רי חתמה על שת"פ אסטרטגי עם הינו מבית טויוטה
חברת REE Automotive הישראלית המפתחת טכנולוגיה המיועדת לרכבים חשמליים שמתכוננת להנפקה בנאסד"ק, חתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם הינו מוטורס, חברת בת של תאגיד טויוטה, לייצור אבות טיפוס משותפים בצפי של הצגה עד לשנת 2022.
מטרת השת"פ היא למנף את המומחיות והטכנולוגיות של הינו כיצרנית כלי רכב מסחריים המותאמים לצרכי הלקוחות, יחד עם היכולות החדשניות של רי וטכנולוגיות ה REEcornerTM לרכבים חשמליים, תוך הערכת מודלים עסקיים ליצירה משותפת של פתרונות לדור העתיד של הרכבים החשמליים. שתי החברות ישלבו את יתרונותיהן: הידע והטכנולוגיות של הינו כיצרנית כלי רכב מסחריים המותאמים לצרכי הלקוחות והיכולות הטכנולוגיות החדשניות של REEcornerTM לרכבים חשמליים של חברת רי.
החברות יפתחו במשותף פיתרון לרכב מסחרי שיורכב מפלטפורמה מודולרית (המופעלת על ידי רי) שעליה יורכב מודול שירות לניידות (Mobility Service Module) שתותאם לצרכי הלקוח. המודול יישא נוסעים, סחורות ויספק שירותים וכן מטרתו שיענה על מגוון רב של יישומים עכשוויים ועתידיים, המותאמים לדרישות הלקוחות. בנוסף, ניתן לנתק בקלות את מודול השירות מהפלטפורמה החשמלית ובכך ה Mobility Service Module יכולה לשרת כיחידה עצמאית נפרדת, מה שהופך את השירותים והסחורות לנגישים והפלטפורמה יכולה לפעול באופן נפרד ולהמשיך במשימות הבאות שלה. השלדה של הרכב החשמלי תפותח באופן משותף על ידי הינו ורי ותשתמש בטכנולוגיית REEcorner TM שלמעשה מאחדת רכיבים קריטיים ברכב לתוך מערכת אחת ייחודית הממוקמת בין הגלגל לבין השאסי של הרכב.
החזון של החברות הינו ורי הוא ביצירת עתיד שבו כלי רכב מסחריים תומכים בתנועת אנשים וסחורות יתפתחו לניידות המספקת ערך והזדמנויות חדשות לחברה. החברות מציעות פתרונות בתחום הניידות של כלי הרכב המסחריים המיועדים לשיפור איכות החיים בקנה מידה עולמי על ידי הפחתת פליטות הפחמן, צמצום עומס על התשתיות, הפחתת עומסים ומתן אפשרות לחברות להקצות משאבים בצורה טובה יותר.
- משווי של 3.6 מיליארד דולר להערת עסק חי וסיכוי טוב לחיסול הפעילות
- משווי של 3.6 מיליארד דולר ל-80 מיליון - REE מתרסקת אחרי גיוס בדיסקאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נקודת הפתיחה של שיתוף הפעולה הוא קונספט ה FlatFormer שהצגנו בתערוכת הרכב של טוקיו ב 2019" אמר מנכ"ל הינו, מר יושיו שימו. "הקונספט התקבל בתגובות מעולות ואני שמח לראות ש FlatFormer קורם עור וגידים. אני בטוח שהשותפות העסקית שלנו תהפוך לכוח מניע בשביל הינו בזמן שאנחנו לוקחים על עצמנו את האתגר לייצר ערך חדש בתחום הניידות המסחרית כדי להתאים לחברה העתידית"
דניאל בראל, מנכ"ל חברת רי ואחד ממייסדי החברה, אמר כי "עקרון ה FlatFormer שנחשף בתערוכת הרכב בטוקיו 2019 הוכח כנקודת מפנה בעתיד של הרכבים החשמליים והוא זה שהכין את הקרקע לשותפות המרגשת הזו עם הצוות של הינו. אנחנו רואים בשותפות זו הזדמנות ייחודית למלא את המשימה המשותפת שלנו בשיפור איכות החיים של אנשים ברחבי העולם על ידי פיתוח וייצור דור העתיד של הרכבים החשמליים".
הטכנולוגיות של REE נוצרו כדי לתמוך בייצור הרכבים החשמליים המודולריים החדשניים עם יכולות קיבולת מקסימליות כדי לשנע נוסעים או מטען וכדי להשיג את העלות הכוללת הנמוכה ביותר. רכבים אלו מעוצבים עם מרכז יציבה נמוך יותר מאשר רכבים עם מנוע הממוקם בין הגלגלים, ובכך מאפשרים לתא הנוסעים להיות גבוה יותר עם כניסה נמוכה יותר לרכב, מה שבהכרח מאפשר קיבולת גדולה יותר למטען מאשר ברכבים חשמליים מסורתיים. למשל, רכב שליחויות חשמלי שיוצר במעטפת הטכנולוגית של Powered by REE, יוכל להוביל יותר חבילות פר קילוואט לשעה ובכך לאפשר יתרונות תפעוליים ללקוחות כמו חברות טכנולוגיה וחברות רכבים חשמליים חדשות.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
