רכב חשמלי
צילום: Waldemar Brandt on Unsplash

רי חתמה על שת"פ אסטרטגי עם הינו מבית טויוטה

החברות יפתחו במשותף פיתרון לרכב מסחרי חשמלי שיורכב מפלטפורמה מודולרית ועליו מודול שירות המתוכנת לצרכי הלקוח
לימור זילבר |
נושאים בכתבה REE רכב חשמלי

חברת  REE Automotive הישראלית המפתחת טכנולוגיה המיועדת לרכבים חשמליים שמתכוננת להנפקה בנאסד"ק, חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם הינו מוטורס, חברת בת של תאגיד טויוטה, לייצור אבות טיפוס משותפים בצפי של הצגה עד לשנת 2022.

מטרת השת"פ היא למנף את המומחיות והטכנולוגיות של הינו כיצרנית כלי רכב מסחריים המותאמים לצרכי הלקוחות, יחד עם היכולות החדשניות של רי וטכנולוגיות ה REEcornerTM לרכבים חשמליים, תוך הערכת מודלים עסקיים ליצירה משותפת של פתרונות לדור העתיד של הרכבים החשמליים.  שתי החברות ישלבו את יתרונותיהן: הידע והטכנולוגיות של הינו כיצרנית כלי רכב מסחריים המותאמים לצרכי הלקוחות והיכולות הטכנולוגיות החדשניות של REEcornerTM לרכבים חשמליים של חברת רי.

החברות יפתחו במשותף פיתרון לרכב מסחרי שיורכב מפלטפורמה מודולרית (המופעלת על ידי רי) שעליה יורכב מודול שירות לניידות (Mobility Service Module) שתותאם לצרכי הלקוח. המודול יישא נוסעים, סחורות ויספק שירותים וכן מטרתו שיענה על מגוון רב של יישומים עכשוויים ועתידיים, המותאמים לדרישות הלקוחות. בנוסף, ניתן לנתק בקלות את מודול השירות מהפלטפורמה החשמלית ובכך ה Mobility Service Module יכולה לשרת כיחידה עצמאית נפרדת, מה שהופך את השירותים והסחורות לנגישים והפלטפורמה יכולה לפעול באופן נפרד ולהמשיך במשימות הבאות שלה. השלדה של הרכב החשמלי תפותח באופן משותף על ידי הינו ורי ותשתמש בטכנולוגיית REEcorner TM  שלמעשה מאחדת רכיבים קריטיים ברכב לתוך מערכת אחת ייחודית הממוקמת בין הגלגל לבין השאסי של הרכב.

החזון של החברות הינו ורי הוא ביצירת עתיד שבו כלי רכב מסחריים תומכים בתנועת אנשים וסחורות יתפתחו לניידות המספקת ערך והזדמנויות חדשות לחברה. החברות מציעות פתרונות בתחום הניידות של כלי הרכב המסחריים המיועדים לשיפור איכות החיים בקנה מידה עולמי על ידי הפחתת פליטות הפחמן, צמצום עומס על התשתיות, הפחתת עומסים ומתן אפשרות לחברות להקצות משאבים בצורה טובה יותר.

"נקודת הפתיחה של שיתוף הפעולה הוא קונספט ה FlatFormer שהצגנו בתערוכת הרכב של טוקיו ב 2019" אמר מנכ"ל הינו, מר יושיו שימו. "הקונספט התקבל בתגובות מעולות ואני שמח לראות ש FlatFormer קורם עור וגידים. אני בטוח שהשותפות העסקית שלנו תהפוך לכוח מניע בשביל הינו בזמן שאנחנו לוקחים על עצמנו את האתגר לייצר ערך חדש בתחום הניידות המסחרית כדי להתאים לחברה העתידית"

דניאל בראל, מנכ"ל חברת רי ואחד ממייסדי החברה, אמר כי "עקרון ה FlatFormer שנחשף בתערוכת הרכב בטוקיו 2019 הוכח כנקודת מפנה בעתיד של הרכבים החשמליים והוא זה שהכין את הקרקע לשותפות המרגשת הזו עם הצוות של הינו. אנחנו רואים בשותפות זו הזדמנות ייחודית למלא את המשימה המשותפת שלנו בשיפור איכות החיים של אנשים ברחבי העולם על ידי פיתוח וייצור דור העתיד של הרכבים החשמליים".

הטכנולוגיות של REE נוצרו כדי לתמוך בייצור הרכבים החשמליים המודולריים החדשניים עם יכולות קיבולת מקסימליות כדי לשנע נוסעים או מטען וכדי להשיג את העלות הכוללת הנמוכה ביותר. רכבים אלו מעוצבים עם מרכז יציבה נמוך יותר מאשר רכבים עם מנוע הממוקם בין הגלגלים, ובכך מאפשרים לתא הנוסעים להיות גבוה יותר עם כניסה נמוכה יותר לרכב, מה שבהכרח מאפשר קיבולת גדולה יותר למטען מאשר ברכבים חשמליים מסורתיים. למשל, רכב שליחויות חשמלי שיוצר במעטפת הטכנולוגית של  Powered by REE, יוכל להוביל יותר חבילות פר קילוואט לשעה ובכך לאפשר יתרונות תפעוליים ללקוחות כמו חברות טכנולוגיה וחברות רכבים חשמליים חדשות.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.