מיכל וולדיגר, סגנית שר האוצר, מתפטרת מתפקידה
מיכל וולדיגר הודיעה היום שהיא מתפטרת מתפקידה על מנתן לחזור לכנסת ובמטרה "לשיקום החוסן ובריאות הנפש והפניית המשאבים התקציביים לניצחון המלחמה", כמו שכתבה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה. בעברה מיכל וולדיגר תפקדה כעורכת דין וכפעילת ציבור בתחום בריאות הנפש ועמדה בראש עמותת בת עמי.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיבל את התפטרותה ומסר: " קיבלתי את בקשתה של סגנית השר מיכל וולדיגר לחזור על רקע המלחמה לפעילותה בכנסת. בתור סגנית שר האוצר מיכל פעלה רבות לקידום בריאות הנפש ותחומי הבריאות ורווחה בכלל ועשתה עבודת קודש. מיכל היא שחקנית נשמה מקצוענית וחסרת אגו לחלוטין, ותחושתה כי תועיל כעת יותר מהכנסת מובנת וראויה לשבח. אני סמוך ובטוח שמיכל תמשיך בעשייתה החשובה מתוך הכנסת למען כלל אזרחי ישראל."
המהלך האחרון אותו וולדיגר הצליחה לקדם במשרד האוצר הוא העלאת שכר המטפלים באנשים עם מוגבלויות ל-7,200 שקל בשנת 2024 בעזרת תוספת של תקציבית של 330 מיליון שקל. למרות ששכר המטפלים היום עומד על 5,572 שקל, כיום שכר המינימום, גם הסכום החדש הוא כנראה משכורת קצת מעליבה.
- 5.עמי 26/10/2023 20:56הגב לתגובה זואדון אליהו הילד הדןס בנו של רב שר לעניני כלום ושומדבר מציע לסגור את רשות השידור.זה מה שיש לשר בממשלת ישראל לאמר היום בעיצומה של קטסטרופה בטחונית וכלכלית.יועף האיש הזה מהממשלה לאלתר!!!!חוצפן נילעג ומתועב
- 4.אוי אוי איך נסתדר (ל"ת)המפוחד 26/10/2023 17:09הגב לתגובה זו
- 3.עידו 26/10/2023 15:42הגב לתגובה זובתקווה שעוד סגני שר לשום דבר ו-37 שרים חסרי מעש, חסרי יכולת ניהול ושליטה יתפטרו. אם לא מיוזמתם, הרחוב יעשה את שלו. חבורה של אימפוטנטים מוחלטים.
- 2.יוסי 26/10/2023 15:36הגב לתגובה זועל המיותרים בממשלה שהם שרים לענייני שום דבר צריכים להתפטר ולהעביר תקציבים להיכן שצריך!!
- 1.אא 26/10/2023 15:20הגב לתגובה זומוותרת על תפקיד ריק ומיותר. מקווה בטלנים אמוותרת על תפקיד מיותר.מקווה שנוספים יחקו אותה.צריך להשקיע כל שקל היכן שבאמת נחוץ.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?