אנליסטים על כיל: "ביצעה ביעור חמץ לקראת שנה מאתגרת"

כך אומר אמיר אדר מהראל פיננסים בתגובה לתוצאות כיל. אבירן רביבו מכלל פיננסים: "הדוח לא מסייע להפיג את אי הוודאות הגבוהה בנוגע לסביבה העסקית של החברה ב-2009"
אריאל אטיאס |

חברת כימיקלים לישראל פרסמה הבוקר (ב') את בו רשמה רווח בסך של 175 מיליון דולר על הכנסות בסך של 1.118 מיליארד דולר. בעקבות הדוחות, האנליסטים המסקרים את ענקית הדשנים, טוענים שהחולשה ברבעון הרביעי הייתה צפויה ומנסים לדלות מידע בנוגע לצפוי.

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר בהראל פיננסים אומר בתגובה לתוצאות כיל, כי החברה ביצעה "ביעור חמץ" לקראת שנת 2009 הצפויה להיות מאתגרת במיוחד. אדר מתכוון להפחתות בסך של כ-171.2 מיליון דולר שביצעה כיל ברבעון האחרון (הפחתות הקשורות למלאי הגופרי ומפעל המגנזיום).

כיל עמדה בצפי מכירות האשלג של הראל אך מחיר אשלג ללקוחות חיצוניים התסכם בכ-598 דולר לטון. והיה נמוך מהערכותיהם. בנוגע לפוספטים אומנם המכירות היו מעל הצפי, אך "הכמויות הנמוכות מצביעות על חוזים ישנים יחסית, אשר ספק אם ישובו. כאשר החברה ביצעה הפחתת מלאי של גופרית שהובילה את המגזר להפסד", אומר אדר.

"כיל צופה שהרבעון הראשון יראה חולשה בכלל המגזרים וזאת גם בהתאם לצפי", אומר אדר ומדגיש, כי "הנקודה המצריכה מעקב הינה המחיר לטון אשלג חיצוני הנמוך יחסית".

כלל פיננסים: אי הוודאות בנוגע לשנה לא התפוגגה

אבירן רביבו, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' אומר בתגובה לדוחות כי "מדובר בדוח חלש, בהתאם לציפיות. הדוח לא מסייע להפיג את אי הוודאות הגבוהה בנוגע לסביבה העסקית של החברה ב-2009".

"הדוח מלא בהשפעות חד פעמיות אליהם יש להתייחס", אומר רביבו ומפרט:

1. אשלג. המחיר הממוצע רשם ירידה בהשוואה לרבעון האחרון לרמה של 614 דולר לטון, עם שינוי תמהיל המכירות של החברה. עם זאת, המגזר הציג רווחיות תפעולית גבוהה בשיעור של 63.8%. "כאן באה לידי ביטוי בצורה החזקה ביותר הירידה בתשומות של החברה, ובכללם הירידה החדה במחירי ההובלה".

2.פוספט. גם כאן נרשמה ירידה חדה בכמויות המכירה, מתחת לציפיות בשוק. הסיפור המשמעותי כאן הוא מחיקה משמעותית של כ-105 מיליון דולר בשל הנפילה במחירי הגופרית. גם בנטרול המחיקה המדוברת, מתקבלת צניחה ברווחיות הסקטור לסביבות ה-10% בלבד. "התמודדות עם היקף מכירות כה נמוך גם ב-2009 תהיה אתגר משמעותי לחברה, שכן למרות הירידות החדות במחיר הדשן המגזר ממאן להתאושש".

3. ברום. החברה מדווחת על מכירות של 260 מיליון דולר ברבעון ברווחיות תפעולית של 4.0%. "סך הכול, מדובר בהפתעה לטובה בשורת המכירות שירדו 10% ברבעון. נמשכת ההתייעלות במגזר המוצאת ביטויה בהפרשות לפרישת עובדים. בנטרול הפרשות אלו הייתה הרווחיות התפעולית במגזר עומדת על 7.1%, בהשוואה לרווחיות של 10.6% ברבעון המקביל".

4. תכלית. גם כאן הצליחה החברה לשמור על רמת מכירות סבירה לאור החולשה במשק, אומר רביבו. "גם הרווחיות התפעולית נשארה גבוהה יחסית, שכן השפעת הירידה במחירי הסלע עדיין לא השפיעה באופן מלא. עם זאת, גם כאן החברה מדווחת על חולשה ברבעון הראשון של 2009, ולהערכתנו השחיקה במחירי הסלע השנה תלחץ על המרווח התפעולי במגזר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

הדס מינקה ברנדהדס מינקה ברנד

"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"

הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל


זיו וולף |
נושאים בכתבה כלכלה

תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.

היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".

אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".

מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.

"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".