץ לשתי תרופות מרכזיות בצנרת שלה, תרופה להורדת כולסטרול וטיפול אונקולוגי, מהלך שעשוי לקצר תהליכי אישור מכשנה לחודשים ספורים בלבד.

החברות, מצידן, הדגישו כי ישקיעו בייצור מקומי והתחייבו לאספקה בשעת חירום. בריסטול-מאיירס הודיעה שתספק את תרופת הדגל שלה לדילול דם, Eliquis, בחינם למטופלי Medicaid, בעוד גיליאד התחייבה להוריד את מחיר תרופת צהבת C שלה, Epclusa, לפחות מ-2,500 דולר, ירידה חדה לעומת מחירים קודמים.