כביש מהיר קווים תחבורה ציבורית איילון
צילום: bizportal

ממחר: חובה להדליק אורות בכבישים בינעירוניים גם ביום

אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במשך חודשי החורף
ערן סוקול |

משרד התחבורה הודיע כי החל ממחר (ה'), חייבים הנהגים לנסוע באורות דולקים בכבישים הבינעירוניים גם בשעות היום. חובת הדלקת אורות ברכב בכבישים הבינעירוניים חלה על כל סוגי הרכב והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד ל-31 במרץ 2019.

 

אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במשך חודשי החורף. אופנועים חייבים לנסוע באורות דולקים בכבישים עירוניים ובינעירוניים במשך כל ימות השנה.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי החובה לנסוע באורות דולקים ביום מתקבלת ברמת ציות גבוהה במיוחד של הנהגים. הקנס על נסיעה בלי אורות ביום הוא 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה.

 

הכנת ציי רכב לחורף

בנוסף, משרד התחבורה שיגר חוזר לכל קציני הבטיחות בתעבורה המזכיר להם את חובתם להכין את כלי הרכב לחורף. קציני הבטיחות נדרשים בין השאר לוודא כי צי הרכב שבאחריותם ביצע בדיקות תקינות של כל מערכות הבטיחות ברכב.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד