הגולשים זעמו ו"הפצץ את עזה" הוסר מה-Google play - צפו במשחק
ענקית האינטרנט גוגל הודיעה אתמול כי היא מסירה לאלתר את המשחק "הפצץ את עזה" מה-play store שלה. גוגל קיבלה תגובות קשות מגולשים על המשחק שמדמה התקפות ישראליות על רצועת עזה. דובר גוגל אמר לרשת NBC "אנחנו מסירים מ-Google play יישומים שמפרים את המדיניות שלנו".
המשחק הושק ב-29 ביולי (יום שלישי שעבר) ע"י PlayFTW וזכה לכ-1,00 הורדות על פי עיתון הגרדיאן הלונדוני. מדובר במשחק שבו המשתתפים מטילים פצצות ממטוסי קרב ישראליים על דמויות של חמאס (לבושים במסכות שחורות ירוקות), ומנסים להתחמק מהפצצות תוך ניסיון להימנע מפגיעה באזרחים.
החוקים של גוגל אוסרים תוכן הכולל ביטויי שנאה, ביריונות ואלימות והיא מאפשרת לגולשים לסמן תכנים פוגעניים ב-flag. ככל שאפליקציה כלשהי זוכה ל'דגלים' רבים החברה מפנה את תשומת הלב שלה בהתאם ומסירה תכנים כאלה. אתר הגיימינג Masahable פרסם כי גוגל הסירה משחק נוסף בנוסח הזה הנקרא: Gaza Assault: Code Red (מתקפה על עזה: קוד אדום) שבו המשתמשים פוגעים בתאי טרור המתחבאים בעזה.
וידיאו המראה את התגובות הנזעמות שנכתבו בד, המשחק ב-play store:
קטע קצר מתוך המשחק הפצץ את עזה:
- 1.מאיפוה אפשר להוריד ? (ל"ת)skinnypuppy 05/08/2014 10:37הגב לתגובה זו
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מסמך הפיתיון שבו השתמשה קבוצת התקיפה, קרדיט: פאלו אלטומסמך תמים, שפותח דלתות: כך פועלת יחידת הסייבר של חמאס שנחשפה על ידי פאלו אלטו
חוקרים ישראלים בפאלו אלטו, חושפים את קבוצת Ashen Lepus המזוהה עם חמאס שמפעילה קמפיין ריגול מתמשך לכריית מידע ממדינות ערב; בין היעדים שהותקפו: מצרים, ירדן, עומאן, מרוקו וגם הרשות הפלסטינית
החוקרים מתארים גם שלב מתקדם של "עבודת יד" מצד התוקפים. לאחר ההדבקה הראשונית, הם נכנסים למערכת ומתחילים לשאוב מסמכים רגישים ישירות מחשבונות המייל של הקורבן. המסמכים מועברים לתיקייה משותפת במחשב ומשם מועלין אל שרת תוקפים באמצעות Rclone, כלי קוד פתוח לגיטימי שמקשה על זיהוי החריגה. זו הפעם הראשונה שבה Ashen Lepus נצפתה משתמשת בכלי הזה.
גם מבחינת יכולות פנימיות, AshTag מציגה קפיצה טכנולוגית: קוד שמופעל ישירות בזיכרון בלי לכתוב קבצים לדיסק, מודולים שמתחלפים
בזמן אמת, שכבות הצפנה רבות, והפרדה ברורה בין שרתים המשמשים לשלבים שונים בשרשרת התקיפה. החוקרים הצליחו לשלוף ולנתח מודול לזיהוי מערכת (System Fingerprinting), שמטרתו לאסוף מזהים ייחודיים על המחשב לפני הפעלת המודולים המתקדמים יותר.
לפי הדוח, Ashen
Lepus לא רק שדרגה את האמצעים היא גם הרחיבה את יעדי התקיפה ואת תחומי העניין שלה. המסמכים המזוייפים מתייחסים לנושאים גיאופוליטיים עדכניים, והקבוצה מפגינה יכולת מהירה להסתגל לשינויים פוליטיים אזוריים.
בחברת פאלו אלטו נטוורקס מזכירים כי מערכות כמו
Advanced WildFire, Advanced URL Filtering, Advanced DNS Security ו-Cortex XDR מעודכנות להתמודדות מול הטכניקות שנחשפו. מי שחושד כי נפגע, כך מציינים ב-UNIT 42, מוזמן לפנות לצוות Incident Response של החברה.
משם הכול קורה בלי שהקורבן מרגיש. הקובץ שמתחזה למסמך מדיני מפעיל שרשרת של רכיבים שמורידים ומפעילים את ערכת התקיפה החדשה של קבוצת Ashen Lepus, קבוצת APT המזוהה עם חמאס ושפועלת כבר שנים נגד גופים ממשלתיים במזרח התיכון. רק שהפעם, כך חושפים החוקרים
הישראלים של פאלו אלטו נטוורקס, הקבוצה מגיעה עם מערך מתקדם בהרבה מבעבר.
